AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #1 Skrevet 9. november 2021 De er mer opptatt av dette enn de verste nazzene. Video fra et online Microsoft seminar. Først skal det presiseres at Microsoft-campusen opprinnelig tilhørte indianerne (fire fem stammer som alle skal nevnes), så skal alle presentere seg, og da er rase, hårfarge(!) og hvilket personlig pronomen vedkommende skal tiltales med svært viktig. Hvorfor er det relevant. Dette er bare sykt sykt sykt. Hvor lang tid tar det før dette blir vanlig her i landet? Anonymkode: adc14...4ea 9
Entern Skrevet 9. november 2021 #2 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De er mer opptatt av dette enn de verste nazzene. Anonymkode: adc14...4ea Nei det er de ikke. De er like opptatt av dette som moderate nazier. 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #3 Skrevet 9. november 2021 De er så besatt av rase og identitet at de skjønner ikke at de ødelegger mer for saken. Anonymkode: 7416f...e0a 13
Kroko-dil-o Skrevet 9. november 2021 #4 Skrevet 9. november 2021 Jeg får helt fnatt av middelklassefolk som holder det gående på denne måten. I USA så har det jo totalt klikka, folk er helt hjernevasket. I denne teaterforestillingen som de holder på med så kan jeg ikke finne noen politisk plan for å få ned dødeligheten hos fattige, svarte fødende kvinner eller betalt mødrepermisjon for arbeiderklassekvinner generelt. Behøver ikke gjøre noe, bare si "she/her". Så praktisk. DETTE er det jeg mener med liksomfeminister. Liberale duste-teater-feminister. 11
Drizzt Skrevet 9. november 2021 #5 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): De er mer opptatt av dette enn de verste nazzene. Video fra et online Microsoft seminar. Først skal det presiseres at Microsoft-campusen opprinnelig tilhørte indianerne (fire fem stammer som alle skal nevnes), så skal alle presentere seg, og da er rase, hårfarge(!) og hvilket personlig pronomen vedkommende skal tiltales med svært viktig. Hvorfor er det relevant. Dette er bare sykt sykt sykt. Hvor lang tid tar det før dette blir vanlig her i landet? Anonymkode: adc14...4ea Er meningen at blinde og svaksynte skal kunne forestille seg hvem som snakker? Isåfall er det fullstendig irrelevant hvilken pronomen man velger å bli referert til. Hvis den visuelle beskrivelsen ikke er ment til blinde og svaksynte, så står verden virkelig ikke til påske ... 5
Druid Skrevet 9. november 2021 #6 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): De er mer opptatt av dette enn de verste nazzene. Video fra et online Microsoft seminar. Først skal det presiseres at Microsoft-campusen opprinnelig tilhørte indianerne (fire fem stammer som alle skal nevnes), så skal alle presentere seg, og da er rase, hårfarge(!) og hvilket personlig pronomen vedkommende skal tiltales med svært viktig. Hvorfor er det relevant. Dette er bare sykt sykt sykt. Hvor lang tid tar det før dette blir vanlig her i landet? Anonymkode: adc14...4ea Det er menneskelig identitet. I tilknytning til mennesker, er dette noe av det viktigste som finnes: "Dette er meg, jeg er et individ og jeg vil anerkjennes" Så selv om jeg er enig i at det er TEIT, er det ikke sykt. La oss snu på dette : Hva er egentlig problemet? Hvem skades av dette, og HVORFOR? Hvorfor har noen problemer med at enkelte anser seg som "Hunner" og vil tiltales "Warrior" ? 4
Druid Skrevet 9. november 2021 #7 Skrevet 9. november 2021 Kroko-dil-o skrev (16 minutter siden): I denne teaterforestillingen som de holder på med så kan jeg ikke finne noen politisk plan for å få ned dødeligheten hos fattige, svarte fødende kvinner eller betalt mødrepermisjon for arbeiderklassekvinner generelt. Dette er Microsoft Ignite, det er en IT-konferanse, så du vil ikke finne noe grunnlag for samfunnspolitisk interesse i det hele tatt. Dette er ansatt/kundepolitikk, og handler om å ta vare på saker som sikrer bunnlinjen. Og du skal lete lenge for å finne noen som faktisk er villig til å komme med noen fungerende politisk plan for sakene dine. "This is America!" 2
Kroko-dil-o Skrevet 9. november 2021 #8 Skrevet 9. november 2021 Drizzt skrev (13 minutter siden): Er meningen at blinde og svaksynte skal kunne forestille seg hvem som snakker? Isåfall er det fullstendig irrelevant hvilken pronomen man velger å bli referert til. Hvis den visuelle beskrivelsen ikke er ment til blinde og svaksynte, så står verden virkelig ikke til påske ... Det er et utrolig godt poeng! Jeg trodde jeg hadde fått samlet opp de fleste argumentene mot biologifornektelse og pronomen-selvopptatthet, men det argumentet har jeg aldri tidligere sett. Bra! 3
Maskulino Skrevet 9. november 2021 #9 Skrevet 9. november 2021 De er opptatt av å skille grupper og å ha gruppers "urettferdighet" å rase for. Det er det samme med alle ekstremister. Mange psykisk syke, sosiopater og andre med personlighetsforstyrrelser søkte seg til AKP ml og kommunistgruppene før i tiden. Det var ikke folk som fant en sak de ville kjempe for, men gærninger som trengte en hvilken som helst sak å kjempe for. At mange like gjerne havnet i boot boys som blitz var jo velkjent. Det samme gjelder gærningene i MDG. Uten miljøsaken å sitte å skrike opp om, ville Eyvind Trædal og Lan Berg vært bygdetullinger. SE på intervjuer med dem. Herregud. Så kommer vi til WOKE. hvor ethvert behov for å beskylde, fraskrive, klage, beskrive, splitte, herske osv kan tilfredsstilles ved å påstå at sammfunnet vi lever i er et rasistisk konstrukt, hvor noen blir ofre og andre vinnere fra fødselen av. Vi som er gammel nok til å huske når det samme klientellet av i KNP og AKP og påstod at samfunnet var et fascistisk konstrukt (Ja, AP var tilog med sosialfascister), kjenner igjen disse stakkarene. Det er en tabbe å vie dem tid og oppmerksomhet. La dem dø ute på sine marginaliserte flanker og fløyer. De er ute av stand til å skape aktivisme uten store statsoverføringer, støtte, skattepenger osv. 9
Maskulino Skrevet 9. november 2021 #10 Skrevet 9. november 2021 Druid skrev (19 minutter siden): es av dette, og HVORFOR? Hvorfor har noen problemer med at enkelte anser seg som "Hunner" og vil tiltales "Warrior" ? Fordi man ikke har positive rettigheter ovenfor andre. Det er slutt på De, Dem og Dere formen i Norge. Man bruker egennavn, og i noen få tilfeller titler som herr og doktor (for de med doktorgrad). Statsminister og Konge omtales i 3. person. Utover det har man ingen rett til å kreve tiltale. Så hvorfor skulle jeg bruke flertall om et menneske som er entall? Ser ikke at noen plikter å kalle meg sjef, majestet eller suge kuken min bare fordi jeg har behov eller ønske om det... Eller? 7
Druid Skrevet 9. november 2021 #11 Skrevet 9. november 2021 Maskulino skrev (2 minutter siden): Fordi man ikke har positive rettigheter ovenfor andre. Det er slutt på De, Dem og Dere formen i Norge. Man bruker egennavn, og i noen få tilfeller titler som herr og doktor (for de med doktorgrad). Statsminister og Konge omtales i 3. person. Utover det har man ingen rett til å kreve tiltale. Så hvorfor skulle jeg bruke flertall om et menneske som er entall? Ser ikke at noen plikter å kalle meg sjef, majestet eller suge kuken min bare fordi jeg har behov eller ønske om det... Eller? Interessant poeng, men jeg tror vi skal beholde det for Norge. Jeg har jobbet en del internasjonalt, og akkurat dette er av og til en issue: Jeg har jobbet med folk som blir reelt fornærmet hvis du ikke titulerer dem med f.eks "doktor" Det er sånne lange medarbeidersamtaler, der man må forklare dem med t-skje at tittelen ikke har noen funksjon her, og at bruk av den er et problem for å beholde autoritet og fungere i Norske team. (Dette var ikke lege, dette var en ingeniør) Så ja, jeg tror vi kan bruke litt skjønn her, men jeg ser faktisk fortsatt ikke et reelt problem : det verste måtte være at jeg forhåndsdømte deg til å være en narsessistisk tulling, og gikk glipp av dine gode sider. Så jeg er mere i gruppen som er villig til å tiltale dem som de vil og ellers la det gå. 2
Kågebruker Skrevet 9. november 2021 #12 Skrevet 9. november 2021 (endret) Ja det har litt blitt ekstremt det der. Skulle ønske at klasse og fattigdom fikk mer fokus jeg. Det er mye relevant for å forstå samfunnet, selv om det også har sine begrensninger. Tror at veldig mange velgere ikke klarer å relatere seg til denne debatten og dermed blir et lett bytte for konservative krefter. Det er lett å si at folk er dumme som støtter Trump, men hvor relevant er black lives matter, riktig valg av ord for beskrivelse av , homofile, transpersoner og svarte for en person på bygda eller i en liten by der befolkingen er ikke er spesielt liberal? Endret 9. november 2021 av Kågebruker 5
Kroko-dil-o Skrevet 9. november 2021 #13 Skrevet 9. november 2021 Druid skrev (22 minutter siden): Det er menneskelig identitet. I tilknytning til mennesker, er dette noe av det viktigste som finnes: "Dette er meg, jeg er et individ og jeg vil anerkjennes" Så selv om jeg er enig i at det er TEIT, er det ikke sykt. La oss snu på dette : Hva er egentlig problemet? Hvem skades av dette, og HVORFOR? Hvorfor har noen problemer med at enkelte anser seg som "Hunner" og vil tiltales "Warrior" ? Transhumanisme og Queer Theory har utviklet seg til å bli en av de farligste ideologiene så langt i menneskehetens historie. Det handler ikke om hva enkeltindivider kaller seg/identifiserer seg som, det er det ingen som bryr seg med. Når en politisk ideologi fornekter materiell virkelighet/biologi og redefinerer språk og språklige kategorier til å inkludere det som utsletter kategoriene, så utsletter man selve grunnlaget for menneskelig viten, kommunikasjon, lovgivning og organisering av samfunnet. Lobbyister og aktivister for denne ideologien er allerede i ferd med å skrive virkeligheten ut av lovgivning og samfunnspolicy. Det får vidtrekkende konsekvenser på alle samfunnsnivåer, for kunnskap, helse, utdanning, familiepolitikk, barn, kjønn, legning, seksualitet og hele det sosiale og kulturelle systemet. 6
Maskulino Skrevet 9. november 2021 #14 Skrevet 9. november 2021 Druid skrev (10 minutter siden): Interessant poeng, men jeg tror vi skal beholde det for Norge. Jeg har jobbet en del internasjonalt, og akkurat dette er av og til en issue: Jeg har jobbet med folk som blir reelt fornærmet hvis du ikke titulerer dem med f.eks "doktor" Det er sånne lange medarbeidersamtaler, der man må forklare dem med t-skje at tittelen ikke har noen funksjon her, og at bruk av den er et problem for å beholde autoritet og fungere i Norske team. (Dette var ikke lege, dette var en ingeniør) Så ja, jeg tror vi kan bruke litt skjønn her, men jeg ser faktisk fortsatt ikke et reelt problem : det verste måtte være at jeg forhåndsdømte deg til å være en narsessistisk tulling, og gikk glipp av dine gode sider. Så jeg er mere i gruppen som er villig til å tiltale dem som de vil og ellers la det gå. Tror du gikk glipp av doktorpoenget mitt. Det er ganske vanlig i Norge å titulere folk som doktor eller professor i jobbsammenheng. Nordmenn flest forstår ikke akademia og har lite med dem som jobber der, og vet ikke dette, så der er vi egentlig enig. For øvrig gjelder det ikke leger og ingeniører, som du sier, men de med ekte doktorgrad. Men ok. Fint at du ikke har noen problemer med dette. Da forventer jeg at du heretter tiltaler meg som "Den velutrustede Mannemannen" Maskulino på forumet. 1
Maskulino Skrevet 9. november 2021 #15 Skrevet 9. november 2021 Kroko-dil-o skrev (10 minutter siden): Transhumanisme og Queer Theory har utviklet seg til å bli en av de farligste ideologiene så langt i menneskehetens historie. Det handler ikke om hva enkeltindivider kaller seg/identifiserer seg som, det er det ingen som bryr seg med. Når en politisk ideologi fornekter materiell virkelighet/biologi og redefinerer språk og språklige kategorier til å inkludere det som utsletter kategoriene, så utsletter man selve grunnlaget for menneskelig viten, kommunikasjon, lovgivning og organisering av samfunnet. Lobbyister og aktivister for denne ideologien er allerede i ferd med å skrive virkeligheten ut av lovgivning og samfunnspolicy. Det får vidtrekkende konsekvenser på alle samfunnsnivåer, for kunnskap, helse, utdanning, familiepolitikk, barn, kjønn, legning, seksualitet og hele det sosiale og kulturelle systemet. Enig. Queer Theory er i mine øyne å nivå med anti-vaxxers og klimafornektere. De forkaster vitenskapen for sine egne søkte teorier. 7
Druid Skrevet 9. november 2021 #16 Skrevet 9. november 2021 Maskulino skrev (22 minutter siden): Da forventer jeg at du heretter tiltaler meg som "Den velutrustede Mannemannen" Maskulino på forumet. No problem Den velutrustede Mannemannen Maskulino! (Så får du leve med at veldig mange automatisk går ut i fra at du har veldig spesielle komplekser ....) 2
Isambard Skrevet 9. november 2021 #17 Skrevet 9. november 2021 Det er jo en rasistisk bevegelse. Derfor er det naturlig at deres måte å forstå verden på er basert på raser. 10
Maskulino Skrevet 9. november 2021 #18 Skrevet 9. november 2021 Druid skrev (11 minutter siden): No problem Den velutrustede Mannemannen Maskulino! (Så får du leve med at veldig mange automatisk går ut i fra at du har veldig spesielle komplekser ....) Ja... Det ligger vel i kortene at man har allerede ved første øyenkast på forumnavnet "maskulino" 😄
hlidskjalf Skrevet 9. november 2021 #19 Skrevet 9. november 2021 Druid skrev (1 time siden): Det er menneskelig identitet. I tilknytning til mennesker, er dette noe av det viktigste som finnes: "Dette er meg, jeg er et individ og jeg vil anerkjennes" Så selv om jeg er enig i at det er TEIT, er det ikke sykt. La oss snu på dette : Hva er egentlig problemet? Hvem skades av dette, og HVORFOR? Hvorfor har noen problemer med at enkelte anser seg som "Hunner" og vil tiltales "Warrior" ? Da kan vi jo bruke det til vår fordel. Hvite folk/europeere eksisterer også og har rett til å ha sitt eget land. Enig? 3
Druid Skrevet 9. november 2021 #20 Skrevet 9. november 2021 hlidskjalf skrev (Akkurat nå): Da kan vi jo bruke det til vår fordel. Hvite folk/europeere eksisterer også og har rett til å ha sitt eget land. Enig? Vi har våre land; vi har til og med funnet opp et landbegrep som eier alt. Vår kultur definerer så mye at det er vanskelig å se for seg alternativer, og de som kun kjenner alternativene, sliter. Jeg tror ikke vi egentlig bør prøve å fundamentere våre privilegier på rett. Kan fort bli kjedelig. Vi stort sett eier og kontrollerer verden. Vi har ingen rett til å være i Amerika å gjøre, ingenting i afrika og midtøsten, og vi er irrelevant i forhold til Asia. Mye bedre å gi individer muligheten til å late som de er viktige alene. Skal vi fundere våre privilegier, gjør vi det på suksess; det er vanskeligere å slåss mot. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå