Gå til innhold

Baby vil ikke vinke hadet, men vinker bare i skjul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på snart 8 mnd. Vi øver på å vinke hadet når pappa skal dra osv, men det gidder hun ikke 😅

Men når hun ligger for seg selv i sengen, så er det ofte at jeg ser hun ligge å vinke til seg selv. Altså mot seg selv 😅 Så hun klarer det jo. Hvorfor vil hun ikke vise oss det? 😍

Anonymkode: 80eff...ea2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke det at hun ikke vil vise dere det, hun forstår ikke at hun skal vinke.

Det kommer etterhvert, er bare å forsette å vinke hei og hade.

Anonymkode: 6ecd7...d9f

• Liker 12
Skrevet

SIKKERT AUTISME

Anonymkode: ae9e3...018

Skrevet

Hun er 8 mnd. Hun skjønner ikke begrepet «pappa skal gå». Det kommer senere. Min er 2 år og vinker fortsatt bare hade når han føler for det 🤪

Anonymkode: a4173...093

• Liker 3
Skrevet

8 måneder er da altfor tidlig å forvente at babyen vinker i respons til at noen drar! 

Anonymkode: e4edb...db8

• Liker 5
Skrevet

Min på 5 mnd ligger også og åpner og lukket hånds mot deg selv, og så stirrer hun fascinert på handa. Det er ikke å vinke. I følge en app jeg har er det vanlig å vinke mellom 9 mnd og 14 mnd, og det stemmer ganske godt med de andre barna her. 

Anonymkode: c1b53...ffe

Skrevet

Hun er 8 mnd. 

Anonymkode: c1079...36f

Skrevet

Husk at det er stor forskjell på å kunne en bevegelse og på å vite når det er sosialt passende å bruke bevegelsen. Det er to separate ferdigheter. 

Og selv når barn kan kombinere disse er de ofte veldig lunefulle på når de vil gjøre det. Veldig få småbarn funker på «kommando». 😅

Anonymkode: 48fdd...1a1

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...