AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #1 Skrevet 9. november 2021 Jeg ser det reklameres for et dokumentarprogram som handler om en far som tar med seg sin 4 år gamle datter på en 40 mil lang skitur over finnmarksvidden. Jeg synes dette er alt for langt og lenge å ta med seg et lite barn, selv om barnet sitter mye i pulk og faren er sikkert veldig kreativ og omsorgsfull. Tenk å være i kulde uten mulighet til å få vaske seg eller bytte klær Anonymkode: 57a9b...ed4 20
Gjest Mysticgirl Skrevet 9. november 2021 #3 Skrevet 9. november 2021 Nei, det synes jeg ikke. Det er bare sunt at barn får kontakt med naturens krefter og kan oppleve naturen fra forskjellige sider
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 9. november 2021 Om jeg hadde gjort det hadde det vært omsorgssvikt,men om faren vet hva han gjør og ungen er vant med turer er det vel greit. Anonymkode: 41951...da1 152
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 9. november 2021 For noe tull. Så lenge barnets basale behov blir dekket (mat, søvn, hvile, varme) tenker jeg dette er en helt topp opplevelse, som skaper en tett relasjon til faren. Barn tar ikke skade av litt lite klesskift og kroppsvask. Anonymkode: 29f9d...c31 157
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ser det reklameres for et dokumentarprogram som handler om en far som tar med seg sin 4 år gamle datter på en 40 mil lang skitur over finnmarksvidden. Jeg synes dette er alt for langt og lenge å ta med seg et lite barn, selv om barnet sitter mye i pulk og faren er sikkert veldig kreativ og omsorgsfull. Tenk å være i kulde uten mulighet til å få vaske seg eller bytte klær Anonymkode: 57a9b...ed4 Mine har jo vokst opp slik da, det er ikke slik at hun ikke er vant. Hun å faren har jo vært på slike turer i flere år. Og går du over Finnmarksvidda har du mulighet til å både bytte klær og vaske deg. Kanskje ikke øyeblikkelig men det har man jo ikke ellers heller. Anonymkode: 07639...9a3 57
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #7 Skrevet 9. november 2021 Mysticgirl skrev (Akkurat nå): Nei, det synes jeg ikke. Det er bare sunt at barn får kontakt med naturens krefter og kan oppleve naturen fra forskjellige sider Det er forskjell på en lang søndagstur, og å været på fjellvidda 24 timer i døgnet i ukesvis i kulde, snø og iskald vind. Ts Anonymkode: 57a9b...ed4 21
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er forskjell på en lang søndagstur, og å været på fjellvidda 24 timer i døgnet i ukesvis i kulde, snø og iskald vind. Ts Anonymkode: 57a9b...ed4 Ja selvfølgelig, men jenta elsker jo å bo ute, så hva er problemet? Anonymkode: 07639...9a3 61
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #9 Skrevet 9. november 2021 Ts her Innlegget mitt var litt feil skrevet for det er ikke det at hun ikke får dusje og bytte klær som er det verste, men at det er slitsomt, kjedelig og kaldt Anonymkode: 57a9b...ed4 9
Gjest På druen Skrevet 9. november 2021 #10 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er forskjell på en lang søndagstur, og å været på fjellvidda 24 timer i døgnet i ukesvis i kulde, snø og iskald vind. Ts Anonymkode: 57a9b...ed4 Mange barn levde sånn før.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #11 Skrevet 9. november 2021 Hahaha, nei tvert imot. Anonymkode: 12a8f...82f 30
Gjest Chroma Skrevet 9. november 2021 #12 Skrevet 9. november 2021 Det er ikke omsorgssvikt selv om man velger å gjøre noe andre ser på som merkelig.
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 Populært innlegg #13 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her Innlegget mitt var litt feil skrevet for det er ikke det at hun ikke får dusje og bytte klær som er det verste, men at det er slitsomt, kjedelig og kaldt Anonymkode: 57a9b...ed4 Men dette er jo din subjektive oppfatning. Mina og farens oppfatning er en helt annen. Anonymkode: 07639...9a3 90
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 Populært innlegg #14 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her Innlegget mitt var litt feil skrevet for det er ikke det at hun ikke får dusje og bytte klær som er det verste, men at det er slitsomt, kjedelig og kaldt Anonymkode: 57a9b...ed4 En opplevelse for livet. Hvor sneversynt kan man bli egentlig. Slitsomt, kjedelig og kaldt?! For deg da eller for hvem?? Anonymkode: 12a8f...82f 104
Gjest Mysticgirl Skrevet 9. november 2021 #15 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er forskjell på en lang søndagstur, og å været på fjellvidda 24 timer i døgnet i ukesvis i kulde, snø og iskald vind. Ts Anonymkode: 57a9b...ed4 Nei, det blir nok en rik opplevelse som igjen gjør at man får både respekt for naturen og elsker den
Populært innlegg Rosatoast Skrevet 9. november 2021 Populært innlegg #16 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts her Innlegget mitt var litt feil skrevet for det er ikke det at hun ikke får dusje og bytte klær som er det verste, men at det er slitsomt, kjedelig og kaldt Anonymkode: 57a9b...ed4 Bare fordi DU syntes dette er kjipe aktiviteter og ikke liker kulde, snø og langturer betyr IKKE at andre ikke kan elske det. Har selv vært i Femundsmarka i 8 døgn på vinteren, gikk på fjellski. Du finner DNT hytter både der og på vidda, dette er null stress. Sov i lavvo også, det var kaldt ja, men en av de beste opplevelsene jeg har hatt. 63
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #17 Skrevet 9. november 2021 Nei heller stikk motsatt tenker jeg. Anonymkode: e626b...0cc 27
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #18 Skrevet 9. november 2021 Må innrømme at jeg har tenkt det samme. Slik det fremstilles i media høres det fint og flott ut, men samtidig vet jeg at om min samboer hadde foreslått å gjøre noe tilsvarende med vår datter da hun var fire hadde jeg sagt blankt nei. Å sitte i pulk slik i timesvis uten noe å ta seg til. Være påkledd tykke klær som gjør alle bevegelser tunge hele tiden. Ingen andre barn å leke med. For meg høres det trist ut. Anonymkode: da522...075 31
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #19 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Må innrømme at jeg har tenkt det samme. Slik det fremstilles i media høres det fint og flott ut, men samtidig vet jeg at om min samboer hadde foreslått å gjøre noe tilsvarende med vår datter da hun var fire hadde jeg sagt blankt nei. Å sitte i pulk slik i timesvis uten noe å ta seg til. Være påkledd tykke klær som gjør alle bevegelser tunge hele tiden. Ingen andre barn å leke med. For meg høres det trist ut. Anonymkode: da522...075 Vil tilføye, det er for drøyt å kalle det barnemishandling, men dette er noe faren gjør fordi han har glede av det. Det er ikke fordi det er bra for barnet. Anonymkode: da522...075 23
Entern Skrevet 9. november 2021 #20 Skrevet 9. november 2021 Synes det virker som om Mina storkoser seg jeg ☺️ Jeg var med på masse lange turer i allslags vær som liten og det tok jeg ingen skade av! 24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå