Gå til innhold

Turbukse med korte bein for oss med former

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Trenger litt hjelp. Det har seg sånn at jeg er 161 cm og har en typisk timeglass figur. Overkroppen min sliter jeg ikke med å finne klær til, og bukser passer ofte i midje partiet, men leggene... Jeg har jo like tynne legger som håndleddet mitt. 

Gjennom hele oppveksten har jeg hatt turbukser som passer perfekt i øverste del, men ser ut som ballonger i leggene. Jeg har et par twentyfour (usikker på modell), som passer helt Ok i leggen. De er fortsatt litt løse, så når jeg driver med terrengsykling, må jeg tre sokken over buksa for å ikke sette meg fast i trær, sykkelen osv.

Jeg leter rettere sagt etter en god turbukse som har en borrelås eller en form for "stramming" i leggen slik at den faktisk sitter tight der. Jeg var på Bergans og HH i helgen (Devoldfabrikken), men det var jo rene ballongfesten hos leggene mine. Jeg ønsker meg ikke sånn tynt stoff, men heller ikke fora stoff. En mellomting. Slik at buksa kan brukes både med og uten stillongs. 

Jeg har sett litt på Fjällräven keb og Norrøna Fjørå flex1, men tar gjerne imot flere tips :) 

Anonymkode: 7bacd...adc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Heisann!

Trenger litt hjelp. Det har seg sånn at jeg er 161 cm og har en typisk timeglass figur. Overkroppen min sliter jeg ikke med å finne klær til, og bukser passer ofte i midje partiet, men leggene... Jeg har jo like tynne legger som håndleddet mitt. 

Gjennom hele oppveksten har jeg hatt turbukser som passer perfekt i øverste del, men ser ut som ballonger i leggene. Jeg har et par twentyfour (usikker på modell), som passer helt Ok i leggen. De er fortsatt litt løse, så når jeg driver med terrengsykling, må jeg tre sokken over buksa for å ikke sette meg fast i trær, sykkelen osv.

Jeg leter rettere sagt etter en god turbukse som har en borrelås eller en form for "stramming" i leggen slik at den faktisk sitter tight der. Jeg var på Bergans og HH i helgen (Devoldfabrikken), men det var jo rene ballongfesten hos leggene mine. Jeg ønsker meg ikke sånn tynt stoff, men heller ikke fora stoff. En mellomting. Slik at buksa kan brukes både med og uten stillongs. 

Jeg har sett litt på Fjällräven keb og Norrøna Fjørå flex1, men tar gjerne imot flere tips :) 

Anonymkode: 7bacd...adc

Akkurat samme kroppstype og problem. For meg ble redningen Fjällrevens Keb Curved Short. 

Anonymkode: bfe45...d6c

Skrevet

Traktorpikenes Short and Curvy passer både som arbeids -og turbukse.

Anonymkode: 8a31c...da5

Skrevet

Jeg har motsatt problem på lengde, men har også timeglassfigur. Jeg har en turbukse fra Five seasons som passer perfekt bortsett fra at den er veldig kort. Den hadde sikkert passet deg.

Anonymkode: 7bb5f...f9f

Skrevet

Twentyfour er din beste venn! Oslo ST er smal i leggene, ikke for lang, og deilig å ha på! 
Cellbes har også veldig gode turklær, buksene deres er ikke for lange og passer oss med former. 

Skrevet

Jeg fant bukse på turbukse.no. Det er der og twentyfour jeg finner bukser som er korte nok i bena samtidig som at de passer ellers. De finnes også i forskjellige modeller.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

glemte å presisere hovedpoenget: At Stormberg har flere modeller som kommer i en versjon med korte ben, slik at de passer for oss som er litt lave, uten at de formsydde knærne havner midt på skinneleggen.

Anonymkode: cf516...f08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...