AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #1 Skrevet 9. november 2021 For dere som har mistet barn til barnevernets omsorg ufrivillig, evt frivillig tvang. Hvordan var løpet, hva gjorde dere? Undersøkelser? Tiltak? Osv før dette skjedde. Anonymkode: d0ddb...903 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #2 Skrevet 9. november 2021 Jeg har ikke, men tro meg når jeg sier det er en lang prosess. Både med hjemmebesøk, forsøk på å bistå/hjelpe med ulike tiltak, masse møter osv. Kjenner 3 som har blitt fratatt barna og stod ikke på forsøk om å få det til hos barnevern. De tilbød både kurs, avlastning, sinnemestringsterapi og endret bosituasjon. Men når en (eller begge) foreldrene ikke ville ta i mot hjelpen er jeg glad barna ble tatt hånd om da. Anonymkode: 4cd18...e39 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #3 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke, men tro meg når jeg sier det er en lang prosess. Både med hjemmebesøk, forsøk på å bistå/hjelpe med ulike tiltak, masse møter osv. Kjenner 3 som har blitt fratatt barna og stod ikke på forsøk om å få det til hos barnevern. De tilbød både kurs, avlastning, sinnemestringsterapi og endret bosituasjon. Men når en (eller begge) foreldrene ikke ville ta i mot hjelpen er jeg glad barna ble tatt hånd om da. Anonymkode: 4cd18...e39 Nå vil jeg gjerne høres andre erfaringer med ufrivillig/frivillig tvang. Jeg har selv hatt flere tiltak i hjem og plassering har aldri vært ett spørsmål. Men jeg vil jo gjerne høre «dems» historie nå, der det faktisk har skjedd. Anonymkode: d0ddb...903 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #4 Skrevet 9. november 2021 Ikke jeg, men nær venninne. Barna ble plassert i fosterhjem fordi hun var alvorlig psykisk syk. De hadde samvær (ikke så ofte i starten da hun var mye innlagt) og det var hyppige møter med barneverntjenesten. Samværet ble økt i takt med at hun ble friskere og barna ble tilbakeført til hjemmet etter to år. Anonymkode: 48cdd...76a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå