Gå til innhold

Dere som har ufrivillig mistet omsorgen til barnevernet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

For dere som har mistet barn til barnevernets omsorg ufrivillig, evt frivillig tvang. Hvordan var løpet, hva gjorde dere? Undersøkelser? Tiltak? Osv før dette skjedde. 

Anonymkode: d0ddb...903

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke, men tro meg når jeg sier det er en lang prosess. Både med hjemmebesøk, forsøk på å bistå/hjelpe med ulike tiltak, masse møter osv. Kjenner 3 som har blitt fratatt barna og stod ikke på forsøk om å få det til hos barnevern. De tilbød både kurs, avlastning, sinnemestringsterapi og endret bosituasjon. Men når en (eller begge) foreldrene ikke ville ta i mot hjelpen er jeg glad barna ble tatt hånd om da. 

Anonymkode: 4cd18...e39

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke, men tro meg når jeg sier det er en lang prosess. Både med hjemmebesøk, forsøk på å bistå/hjelpe med ulike tiltak, masse møter osv. Kjenner 3 som har blitt fratatt barna og stod ikke på forsøk om å få det til hos barnevern. De tilbød både kurs, avlastning, sinnemestringsterapi og endret bosituasjon. Men når en (eller begge) foreldrene ikke ville ta i mot hjelpen er jeg glad barna ble tatt hånd om da. 

Anonymkode: 4cd18...e39

Nå vil jeg gjerne høres andre erfaringer med ufrivillig/frivillig tvang. Jeg har selv hatt flere tiltak i hjem og plassering har aldri vært ett spørsmål. Men jeg vil jo gjerne høre «dems» historie nå, der det faktisk har skjedd. 

Anonymkode: d0ddb...903

• Liker 1
Skrevet

Ikke jeg, men nær venninne. Barna ble plassert i fosterhjem fordi hun var alvorlig psykisk syk. De hadde samvær (ikke så ofte i starten da hun var mye innlagt) og det var hyppige møter med barneverntjenesten. Samværet ble økt i takt med at hun ble friskere og barna ble tilbakeført til hjemmet etter to år. 

Anonymkode: 48cdd...76a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...