AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #1 Skrevet 9. november 2021 Er det noen her som har klart å bli gravide selv, men som har mistet, og som har fått barn via IVF? Jeg blir "lett" gravid, men har mistet 3 ganger. Lurer på om IVF er veien å gå eller ikke. Hva er det som gjør at man kan lykkes med IVF? Har allerede testet ut progesteron og blodfortynnende (klexane), uten at det har gitt effekt. Anonymkode: 4c17b...84f
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #2 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er det noen her som har klart å bli gravide selv, men som har mistet, og som har fått barn via IVF? Jeg blir "lett" gravid, men har mistet 3 ganger. Lurer på om IVF er veien å gå eller ikke. Hva er det som gjør at man kan lykkes med IVF? Har allerede testet ut progesteron og blodfortynnende (klexane), uten at det har gitt effekt. Anonymkode: 4c17b...84f Du har rett på utredning når du har mistet 3 ganger, altså når du har hatt habituell abort. Dvs gjentagende abort. Derfor er det viktig å gå og levere graviditetstest til legen dersom man er utsatt for sånt for å få det dokumentert. Gå til fastlege og be om henvisning for utredning. Anonymkode: 7c641...b7e 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #3 Skrevet 9. november 2021 Kan være eggene som er for syke også? har de sjekket det? Anonymkode: 7c641...b7e
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #4 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du har rett på utredning når du har mistet 3 ganger, altså når du har hatt habituell abort. Dvs gjentagende abort. Derfor er det viktig å gå og levere graviditetstest til legen dersom man er utsatt for sånt for å få det dokumentert. Gå til fastlege og be om henvisning for utredning. Anonymkode: 7c641...b7e Burde skrevet det, at jeg er allerede i gang med utredning. Men har jo tenkt tanken, og lurer på hvorfor det går for noen med IVF, som har blitt gravide selv, men mister gang på gang. Prøver bare å skjønne det. Anonymkode: 4c17b...84f
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #5 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan være eggene som er for syke også? har de sjekket det? Anonymkode: 7c641...b7e Har tenkt at det kan være det. Men hvordan sjekker man dette? Anonymkode: 4c17b...84f
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #6 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Burde skrevet det, at jeg er allerede i gang med utredning. Men har jo tenkt tanken, og lurer på hvorfor det går for noen med IVF, som har blitt gravide selv, men mister gang på gang. Prøver bare å skjønne det. Anonymkode: 4c17b...84f Kan være egget som er problemet.....? Anonymkode: 7c641...b7e
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #7 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har tenkt at det kan være det. Men hvordan sjekker man dette? Anonymkode: 4c17b...84f Usikker.. Men jeg mistet to ganger, så fikk jeg et friskt barn, så mistet jeg en gang og så fikk jeg et barn med en sjelden genfeil og så fikk jeg et friskt barn. Så noen av oss har vel ferre helt perfekte egg enn andre....? Anonymkode: 7c641...b7e
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #8 Skrevet 9. november 2021 Om problemet er at egget ikke holder seg så vil jeg tro at IVF ikke vil gi noe bedre resultat. Men tenker at du mangler noe hormoner eller at de ikke stiger som de skal? Så du bør få behandling med dette? Husker ikke i farten hva det er, men progesteron kanskje? Anonymkode: a82ba...3c3 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #9 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om problemet er at egget ikke holder seg så vil jeg tro at IVF ikke vil gi noe bedre resultat. Men tenker at du mangler noe hormoner eller at de ikke stiger som de skal? Så du bør få behandling med dette? Husker ikke i farten hva det er, men progesteron kanskje? Anonymkode: a82ba...3c3 Ja, det var progesteron. Så det kan være du produserer for lite av dette når egget fester seg og at du derfor aborterer, men ja, da kan man ta dette som medisin "Progesteron brytes raskt ned til pregnandiol. Dersom egget befruktes, fortsetter det gule legemet å produsere progesteron i de første seks til åtte ukene av graviditeten, noe som er essensielt for å forberede livmoren til å ta imot det befruktede egget." Anonymkode: a82ba...3c3
Neutral90 Skrevet 9. november 2021 #10 Skrevet 9. november 2021 Håndboken for habituell abort sier at habituell abort ikke forbedres med ivf, altså sjansen for abort er like høy. Men, det som ofte skjer er at en ender opp med ivf likevel fordi det tar X antall mnd med prøving uten barn.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #11 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Om problemet er at egget ikke holder seg så vil jeg tro at IVF ikke vil gi noe bedre resultat. Men tenker at du mangler noe hormoner eller at de ikke stiger som de skal? Så du bør få behandling med dette? Husker ikke i farten hva det er, men progesteron kanskje? Anonymkode: a82ba...3c3 Som jeg skrev i første innlegg, så har jeg allerede tatt progesteron tilskudd. Så det er nok ikke der problemet ligger 😊 Anonymkode: 4c17b...84f
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #12 Skrevet 9. november 2021 Neutral90 skrev (Akkurat nå): Håndboken for habituell abort sier at habituell abort ikke forbedres med ivf, altså sjansen for abort er like høy. Men, det som ofte skjer er at en ender opp med ivf likevel fordi det tar X antall mnd med prøving uten barn. Ja, er det jeg er redd for, at sjansen er like høy. Ja, så i teorien kan man egentlig fortsette å prøve vanlig, helt til det sitter (hvis det noen gang gjør det) for IVF vil allikevel ikke endre noe Anonymkode: 4c17b...84f 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #13 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Usikker.. Men jeg mistet to ganger, så fikk jeg et friskt barn, så mistet jeg en gang og så fikk jeg et barn med en sjelden genfeil og så fikk jeg et friskt barn. Så noen av oss har vel ferre helt perfekte egg enn andre....? Anonymkode: 7c641...b7e Leit å høre at du har mistet to ganger selv! Og interessant. Ja, det er nok der det ligger. At man har flere "syke" egg, og noen bra. Også har jeg endt opp med å bli gravid med de "syke" eggene så langt. Hvis det er sånn jeg kan forklare det. Anonymkode: 4c17b...84f
Neutral90 Skrevet 9. november 2021 #14 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, er det jeg er redd for, at sjansen er like høy. Ja, så i teorien kan man egentlig fortsette å prøve vanlig, helt til det sitter (hvis det noen gang gjør det) for IVF vil allikevel ikke endre noe Anonymkode: 4c17b...84f Jeg har mistet flere ganger selv, neste steg for meg er å ha ivf i utlandet der de gentester embryo. Vi har hatt ivf for andre grunner .
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #15 Skrevet 9. november 2021 Neutral90 skrev (9 minutter siden): Jeg har mistet flere ganger selv, neste steg for meg er å ha ivf i utlandet der de gentester embryo. Vi har hatt ivf for andre grunner . Har de sjekket dere begge med blodprøver? Siden det er neste steg? Anonymkode: 4c17b...84f
Neutral90 Skrevet 9. november 2021 #16 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har de sjekket dere begge med blodprøver? Siden det er neste steg? Anonymkode: 4c17b...84f Vi er mer enn 1 år forbi å ta blodprøver. Svært få de ffinner pe utslag hos.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå