Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer som dermed er stefar til sønnen min skulle bestille gave til guttungen til jul. Samboer er med på selve hovedgaven og det er flott, men vi snakket sammen og det sønnen min ønsker seg mest er en tv, og det trenger han også etter at den gamle røk og han ikke får brukt playstation sin. Samboer mente han heller skulle ha en pc skjerm for det kunne han også koble opp lap top på og playstation. Jeg var uenig og sa at guttungen som er tenåring forresten, bruker jo lap toppen for seg selv, for det vet jeg at han liker. Det er jo tv han ønsker seg. 

Så kom samboer dagen etter med telefonen sin og viste meg raskt en annonse med det han sa var en tv på salg, jeg har ikke så peiling på elektroniske ting, så jeg spurte om den var bra og om det var en vanlig tv. Det befreftet samboeren min, jeg sa ok, og han bestilte den. 

Når TVen kommer viser det seg at det var en pc skjerm i større størrelse likevel og jeg følte meg dermed lurt. Jeg sa at det var dårlig gjort at han bare buset frem og jeg er ikke fornøyd med kjøpet vi har gjort. Når jeg sa at jeg følte meg lurt ble han forbanna og sa at jeg laget drama. Jeg ble såklart lei meg. 

Hvordan hadde dere tatt dette, hadde dere følt dere lurt? 

Anonymkode: 5f844...3cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå ut å kjøp en tv da vel! Du trenger ikke samboer til å få til det!

• Liker 24
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt sur, men jeg hadde sagt takk for hjelpa, men ellers takk - det var ikke dét jeg ønsket å kjøpe til han. Så ville jeg lært å ordne slik på egenhånd senere 😅

Anonymkode: ae06e...78f

• Liker 17
Skrevet
BobbySocks skrev (2 minutter siden):

Gå ut å kjøp en tv da vel! Du trenger ikke samboer til å få til det!

Han bestilte den av seg selv, plutselig sa han at den var bestilt og jeg tenkte dermed ikke noe videre over det. Nå skjønner jeg jo at han bestilte den i full fart fordi jeg ikke skulle se at det var en pc skjerm. 

• Liker 1
Skrevet

Få mannen din til å poste sin versjon av saken her så vi kan gi riktig tilbakemelding. 

Og når han sier du lager drama så er det mest sannsynlig for at du nettopp har laget drama. 

• Liker 15
Skrevet

Hva var argumentet hans for pc-skjerm vs TV? Om TV ikke skal være koblet til noe TV-kanaler så er jo en stor PC-skjerm kanskje like bra (men vanligvis dyrere?) men skjønner ikke helt greia. 

Du kan jo bare gå tilbake og bytte den, de fleste elektronikkbutikker har gode retur- og bytteordninger. 

Anonymkode: 23293...0b1

• Liker 10
Skrevet

Har han bestilt på nett er det 14 dagers angrerett som dere kan bruke, se på nettsiden hvordan dere gjør en retur, da får man tilbake penger. 

• Liker 9
Skrevet

14 dagers angrerett om den er kjøpt fra en butikk på internett.

Anonymkode: 10cc0...364

• Liker 4
Skrevet
Tenkmedhodet skrev (Akkurat nå):

Få mannen din til å poste sin versjon av saken her så vi kan gi riktig tilbakemelding. 

Og når han sier du lager drama så er det mest sannsynlig for at du nettopp har laget drama. 

Det var jo virkelig ikke den tingen vi ble enige om, eller hva sønnen min ønsker seg. Dermed er det ikke rart jeg reagerte. 

Ja, jeg laget nok drama i hans øyne ved å si ifra om at jeg ikke synes det var greit og sa den setningen om at jeg følte meg litt lurt. Han versjon er nok at jeg burde se at det en en flott skjerm og ikke lage styr over det, men det er jo faktisk ikke det sønnen min ønsker seg eller trenger så det er en vanskelig greie å svelge med en gang likevel. 

• Liker 5
Skrevet

Sønnen ser vel neppe på linjærtv? Han trenger en skjerm med en inngang til PS, og appletv/chromecast, ikke en tv. Om du skal ha en smarttv med innebygd apper skjønner jeg jo det, men til spillkonsoller er faktisk det du kaller pcskjerm bedre egnet pga oppdateringsfrekvensen....

• Liker 22
Skrevet

Altså, han løy deg rett opp i ansiktet og sa det var en TV? Det hadde jeg ikke akseptert. 

Anonymkode: 7193f...b8f

• Liker 12
Skrevet

Vedder på at sønnen din har mer bruk for en pc-skjerm enn en tv om han driver med gaming. 

Du lager unødvendig mye styr, samboeren din blir forbanna som han egentlig ikke burde bli av noe så lite. Så enten blir han lett forbanna eller så lager du mye styr slik han er lei av styret. Du burde ikke bli sur nei, vær glad du har en stefar til sønnen din som faktisk gidder å være investert i å kjøpe gave til han. Og kjøper det han tror sønnen din har mest bruk for. 

Anonymkode: 27bf1...8c0

• Liker 16
Skrevet (endret)

Om det er tv gutten ønsker seg mest, og det var det som var avtalen, så syns jeg det er unødvendig å kjøpe noe annet enn hva dere faktisk ble enig om, fordi HAN mener det er bedre. Hadde sagt takk for hjelpen, bedt han returnere pc skjermen, forklart han hvor skapet skal stå og og lært å ta ansvar selv ved en senere anledning.

Endret av Løvejenten
  • Liker 16
Skrevet

Samme det om det "egentlig" er best for sønnen å ha en PC-skjerm eller ikke. Poenget er at TS sin mann gikk bak hennes rygg/lurte henne ved å kjøpe noe han visste at hun ikke ville ha.

• Liker 16
Skrevet

Ærlig talt, voksne folk som oppfører seg som drittunger pga en TV. 

Er det rart det er krig i verden?

Anonymkode: c0afb...7e3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva var argumentet hans for pc-skjerm vs TV? Om TV ikke skal være koblet til noe TV-kanaler så er jo en stor PC-skjerm kanskje like bra (men vanligvis dyrere?) men skjønner ikke helt greia. 

Du kan jo bare gå tilbake og bytte den, de fleste elektronikkbutikker har gode retur- og bytteordninger. 

Argumentet hans var at siden sønnen min er en gamer så kunne han koble opp lap toppen på den. Men sønnen min spiller bare noen få spill på pc, og da liker han å bare sitte på den bærbare på pc bordet. Det er playstation han elsker å spille. Sønnen min ønsker seg også kanaler ja. 

Uansett så kan det være at en pc skjerm er like bra selvom jeg tenker noe annet, men det er den følelsen av at han lurte meg litt som plager meg, og at han buste frem med det på den måten. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Altså, han løy deg rett opp i ansiktet og sa det var en TV? Det hadde jeg ikke akseptert. 

Anonymkode: 7193f...b8f

Korrekt. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke problemet hvis sønnen din ikke ser på lineær-TV. Men jeg skjønner at du føler deg lurt. Da vet du at han ikke kan tiltros slike oppgaver i framtida.

Jeg sier som de andre, gå selv og kjøp det du mener at sønnen din skal ha.

Anonymkode: a6743...455

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samme det om det "egentlig" er best for sønnen å ha en PC-skjerm eller ikke. Poenget er at TS sin mann gikk bak hennes rygg/lurte henne ved å kjøpe noe han visste at hun ikke ville ha.

Ja, det er dette som er poenget mitt. Det kan godt være den pc skjermen er veldig bra og at han får supert utbytte av den. Men samboer gikk bak ryggen min ved å kjøpe noe jeg absolutt sa jeg ikke ville ha, og sa jo bevist til meg at det var en TV for å lure meg. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes forresten det var kjipt og unødvendig å kjøpe noe annet enn dere ble enige om, tenker det er du som til syvende og sist må få bestemme gave til sønnen selv om han skal være med på gaven. Så jeg hadde også blitt irritert. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...