AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #1 Skrevet 8. november 2021 Min søsters lesbiske barndomsvenninne i Sverige spurte om jeg kan være donor for hennes og kjærestens barn. Sært, men jeg er glad/smigret og tenker å svare ja. Tror ikke lenger jeg får eget barn med samboer(45) i tre år - har et bonusbarn. De blir gode mødre(32+34) virker det som så de finner lett en annen donor om ikke meg(42). Er tilbudt litt besøk/samvær. Vil helst det. Tror mor/mødrene tenker å skrive ukjent far eller noe på fødselsattesten. Hvordan forteller jeg min samboer om jeg tenker å svare ja? Burde jeg det? Eller hva har jeg glemt å tenke på? Anonymkode: bd1b3...1dd
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #2 Skrevet 8. november 2021 Du forteller det vel rett ut til henne. Veldig vanskelig å sugar coate det der. Anonymkode: 4160b...0ff 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #3 Skrevet 10. november 2021 Det er flott du vil stille opp. Hvis du gjør, husk å ha papirer på stell. Leste om en lignende historie der paret gikk fra hverandre og donor måtte da betale barnebidrag. Dette var jo kun en muntlig avtale. Anonymkode: c852e...497 2
Hannah80 Skrevet 10. november 2021 #4 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er flott du vil stille opp. Hvis du gjør, husk å ha papirer på stell. Leste om en lignende historie der paret gikk fra hverandre og donor måtte da betale barnebidrag. Dette var jo kun en muntlig avtale. Anonymkode: c852e...497 Hjelper ikke med skriftlig avtale heller. Slike avtaler er ikke gyldige i Norge. Har i hvertfall ikke vært det før:) 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #5 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er flott du vil stille opp. Hvis du gjør, husk å ha papirer på stell. Leste om en lignende historie der paret gikk fra hverandre og donor måtte da betale barnebidrag. Dette var jo kun en muntlig avtale. Anonymkode: c852e...497 Ikke automatisk at han måtte betale bidrag. Men biologiske mor søkte om det. Da har man ikke så mye man skulle sagt dersom det ikke foreligger en helt klar avtale. Det med "ukjent far" er ikke sikkert nok. Det kan endres. Få en klar avtale på papir, så slipper du også eventuelle fremtidige konflikter hvis du ønsker ha noe med barnet å gjøre. Anonymkode: c852e...497 1
AprilLudgate Skrevet 10. november 2021 #6 Skrevet 10. november 2021 Om du ikke er villig til å havne i en situasjon hvor du har null samvær må du droppe det. Hvorfor de ikke kan skaffe sæddonor på det ordinære IVFmarkedet er vel et viktigere spørsmål?
Hannah80 Skrevet 10. november 2021 #7 Skrevet 10. november 2021 Fløff skrev (2 minutter siden): Om du ikke er villig til å havne i en situasjon hvor du har null samvær må du droppe det. Hvorfor de ikke kan skaffe sæddonor på det ordinære IVFmarkedet er vel et viktigere spørsmål? Et veldig godt spørsmål:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå