Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.synskonline.no/kundeomtaler/

Jeg visste at spåtelefoner tok mye penger fra folk, men 26kr minuttet?? Det er 1560kr timen! :blink:Mer enn en privatpraktiserende psykolog eller psykiater tar - og de har 6 års om ikke inntil 11 års profesjonsutdannelse!! 1560kr timen, uten krav om formell kompetanse eller utdanning?
Sjekker man nettsiden ser man at flere disse folkene ser rimelig shady ut også.

Jeg ble rett og slett litt paff. Ikke rart de har rykte på seg for å svindle folk. Hvis folk trenger en litt lang samtale fordi de har et omfattende problem - så vips går et par tusen. Helt sinnsykt! Aldri ringt en spåtelefon selv. Tror veldig mye er svindel. Den eneste pålitelige klarsynte, etter min mening, er Lilli Bendriss. Hun tror jeg faktisk har litt peiling. Resten? Ja hva skal man si? 1560kr for 1 time?

:haar:

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kunne ikke tatt så mye penger om folk ikke vil betale. 

Anonymkode: 01b2c...adc

• Liker 9
Skrevet

Hva er pålitelig med Lilli Bendriss? Jeg tror ikke på evnene hennes.

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De kunne ikke tatt så mye penger om folk ikke vil betale. 

Anonymkode: 01b2c...adc

Helt utrolig at folk er villig til å betale så mye for å snakke med et menneske som ikke har noe formell kompetanse eller utdannelse. De må være svært desperate. :( 

• Liker 4
Skrevet

Jeg er ikke overrasket.. Hadde sommerjobb på en opplysningstelefon for noen år siden..  Prisene var svært stive, men siden de fleste ringte for å få et telefonnummer eller tips til å få ribba sprø var det greit nok....

Men det ringte så mange ensomme mennesker som bare ville snakke med noen!! Og de snakket lenge.. Fikk så vondt av noen av dem at jeg ringte dem opp fra min private med skjult nummer. Spesielt eldre som satt alene i jula. 

Så mange som er desperate etter svar, noen å snakke med eller andre grunner som nok gladelig betaler dette 

Anonymkode: dd24e...8bf

• Liker 13
Skrevet

For mange år siden fikk jeg høre om en som jobbet med syke som bor i omsorgsboliger tilknyttet psykisk helse. Vedkommende stjal Visa kortet til en beboer for å bruke det til spå-telefon. Det ble trekt 14 000 kr på det kortet.

Jeg klarer ikke å forstå at folk kan bli så desperate at de gjør slikt. 

• Liker 4
Skrevet

De fleste ligger på 35-36 kroner i minuttet. Pluss oppkobling, som kan være en 50-lapp. Noen ganger må folk stå i telefonkø. Det koster også. Helt sykt. 

• Liker 5
Gjest The High Priestess
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er ikke overrasket.. Hadde sommerjobb på en opplysningstelefon for noen år siden..  Prisene var svært stive, men siden de fleste ringte for å få et telefonnummer eller tips til å få ribba sprø var det greit nok....

Men det ringte så mange ensomme mennesker som bare ville snakke med noen!! Og de snakket lenge.. Fikk så vondt av noen av dem at jeg ringte dem opp fra min private med skjult nummer. Spesielt eldre som satt alene i jula. 

Så mange som er desperate etter svar, noen å snakke med eller andre grunner som nok gladelig betaler dette 

Anonymkode: dd24e...8bf

Dette fikk jeg skikkelig vondt i hjertet av å lese... ❤️ 

Skrevet
Hedda79 skrev (10 minutter siden):

For mange år siden fikk jeg høre om en som jobbet med syke som bor i omsorgsboliger tilknyttet psykisk helse. Vedkommende stjal Visa kortet til en beboer for å bruke det til spå-telefon. Det ble trekt 14 000 kr på det kortet.

Jeg klarer ikke å forstå at folk kan bli så desperate at de gjør slikt. 

Verden er jo gal.

For noen år siden var det jo en viss stortingspolitiker som ringte til diverse spåkoner på Stortingets regning. Da er man skikkelig ute å kjøre. 

• Liker 6
Skrevet

Det er jo ikke de som jobber som setter prisene for tlf linjene, det er operatøren. For å ringe en del 829 nr ligger taksten på 26 eller 30 kr per min. Trenger ikke være spåkoner, men andre nr også.

Når det er sagt så skal alle de som opererer som spåkoner og lignende, ha sertifikat i dette. Enten i tarotreading, eller som medium. Det får man kun ved å bestå en rekke kurs..

• Liker 2
Skrevet

26 kroner minuttet, sier du? Dette er enkeltperson-foretak? Men hvordan setter man opp en slik telefon?

• Liker 4
Skrevet
tussi84 skrev (12 minutter siden):

Når det er sagt så skal alle de som opererer som spåkoner og lignende, ha sertifikat i dette. Enten i tarotreading, eller som medium. Det får man kun ved å bestå en rekke kurs..

Sertifikat? Og dette kontrolleres av hvem? 🤣

Anonymkode: 51f79...eca

• Liker 2
Skrevet
Hannah80 skrev (22 minutter siden):

De fleste ligger på 35-36 kroner i minuttet. Pluss oppkobling, som kan være en 50-lapp. Noen ganger må folk stå i telefonkø. Det koster også. Helt sykt. 

36kr minuttet er 2160kr timen. 😮😮😮

• Liker 2
Skrevet (endret)
Gjenferdet skrev (3 minutter siden):

36kr minuttet er 2160kr timen. 😮😮😮

Dette er nesten like bra som statsansatte epidemiologer i FHI, og folk i meteorologisk institututt? Det er ikke like bra som aksjemeglere, men så krever det jo bare fantasi?

Endret av Michaelhe
  • Liker 3
Skrevet

Man kan jo bare lage seg en lignende telefontjeneste ja, og tjene store penger.

Gode råd er dyre kunne kanskje ha vært et bra navn på en slik tjeneste?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man kan jo bare lage seg en lignende telefontjeneste ja, og tjene store penger.

Gode råd er dyre kunne kanskje ha vært et bra navn på en slik tjeneste?

Ps. Her sitter vi på KG dag og natt og gir gratis råd mange av oss.. og vi kunne vært steinrike. :sjokkert:

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ps. Her sitter vi på KG dag og natt og gir gratis råd mange av oss.. og vi kunne vært steinrike. :sjokkert:

Nå var det vel snakk og gode råd da, de er det få tall av på KG😜

Anonymkode: ee89e...83d

• Liker 2
Skrevet
Gjenferdet skrev (51 minutter siden):

https://www.synskonline.no/kundeomtaler/

Jeg visste at spåtelefoner tok mye penger fra folk, men 26kr minuttet?? Det er 1560kr timen! :blink:Mer enn en privatpraktiserende psykolog eller psykiater tar - og de har 6 års om ikke inntil 11 års profesjonsutdannelse!! 1560kr timen, uten krav om formell kompetanse eller utdanning?
Sjekker man nettsiden ser man at flere disse folkene ser rimelig shady ut også.

Jeg ble rett og slett litt paff. Ikke rart de har rykte på seg for å svindle folk. Hvis folk trenger en litt lang samtale fordi de har et omfattende problem - så vips går et par tusen. Helt sinnsykt! Aldri ringt en spåtelefon selv. Tror veldig mye er svindel. Den eneste pålitelige klarsynte, etter min mening, er Lilli Bendriss. Hun tror jeg faktisk har litt peiling. Resten? Ja hva skal man si? 1560kr for 1 time?

:haar:

Enig med deg, det er ikke sunt, ikke en konstruktiv måte å jobbe på. Det blir uetiske arbeidsmetoder over tlf , visse firmaer er shady og folk som ringer inn er svært ofte i desperate livssituasjoner. Det kan skape avhengighet å jakte feks ett bestemt svar. 

Når det er sagt, så tror jeg at folk kan ha evner, være klarsynte, ha kontakt med en høyere kraft, etc. Lilli Bendriss er helt rå! 

Videre vil jeg si at rundt 1500 kr pr time hos feks privatpraktiserende psykolog, altså 1500 kr pr 45 min, ikke er uvanlig nå. Det er svindyrt og det blir jo for de fleste da sånn at man ikke kan gå til så mange timer, eller må prioritere bort andre utgiftsposter i hverdagen.ofte fordi det er fullt hos behandlere med avtale. Private er jo heller ikke nødvendigvis best kun fordi de er privatpraktisende. 

Ikke dermed sagt at en bør se på slike spåtelefoner som alternativer til profesjonell hjelp. Men - prismessig kan det sammenliknes. 

Anonymkode: f279b...079

Skrevet

En bekjent av meg drev med slike telefoner. Hun merket etter hvert at flere ringte igjen og igjen og ble avhengig av hennes råd. Hun sluttet. Hun sa hun ville hjelpe men at hun ikke hadde samvittighet til å loppe mennesker for så mye penger så hun sluttet.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Enig med deg, det er ikke sunt, ikke en konstruktiv måte å jobbe på. Det blir uetiske arbeidsmetoder over tlf , visse firmaer er shady og folk som ringer inn er svært ofte i desperate livssituasjoner. Det kan skape avhengighet å jakte feks ett bestemt svar. 

Når det er sagt, så tror jeg at folk kan ha evner, være klarsynte, ha kontakt med en høyere kraft, etc. Lilli Bendriss er helt rå! 

Videre vil jeg si at rundt 1500 kr pr time hos feks privatpraktiserende psykolog, altså 1500 kr pr 45 min, ikke er uvanlig nå. Det er svindyrt og det blir jo for de fleste da sånn at man ikke kan gå til så mange timer, eller må prioritere bort andre utgiftsposter i hverdagen.ofte fordi det er fullt hos behandlere med avtale. Private er jo heller ikke nødvendigvis best kun fordi de er privatpraktisende. 

Ikke dermed sagt at en bør se på slike spåtelefoner som alternativer til profesjonell hjelp. Men - prismessig kan det sammenliknes. 

Anonymkode: f279b...079

Sant nok. Jeg elsker Lilli Bendriss! Jeg har sett at hun har truffet flere ganger på Åndenes makt og spøkelsesjegerne. Jeg tror hun er av de få som faktisk er troverdige. Det er noe med henne som gjør at jeg faktisk har respekt for henne, i motsetning til visse andre i bransjen.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...