Gå til innhold

Date døve og blinde menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Døve og blinde menn! Hvor er dere?

Jeg vil gjerne date en som dere. Kanskje helst blind. Døv funker også. Jeg kan faktisk litt forskjellige tegnspråk. 

I mitt liv har jeg faktisk aldri møtt noen døve eller blinde folk. 

Er det noen som har erfaring med det? 

Anonymkode: 42f97...b51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry men alle døve og blinde er ikke like! Det blir veldig feil å si du vil date "en som dere". De er like mye individer og vanlige folk som alle andre. 

Anonymkode: 0475a...451

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sorry men alle døve og blinde er ikke like! Det blir veldig feil å si du vil date "en som dere". De er like mye individer og vanlige folk som alle andre. 

Beklager. Jeg skulle likt enten å jobbe med folk med handicap eller date en. 

Skrevet

Hva er greia med det?? 

Jeg kjenner flere, men de er jo like ulike som resten av oss. Og defineres ikke av sitt handicap på noen som helst måte 

Anonymkode: 2bab0...fa6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er greia med det?? 

Jeg kjenner flere, men de er jo like ulike som resten av oss. Og defineres ikke av sitt handicap på noen som helst måte 

Anonymkode: 2bab0...fa6

Unnskyld. Det er ikke det jeg prøver på. Har aldri møtt noen som er det og har lyst å møte dem. 

Skrevet

Blind date, på ekte :Knegg:

Anonymkode: 5f67f...806

• Liker 2
Skrevet

Det jeg mener er, om min date er døv eller blind, så er ikke det negativt for meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Beklager. Jeg skulle likt enten å jobbe med folk med handicap eller date en. 

Dette er funkofobisk. Blir som når menn sier de vil date noen fra Asia eller Afrika, bare fordi de er derfra, det er rasistisk

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil gjerne date en som dere. Kanskje helst blind. Døv funker også. Jeg kan faktisk litt forskjellige tegnspråk. 

Meld deg inn i Blindeforbundet og møt opp på noen av møtene og se om kjærligheten ligger i luften :bryllup:

Anonymkode: 956c1...1e1

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er funkofobisk. Blir som når menn sier de vil date noen fra Asia eller Afrika, bare fordi de er derfra, det er rasistisk

Er det ikke omvendt av fobi når det er en preferanse?

Anonymkode: 34b57...63b

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Stikk rasismekortet ditt oppi der sola aldri skinner!  PKere 🤮🤮

Anonymkode: 73aae...4d9

• Liker 3
Skrevet (endret)
21 hours ago, AnonymBruker said:

Ville du ha datet en som hadde på bind for øynene under hele møtet, uten å ane hvordan du så ut ...?

Selv kjenner jeg ei jente som ble født uten å kunne se, og henne har jeg lært mye av - man skal ikke skal definere folk etter deres evne til å kunne eller ikke kunne gjøre noe. Hadde vi levd et sted der alle kunne hoppe som kenguruer, og man laget gater og trappetrinn i forhold til dette, hadde også vi vært funksjonshemmet, men det betyr ikke at vi er det objektivt sett; at man ikke kan se, betyr ingen verdens ting; denne jenta har aldri kunnet se meg, noe som ikke er til hinder for at vi har hatt mange fine samtaler.

Man kan faktisk se mer av et annet menneske ved å lukke øynene - da ser man dette mennesket som et levende menneske uten å ubevisst sette det i en bestemt bås på grunn av påkledning eller utseende. For mens klærne en dag havner i søppelkurven og utseendet endres etter hvert som årene går, er vi fortsatt de samme menneskene som da vi ble født.

Det å kunne se eller høre handler bare om sanseinntrykk; det å være et menneske handler om noe langt mer, liksom et maleri av van Gogh er noe mer enn malingen og lerretet det er malt på.

Endret av - Brian
  • Liker 1
Skrevet

Om noen døve eller blinde eller hvem som helst egentlig, ser dette. Ta kontakt på [email protected]

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Om noen døve eller blinde eller hvem som helst egentlig, ser dette. Ta kontakt på [email protected]

For min del er både hørselen og synet i orden, men det kunne vært interessant å bli kjent med noen som skiller seg litt ut med tanke på "alle andre"-mentaliteten, noe det virker som om du gjør; en person som er opptatt av regler og normer og hva man burde eller ikke burde gjøre, hadde ikke tatt sjansen på å starte denne tråden. Det at du kan tegnspråk, er også positivt - det er ikke så mange som kan det. Jeg aner ikke hvem du er, bortsett fra to ting; at du ikke er helt A4, og at du er et levende menneske.

Så les noe av det jeg har skrevet tidligere hvis du har lyst, og dersom jeg i dine øyne ikke fremstår som en sulten kannibal eller noen som kunne skremme søvnløse tannlegepasienter, er det mulig å skrive til meg - du vet hvor du finner meg.

Ønsker deg uansett en fortsatt fin høst, og alt godt videre. smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...