Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et dilemma.....

Jeg har vært langtidssykemeldt, vi har veldig lyst på unge men lurer på hvordan utfallet blir i "Lønn" det året jeg skal gå hjemme med barnet.

Får jeg i det hele tatt noen penger???

Har sjekket trygdeetaten.no men fant ikke noe. Har også spurt legen min, men han trodde ikke det ville gjøre så stort utfall at jeg har vært sykemeldt men han kunne ikke si for sikkert. Noen som har vært i samme situasjon? Jeg er altså sykemeldt av en helt annen grunn enn et evt svangerskap....

Takker for alle svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Smile!

Jeg er ikke helt sikker i min sak, men mener ganske så bestemt at de sykepengene du nå danner samme grunnlag for permisjonspenger som vanlig lønn. I alle fall om du ikke er på attføring eller liknende?

Andre som vet med sikkerhet?

Skrevet

Men er det ikke slik at en bare kan være sykemeldt i et år?

Skrevet

Er heldigvis ikke på attføring enda, men det er det som skjer etter et år. Jeg håper jo selvfølgelig at jeg blir frisk før den tid men det vet jeg jo ikke. Håper at sykepengene danner grunnlag da!!!! Takk for svar.

Skrevet

Sykepenger danner også grunnlag for svangerskapspenger.

Du kan være sykmeldt i max 42 uker. Da er det slutt på sukepengeutbetaling.

Du må ha tjente penger/fått sykepenger 6 av de 10 siste mnd før stødnadsperioden starter.

Skrevet

Takk for svar snuppelure, men hva om sykemeldinga går utover 42 uker? Danner attføringspenger grunnlag da eller?

Skrevet
Takk for svar snuppelure, men hva om sykemeldinga går utover 42 uker? Danner attføringspenger grunnlag da eller?

Jeg vet desverre ikke om atføringspenger teller med i grunnlag for svangerskapspenger. Men det er et veldig konkret spm trygdekontoret burde kunne svare raskt på.

Skrevet
Jeg vet desverre ikke om atføringspenger teller med i grunnlag for svangerskapspenger. Men det er et veldig konkret spm trygdekontoret burde kunne svare raskt på.

Sant nok, bare hater sånne tlf'er......

Skrevet

Når du hater slike tlefoner, så er trygdeetaten.no en fin ting.

Der fant jeg bl.a dette:

Som tid med inntektsgivende arbeid regnes også den tiden du har mottatt sykepenger,

fødselspenger, svanger-skapspenger, adopsjonspenger, arbeidsledighetstrygd, avtjening

av militær- eller siviltjeneste eller obligatorisk sivilforsvarstjeneste, men ikke den tiden du

har mottatt attførings- eller rehabiliteringspenger.

Skrevet

Tusen takk Malama!!! Det oppklarer jo det hele!!! Hva skulle jeg gjort uten dere?? .....tatt telefonen sikkert :ler:

Skrevet

Eller møtt opp på rygdekontoret eller altså gått inn på trygdeetaten.no :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...