Gå til innhold

Hvor ofte kjenner du bevegelse uke 25?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kommet til uke 25 og kjenner bevegelse hver dag, men det kan gå mange mange timer mellom hver gang jeg kjenner noe. Når jeg kjenner noe så er det noen ganger mye bevegelse på en gang, som strekker seg over lang tid, og noen ganger kjenner jeg bare en liten dytt for så å måtte vente lenge på neste.

Hvor ofte kjenner du bevegelse? Hvordan kjennes det ut?

Anonymkode: 9d27e...926

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I uke 25 kjente jeg bevegelser hver dag, men det varierte veldig hvor ofte, hvor lenge av gangen og hvor tydelig jeg kjente det. Var veldig avhengig av hvordan han lå. Jeg kjente aller mest om han lå slik at bevegelsene presset mot flankene, ettersom morkaken lå på magesiden og fungerte som støtdemper. Det hendte at pappaen kunne kjenne en svak bevegelse med hånden uten at jeg kjente noe selv. I følge jordmor sparket han mest sannsynlig veldig hardt inn i morkaken når det skjedde.

Der og da opplevde jeg bevegelsene som ganske tydelige, men 2-3 uker senere begynte jeg å slite med å sove på grunn av magedisco og at enkelte spark gjorde direkte vondt, og innså at det egentlig var ganske svake bevegelser jeg hadde kjent på. :fnise:

Anonymkode: ab23a...ece

Skrevet

Dette er nok veldig individuelt. Jeg kjente kraftig bevegelse mange ganger om dagen i uke 25, men så hadde jeg også et veldig aktivt barn som jeg kjente allerede i uke 16. Da kjente jeg også bevegelse hver dag fra uke 16. Da barnet ble født var han også veldig aktiv og nysgjerrig. Jeg hadde forøvrig morkaken bak, så ingen demping her.

Anonymkode: 7ddb9...bb7

Skrevet

Jeg er 24+4. Har kjent liv i mange uker og kjenner hver dag, men det kan gå noen timer der det er helt "stille" ja. Jeg har morkaken bak. Når man kjenner mindre er det vel enten fordi de sover eller fordi de har snudd seg og sparker "bakover" mot ryggen istedet for ned/fremover/til siden. Man skal ikke trenge å kjenne noe hver time i uke 25 har jeg skjønt :) 

Her er det mer liv i magen når jeg er i ro (eventuelt så kjenner jeg det bedre da)

Anonymkode: bccfc...fad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...