AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #1 Skrevet 8. november 2021 Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men følte veldig for å skrive det.. Jeg var sammen med en grusom mann i 6 år som slo meg, låste meg inne i skap, skar meg med kniv på armen og generelt mishandlet meg psykisk og fysisk og truet meg med alt ifra å kutte ut tungen min til å legge ut nakenbilder av meg. Jeg var et konstant vrak og måtte flere ganger ty til telefoner for psykisk helse fordi jeg var redd for hva jeg kunne gjøre mot meg selv. Jeg elsket dette monsteret, og han hadde meg virkelig rundt lillefingeren og kontrollerte meg. Veninnene mine var en «dårlig innflytelse» og en etter en trakk jeg meg unna. Han krevde passord til alt jeg eide, og sjekket jevnlig telefonen min. Iblant var bilder av meg selv på sosiale medier plutselig slettet, og det samme var guttevenner. Jeg var livredd for at en kollega eller kompis skulle finne på å sende et hjerte eller annet i en vennlig sammenheng, hjertet mitt hamret så jeg ble heller iskald mot alt og alle og håpet ingen tok kontakt. Hvorfor ble jeg i dette forholdet? Jeg vet ikke. Jeg følte jeg trengte han, kunne ikke leve uten han og han «elsket» meg på sin måte. Og jeg var redd. Veldig redd. Han var en asylsøker (ønsker ikke masse rasistiske kommentarer her da jeg kjenner mange fantastiske mennesker fra samme opphav, men dette er relevant til innlegget grunnet oppholdssted). Han fikk avslag på oppholdstillatelsen til tross for å ha bodd her i 9 år. Han reiste ikke ut av landet selv om han fikk en dato. Vi fant oss heller en leilighet sammen der vi bodde i 4 år. Han kunne ikke jobbe, så jeg forsørget han. Etter hvert tok frykten over for å bli «tatt» her og kastet ut av landet, og han ønsket så veldig å jobbe. Det endte med at han flyttet til Italia, fikk seg arbeidsvisum eller hva enn det heter der, og vi hadde et avstandsforhold der jeg reiste noen ganger i året for å treffes. Jeg merket at jo mer jeg var borte fra han, jo mer blomstret jeg. Men angsten inntraff hver gang telefonen ringte, eller en melding plinget inn. Det kom en dag der jeg tok til meg motet og gjorde det slutt. Det resulterte i at han tok tog og buss og alt som er og kom til Norge. Han fulgte etter meg fra jobb (jeg hadde ikke bil lappen, bare sykkel) og jeg jobbet ofte kveldsskift og stengte alene. Jeg husker mamma som ringte meg og sa at noen snoket rundt utenfor huset, hun kunne se en mobilskjerm lyse opp i buskene. Politiet ble kontaktet flere ganger i slike sammenhenger der han gråt og lagde et stor skuespill fullt av løgner, eller bare forsvant. Følelsen jeg fikk fra politiet var at dette var nok en kjærlighetskrangel mellom to personer, og jeg følte ikke de forstod alvoret og hvor farlig denne mannen faktisk er. Etter mye prat med familie og venner bestemte jeg meg for å anmelde han. Etter flere dager, og utallige timer med detaljerte forklaringer til en betjent som noterte ned alt, så fikk jeg innvilget et besøksforbud der han ikke kunne kontakte meg mer. Problemet var at dette besøksforbudet varte i 6 måneder før jeg fikk et skriv i posten med varsel om at besøksforbudet var over, og det samme varselet skulle visst han motta. Etter dette mottok jeg i ny og ne meldinger fra hans venner som kontaktet meg på hans vegne, lurte på hvordan jeg hadde det og om jeg kunne fjerne blokkeringen hans og han ville bare prate osv. Jeg ønsket å fornye besøksforbudet og skulle helst hatt han bak lås og slå før han ødelegger flere, men politiet mente jeg ikke hadde bevis nok. Jeg samlet sammen alt jeg hadde gjennom årene fra bilder av blåmerker på beina mine, etter kvelertak på halsen og kuttene på armen. En hel haug med screenshots og WhatsApp og Facebook samtaler fulle av direkte trusler, og lydmeldinger. Jeg var i kontakt med en advokat og betalte en del der også fordi jeg ville få ro i dette. Jeg gav dem adressen til leiligheten hans i Italia, jeg gav dem telefon nummeret til både han og vennene han bodde med. Jeg gav dem alt. Beskjeden jeg fikk var at de ikke kunne kontakte han fordi han var i Italia, og de så ikke på saken som aktuell lenger, og den ble derfor henlagt. Dette er flere år siden, men det plager meg fortsatt. Jeg sitter igjen her med traumer mens han får leve livet sitt ustraffet, og ødelegger sannsynligvis noen andre. For 1 år siden når jeg ble gravid, så tok han kontakt igjen. Ønsket meg alt «godt» og håpet vi kunne snakke sammen. Jeg blokkerte med en gang. Jeg har ofte mareritt, og er redd for å treffe på han. Jeg har en baby også nå, som jeg vil beskytte av hele mitt hjerte. Tusen takk til alle som leser. Hvis noen her kjenner seg igjen i det minste grad, eller er i et voldelig forhold, vær så snill å kom deg vekk derfra. Anonymkode: 1cb08...286 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #2 Skrevet 8. november 2021 Politiet har rett, de får ikke sikta ham når han ikke er bosatt i Norge, ikke reiser til Norge og ikke kontakter deg når han er blokkert. Håper du får traumehjelp. Anonymkode: c0d2e...ad4 2
Kaur Skrevet 8. november 2021 #3 Skrevet 8. november 2021 Syns du var utrolig tøff som anmeldte og det er godt du kom deg ut av forholdet til slutt! Jeg vet at alle som bor i utlandet kan straffes i Norge når lovbruddet har skjedd i Norge, så jeg ville klaget på henleggelsen og tatt kontakt med advokathjelpen på krisesenter som bistår med alt dette. Ikke minst er det viktig at du kommer deg i fast behandling hos psykolog så du kan jobbe med traumene og marerittene dine ❤️ 7
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #5 Skrevet 8. november 2021 Dette var grusomt å lese TS, håper det går bra med deg. Takk og lov dette kreket ikke er i landet lengre, han der høres ut som en det fort kan bli en dyster nyhetssak om - som i at han tar livet av partneren sin.. Anonymkode: 27f87...bb9 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #6 Skrevet 11. november 2021 Kjære Ts 💖 Vil bare si at du er utrolig sterk og tøff! Det du har gått igjennom er akkurat som på film og du var en av de uheldige som opplevde dette. Tror ingen virkelig kan forstå hvor vondt dette har vært for deg Ts💖 Du er virkelig sterk som klarte å forlate denne mannen!! Aldri la noen få knekke deg igjen. Ingenting kan vel bli verre enn det har vært, håper på lysere tider for deg 💖 Føler utrolig med deg da min søster var sammen med en mann som slo, og ingen av oss visste det da hun skjulte det med sminke. Vær stolt over deg selv og betro deg til dine kjære som virkelig bryr seg om deg! Du er viktig 💖 Klem Anonymkode: 0100c...dd1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #7 Skrevet 11. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjære Ts 💖 Vil bare si at du er utrolig sterk og tøff! Det du har gått igjennom er akkurat som på film og du var en av de uheldige som opplevde dette. Tror ingen virkelig kan forstå hvor vondt dette har vært for deg Ts💖 Du er virkelig sterk som klarte å forlate denne mannen!! Aldri la noen få knekke deg igjen. Ingenting kan vel bli verre enn det har vært, håper på lysere tider for deg 💖 Føler utrolig med deg da min søster var sammen med en mann som slo, og ingen av oss visste det da hun skjulte det med sminke. Vær stolt over deg selv og betro deg til dine kjære som virkelig bryr seg om deg! Du er viktig 💖 Klem Anonymkode: 0100c...dd1 Vet det er vanskelig, men han er vekk nå, han er ute av Norge. Prøv å lev ditt liv, ha kontakt med politi og andre menn som kan beskytte deg, skulle han noen gang oppsøke deg på noen måte igjen. Jeg er ganske sikker på at du aldri ser han noe mer, det håper jeg virkelig Ts💖 Anonymkode: 0100c...dd1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #8 Skrevet 11. november 2021 Du ts er en sånn "kriger" som hun aurora synger om. Jeg håper du ser det selv og at du lever ditt liv fremover med mest mulig fred i sjelen. Anonymkode: f9066...f96 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2021 #9 Skrevet 11. november 2021 Blokker på alle kanaler. Hold deg langt unna. Lås døren hele tiden, og anonymiser adresse i gulesider og mobilnummer. HOLD DEG UNNA! Slike mennesker er i stand til å drepe Anonymkode: fc55d...d74
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #10 Skrevet 13. november 2021 Hvordan går det med deg, Ts? Hva skjer? Anonymkode: 0100c...dd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå