Gjest Lungeliten Skrevet 6. oktober 2005 #1 Skrevet 6. oktober 2005 Jeg forsøker å finne litt fakta om lunger og pusting, for eksempel hva er vanlig lungekapasitet, hvor mye bruker man av maksimal lungekapasitet til daglig, hvor store er lungene, osv osv, men jeg finner bare ting om lungekreft/lungeproblemer når jeg søker på nettet. Jeg er ikke interessert i stoff om atlet-lunger eller syke lunger, bare helt ordinære, hvermannsens lunger. Finnes det noen der ute som har en link eller tips til hvor jeg kan finne slik informasjon?
Gjest Virvel Skrevet 6. oktober 2005 #2 Skrevet 6. oktober 2005 Litt her, her, her, her... jah. Tror jeg gir meg der. Det finnes uendelig mye info hvis du bare vet hva du skal søke på. :icon_smile: Prøv "lung anatomy", "respiratory system", "gas exchange", "lung capacity" eller "normal lung function" for eksempel.
Gjest Pecado Skrevet 6. oktober 2005 #3 Skrevet 6. oktober 2005 Søk på respirasjonssystemet så bør du få opp noe.
Gjest Lungeliten Skrevet 6. oktober 2005 #4 Skrevet 6. oktober 2005 Er ikke dere snille! Jeg forsøker også å finne ut hvorfor magen går ut når man puster inn. Jeg trodde det var pga mellomgulvet, men etter det jeg leser så går mellomgulvet opp/trekker seg sammen når man puster inn...? Noen som kan forklare sammenhengen mellom magebevegelse og pust?
Gjest Virvel Skrevet 6. oktober 2005 #5 Skrevet 6. oktober 2005 Det har nok med diafragma/mellomgulvet å gjøre det også. Magen følger liksom bare med. :icon_smile:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå