AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #1 Skrevet 8. november 2021 Jeg drikker ikke fordi jeg er for tiden under alkotesting og skal være det et år. Jeg vil gjerne date og det er vanligvis med et glass vin eller to til maten, og en del menn inviterer til å møtes for å ta noen glass... Jeg vil ikke virke som en kristen dame som er i mot alkohol (nemlig den reaksjonen jeg tidligere har fått når jeg sier at jeg ikke drikker) men ønsker heller ikke fortelle en jeg knapt kjenner om at jeg er under alkotesting. Det får komme frem på et senere tidspunkt hvis vi fortsetter å date en stund. Har dere noen tips til hvordan jeg kan snike meg unna å drikke på date? Jeg vet at jeg lett kan foreslå å heller gå tur enn å møtes på restaurant eller bar, men å gå tur på fem dater etter hverandre blir lite romantisk. Og spesielt i en situasjon hvor man ønsker å ha sex med hverandre er det jo vanlig å ta noen glass vin hjemme hos hverandre for å myke opp stemningen før sex, hvordan kan jeg navigere gjennom dette uten å drikke, og uten å få han til å tro at jeg er en kjedelig og prippen dame? Burde jeg late som jeg drikker, men servere alkoholfritt til meg selv uten at han ser det? Er redd for å føle meg malplassert med et glass vann ved siden av han i sofaen hvor man normalt sett ville drukket begge to og flørtet masse, og redd for å få datene til å føle seg selv malplassert også Anonymkode: c65e5...cfb
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #2 Skrevet 8. november 2021 Hva med å si at du ønsker noen hvite måneder? Anonymkode: d7e94...782 20
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #3 Skrevet 8. november 2021 Si du har bestemt deg for et "hvitt år"- en konkurranse for deg selv.... Anonymkode: 73c76...8d7 24
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #4 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva med å si at du ønsker noen hvite måneder? Anonymkode: d7e94...782 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Si du har bestemt deg for et "hvitt år"- en konkurranse for deg selv.... Anonymkode: 73c76...8d7 Høres det ikke ut som at jeg har hatt et alkoholproblem da? Det har jeg nemlig ikke.. Er på disse prøvene pga noe annet. Og selvom jeg vet mange har hvite måneder så gjør de vel unntak for spesielle anledninger som date? Anonymkode: c65e5...cfb
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #5 Skrevet 8. november 2021 Veddemål på 6 måneder med en venninne. Ved behov etter 6 måneder kjører dere nytt veddemål i nye 6 måneder 🤪 Anonymkode: 01a07...b21 24
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #6 Skrevet 8. november 2021 Problemer med galleblæra, det er min årsak til at jeg nermest ikke rører alkohol. Anonymkode: ea933...fd5 10
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #7 Skrevet 8. november 2021 Si du har høyt stoffskifte og ikke tåler alkohol, eller at du går på sterke medisiner som ikke kan blandes med alkohol. Det finnes mange gode grunner til å ikke drikke. Anonymkode: d3af6...5fc 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #8 Skrevet 8. november 2021 Burde du i det hele tatt date? Anonymkode: 99f9b...a30 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #9 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Veddemål på 6 måneder med en venninne. Ved behov etter 6 måneder kjører dere nytt veddemål i nye 6 måneder 🤪 Anonymkode: 01a07...b21 Haha joda, men er det ikke fort gjort at daten kan føle på at det blir for stivt da? Jeg vil jo helst fremstå som den chille, avslappete, humoristiske og flørtete dama jeg er og jeg har merket før at bare man sier man "ikke drikker i dag" så endrer andre hele energien sin til deg og ser deg som kjedelig om dere skjønner? Anonymkode: c65e5...cfb
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #10 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Si du har høyt stoffskifte og ikke tåler alkohol, eller at du går på sterke medisiner som ikke kan blandes med alkohol. Det finnes mange gode grunner til å ikke drikke. Anonymkode: d3af6...5fc Jeg har ingenting i mot å ta meg en drink iblandt og vil gjerne kunne gjøre det i et forhold, så vil ikke selge meg inn med en sykdom som gjør at jeg ikke kan drikke. Jeg vet at det er mange gode grunner til å ikke drikke, jeg bare vil ikke oppfattes som en prippen dame som mange desverre ser på folk som ikke drikker Anonymkode: c65e5...cfb 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #11 Skrevet 8. november 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Høres det ikke ut som at jeg har hatt et alkoholproblem da? Det har jeg nemlig ikke.. Er på disse prøvene pga noe annet. Og selvom jeg vet mange har hvite måneder så gjør de vel unntak for spesielle anledninger som date? Anonymkode: c65e5...cfb Neida, mange gjør det når de har begynt å trene mer for eksempel Anonymkode: d7e94...782 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #12 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Burde du i det hele tatt date? Anonymkode: 99f9b...a30 Hvorfor ikke? Jeg har lurt på det selv om jeg bør vente til jeg kan drikke igjen, for jeg har for eksempel aldri hatt sex med noen for første gang edru og akuratt den settingen der med sex for første gang sammen frykter jeg blir dødsklein edru! Men altså, det er jo passe teit å vegre seg for å date bare fordi man ikke kan drikke på en stund.. Middager og samtaler vil jeg fint klare selvom jeg ikke drikker, vil bare ikke at de jeg møter skal tenke at vi ikke har nok til felles fordi de tror jeg er prippen.. Jeg er en godt kjæresteemne og ønsker flørt og romantikk i livet Anonymkode: c65e5...cfb 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #13 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har ingenting i mot å ta meg en drink iblandt og vil gjerne kunne gjøre det i et forhold, så vil ikke selge meg inn med en sykdom som gjør at jeg ikke kan drikke. Jeg vet at det er mange gode grunner til å ikke drikke, jeg bare vil ikke oppfattes som en prippen dame som mange desverre ser på folk som ikke drikker Anonymkode: c65e5...cfb Det er ikke sykdommen, men medisinen mot høyt stoffskifte (Neo-Mercazole) som gjør at i hvert fall jeg ikke tåler alkohol. Blir kjempedårlig etter 1/2 glass vin. Og de aller fleste slutter med medisiner i løpet av 1-2 år. Anonymkode: 649d0...ad8 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #14 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Neida, mange gjør det når de har begynt å trene mer for eksempel Anonymkode: d7e94...782 Det er sant, men jeg trener ikke heller og ville ikke greid å lyve på meg at jeg trente fire ganger i uka 😂🙈 Anonymkode: c65e5...cfb 1
Svigermor Skrevet 8. november 2021 #15 Skrevet 8. november 2021 Holder det ikke å si at du ikke har lyst på alkohol for tiden? 10
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #16 Skrevet 8. november 2021 Svigermor skrev (1 minutt siden): Holder det ikke å si at du ikke har lyst på alkohol for tiden? Jo det er i og for seg en gyldig og god grunn, men tror man møter mer forståelse og mindre neserynk for det om det er festing og byen som ikke frister for tiden, og ikke et glass på en romantisk middag for to som setter stemningen Anonymkode: c65e5...cfb 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #17 Skrevet 8. november 2021 Den beste løsningen later til å være at du drikker alkoholfritt når du "må", men prøver så langt det lar seg gjøre å unngå situasjoner hvor du "burde" drikke. Feks si at du vil kjøre hjem til deg selv etter date osv. Men jeg blir så nysgjerrig, hva er det som gjør at man må alkotestes i et år? Anonymkode: 1a054...713 4
miss summers Skrevet 8. november 2021 #18 Skrevet 8. november 2021 «Jeg drikker ikke» - det sier jeg. Og det aksepteres. Ikke blitt anklaget for noe grunnet det 🤷🏻♀️ 13
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #19 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvorfor ikke? Jeg har lurt på det selv om jeg bør vente til jeg kan drikke igjen, for jeg har for eksempel aldri hatt sex med noen for første gang edru og akuratt den settingen der med sex for første gang sammen frykter jeg blir dødsklein edru! Men altså, det er jo passe teit å vegre seg for å date bare fordi man ikke kan drikke på en stund.. Middager og samtaler vil jeg fint klare selvom jeg ikke drikker, vil bare ikke at de jeg møter skal tenke at vi ikke har nok til felles fordi de tror jeg er prippen.. Jeg er en godt kjæresteemne og ønsker flørt og romantikk i livet Anonymkode: c65e5...cfb Siden du skriver alkoholtesting i et år, kan hende jeg misforstår, men vet bl annet AA-anbefaler å vente 1 år før man begynner date. Og ikke kunne sex edru synes jeg høres trist-selvom det er første gang med den mannen. Anonymkode: 99f9b...a30 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #20 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Siden du skriver alkoholtesting i et år, kan hende jeg misforstår, men vet bl annet AA-anbefaler å vente 1 år før man begynner date. Og ikke kunne sex edru synes jeg høres trist-selvom det er første gang med den mannen. Anonymkode: 99f9b...a30 "ha Anonymkode: 99f9b...a30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå