Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

God kveld, jenter :)

Etter siste pillemens hadde jeg en syklus på 45 dager, min forrige var på 31 dager. (testet positivt på el-test på dag 18.) Ganske så fornøyd kan jeg huske at jeg var fordi syklusen var så mye kortere enn den første.. Nå har jeg testet med el-tester siden dag 10 (for å være sikker på å ikke gå glipp av den) Hmmm - og i dag er jeg på dag 25, ingen el så langt.. Ligger dermed an til å komme over 40 dager nå som første periode.. Blæh!! Blir lei av å gå og telle dager og teste el hver morgen... Føler meg helt gæern som tester el hver morgen (i 14 dager..), og fortsatt har sex ca annenhver dag likevel... Håper liksom ikke testene funker..

Blir så opphengt i dette at man nesten glemmer hva man prøver på - å bli foreldre - verdens største under!! Jeg gleder meg så innmari innmari!!!

Lykke til til dere andre! Jeg ble veldig glad av å se at det allerede er flere som har testet positivt i oktober alt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter p-pilleslutt er det ikke unormalt at det er så ustabilt og det er heller ikke sikkert at du har eggløsning til å begynne med. Det kan ta flere mnd før kroppen stabiliserer seg etter å ha fått i seg hormoner.

Du får nok smøre deg med litt tålmodighet så smeller det nok til en dag.

LYKKE TIL!!!

Skrevet

Veldig sant det!

Min første syklus uten p-piller var 33 dager, men uten EL. Min andre var 32 dager, fortsatt uten EL. Min tredje var også uten EL, men den var 78 dager lang!!! Min fjerne var 20 dager lang. Nå er jeg iden 5. på dag 50, men jeg har hatt el denne måneden, så nå vet jeg i det minste at denne tar slutt i løpet av de neste to ukene, begryggende (kjedelig å gå og veeeeente, og vite at en syklus uten EL kan jo bli veldig lang)

Det befriende for meg er at jeg ikke sluttet med piller for å prøve å bli gravid, bar sluttet og skulle likevl ikke bli gravid, derfor slapp jeg prøvigen. Det var frustrerende nok å gå uten el og med sånne mrkelige sykluser. Nå håper jeg at syklusen stabliserer seg, så det er letter å vite hva jeg skal forvente. Det er vanskelig nok uten å være prøver, så jeg unner ingen å gjøre dette samtidig med prøvingen. Derfor anbefaler jeg alle som vil prøve, å slutte med p-piller i god tid før prøvingen skal begynne, og benytte annen prevesjon i mellomtiedn, ikke-hormonell. Det gjør det lettere når prøvingen begynner.

Jeg håper det ordner seg for dere.

Lykke til.

Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det konemor. Jeg har annenhver 26 og ca 33 dagers sykluser men ingen tegn til EL. Jeg skal ta blodprøver til uken og gynekoogisk undersøkelse uken etter med ultralyd for å finne ut av dette. Gleder meg til å komme i gang med utredningen selv om vi bare har prøvd i et halvt år. Ikke har vi prøvd ordentlig heller for vi har alltid bommet på de gangene EL skulle ha vist seg. Pga av testing av EL hjemme, har vi funnet ut at jeg ikke har det i det hele tatt.

Godt med leger som tar oss seriøst!

Hannemor i.i.

Skrevet

Heldigvis kan manglende eggløsning ofte være enkelt å rette opp i med tabletter (Pergotime) som man får resept på hos legen. Lykke til!

Skrevet

Næmmen Martha, så aktiv du er etter at du kom ut av cella! Showet ditt er på luften allerede ;)

Jo, det er sant det med Pergo og at det kan regulere EL, eller mangel på den. MEN, legen vil ikke at jeg skal begynne med det før jeg har vært til utredning. Pergo kan jo gjøre det vondt værre å bli gravid dersom det ikke taes for riktig grunn (rotete setning). Gleder meg i hvertfall til å komme i gang!

Også er det helg! JIPPI!

Hannemor i.i.

Skrevet
Jo, det er sant det med Pergo og at det kan regulere EL, eller mangel på den.  MEN, legen vil ikke at jeg skal begynne med det før jeg har vært til utredning.  Pergo kan jo gjøre det vondt værre å bli gravid dersom det ikke taes for riktig grunn (rotete setning).  Gleder meg i hvertfall til å komme i gang!

Ja ordentlig utredning bør man kreve av legen før man tar noen medisiner. Du har kommet langt allerede siden du har kartlagt om du i det hele tatt har EL.

Hilsen ei som endelig er gravid og har kommet så langt som til uke 18... ;)

Skrevet

Ta kontakt med legen. Han stiller noen spørsmål og finner så ut hva som kan funke for deg.

Skrevet

Hei igjen!

Tror det hjalp å skrive her inne i går kveld, jeg - i dag tidlig viste el-testen positiv!!! Jeg er så glad! Da blir det 40 dager syklus denne mnd, da - det er jo ikke så ille - og nå har vi sjansen :grine2:

God helg alle sammen! Det er veldig hyggelig å ha noen å "snakke med"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...