Gå til innhold

Gjensidig forelskelse mellom terapeut og pasient

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man dersom man opplever sterk og gjensidig tiltrekning mellom f.eks terapeut og pasient? Eller NAV-veileder og bruker? Sykepleier og klient?

Begge er veldig forelsket i hverandre, men ifølge reglene er det ulovlig.

Hva da?

Anonymkode: c3d5c...fc5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gå i den fella. De er på jobb og er hyggelige fordi de er betalt for å smile og være "empatiske". Gå videre og lat som ingenting.

Anonymkode: 08450...3a1

• Liker 5
Skrevet

Hva om det er gjensidig?

Skrevet

Du vil jo aldri vite om det er gjensidig tiltrekning, eller om det er pasienten som blir utnyttet. Uansett om du er behandler eller pasient. Det er en grunn for at dette ikke er ok. Dersom det er snakk om en brukket fot, og hun som gipset den stiller det seg annerledes, ingen krise skjedd. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hva om det er gjensidig?

Da må man i det minste vente til den terapautiske relasjonen er ferdig.

Anonymkode: 08450...3a1

• Liker 2
Skrevet

Avslutter all kontakt, selvsagt. Mer selvsagt om man er behandleren enn pasienten, siden behandleren er den som sitter med ansvaret. 

Anonymkode: 822f5...3d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva gjør man dersom man opplever sterk og gjensidig tiltrekning mellom f.eks terapeut og pasient? Eller NAV-veileder og bruker? Sykepleier og klient?

Begge er veldig forelsket i hverandre, men ifølge reglene er det ulovlig.

Hva da?

Antagelig er det ikke gjensidig. Det er veldig lett å ta feil av folk i omsorgsyrker når man for en gangs skyld blir sett, hørt , lyttet til og forstått.

Men hva da? 

Det kommer ann på relasjonen. Vet ikke helt reglene men En nav veileder kan kanskje slutte og forholdet bli "lovlig". Det er jo noe som kan bli, ikke noe som har vært under klient- veileder relasjonen? En lege du har oppsøkt for fotvorter   der kan du slutte som pasient og starte forhold vil jeg tro. En lege du har hatt en lang relasjon til innen psykisk helse er No go til evig tid. 

Anonymkode: 6e8bb...105

Gjest På druen
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva om det er gjensidig?

Det er det aller mest sannsynlig ikke. 

Skrevet

Jeg prøver å være like hyggelig med alle mine pasienter. Men han ene, han er jeg rett og slett forelsket i. Han virker som en fantastisk mann og har et bra utseende. Jeg må holde hardt igjen for å ikke røpe meg....

Skrevet
Frisk skrev (7 minutter siden):

Jeg prøver å være like hyggelig med alle mine pasienter. Men han ene, han er jeg rett og slett forelsket i. Han virker som en fantastisk mann og har et bra utseende. Jeg må holde hardt igjen for å ikke røpe meg....

Forelskelser går over. Glem han. 

• Liker 1
Skrevet

Da tar man seg sammen og går videre.

Anonymkode: f4553...800

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forelskelser går over. Glem han. 

Denne forelskelsen lever i beste velgående, nærmer det ett år nå. Har nok vært forelsket lengre enn jeg har villet innse.

Skrevet

Det er et skjevt maktforhold mellom behandler og pasient som gjør det veldig uheldig om man skulle ende opp med en privat relasjon.

Anonymkode: 0755f...802

Skrevet
Frisk skrev (15 minutter siden):

Frisk skrev (3 minutter siden):

Denne forelskelsen lever i beste velgående, nærmer det ett år nå. Har nok vært forelsket lengre enn jeg har villet innse.

Har en venninne i samme situasjon som deg. Hun har veldig angst for at hun ikke er like flink til å ikke røpe seg. Genuine reaksjoner og følelser er vanskelig å skjule. Hvordan har du klart det?

Skrevet

Ikke enkelt dette, særlig siden jeg faktisk ikke blir så lett forelsket - årevis siden sist det skjedde... Så måtte det skje i en "forbudt" setting.

Av og til får jeg følelsen av at jeg er avslørt, særlig at kollegaer merker på meg at jeg er forelsket i han (men ingen har sagt noe direkte). Når det gjelder han, håper jeg han tror at jeg bare er hyggelig.

Hva gjør venninna di for å takle dette?

Skrevet
Frisk skrev (15 minutter siden):

Ikke enkelt dette, særlig siden jeg faktisk ikke blir så lett forelsket - årevis siden sist det skjedde... Så måtte det skje i en "forbudt" setting.

Av og til får jeg følelsen av at jeg er avslørt, særlig at kollegaer merker på meg at jeg er forelsket i han (men ingen har sagt noe direkte). Når det gjelder han, håper jeg han tror at jeg bare er hyggelig.

Hva gjør venninna di for å takle dette?

Kan du ikke kutte han ut som pasient? Føre han over på noen andre?

Anonymkode: d86d0...087

Skrevet

Nei, har ikke behandleransvar.

Han er pasient ved avdelingen jeg jobber, har faste avtaler der. Vi er flere kollegaer som deler på det å ha alle pasientene, så han er ikke "min" pasient hver gang. Om jeg ikke er hans kontakt hver gang, treffes vi jo likevel i avdelingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...