AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #1 Skrevet 8. november 2021 Hva gjør man dersom man opplever sterk og gjensidig tiltrekning mellom f.eks terapeut og pasient? Eller NAV-veileder og bruker? Sykepleier og klient? Begge er veldig forelsket i hverandre, men ifølge reglene er det ulovlig. Hva da? Anonymkode: c3d5c...fc5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #2 Skrevet 8. november 2021 Ikke gå i den fella. De er på jobb og er hyggelige fordi de er betalt for å smile og være "empatiske". Gå videre og lat som ingenting. Anonymkode: 08450...3a1 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #3 Skrevet 8. november 2021 Hva om det er gjensidig? Anonymkode: c3d5c...fc5
Nelja Skrevet 8. november 2021 #4 Skrevet 8. november 2021 Du vil jo aldri vite om det er gjensidig tiltrekning, eller om det er pasienten som blir utnyttet. Uansett om du er behandler eller pasient. Det er en grunn for at dette ikke er ok. Dersom det er snakk om en brukket fot, og hun som gipset den stiller det seg annerledes, ingen krise skjedd.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #5 Skrevet 8. november 2021 Just now, AnonymBruker said: Hva om det er gjensidig? Anonymkode: c3d5c...fc5 Da må man i det minste vente til den terapautiske relasjonen er ferdig. Anonymkode: 08450...3a1 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #6 Skrevet 8. november 2021 Avslutter all kontakt, selvsagt. Mer selvsagt om man er behandleren enn pasienten, siden behandleren er den som sitter med ansvaret. Anonymkode: 822f5...3d2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #7 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva gjør man dersom man opplever sterk og gjensidig tiltrekning mellom f.eks terapeut og pasient? Eller NAV-veileder og bruker? Sykepleier og klient? Begge er veldig forelsket i hverandre, men ifølge reglene er det ulovlig. Hva da? Anonymkode: c3d5c...fc5 Antagelig er det ikke gjensidig. Det er veldig lett å ta feil av folk i omsorgsyrker når man for en gangs skyld blir sett, hørt , lyttet til og forstått. Men hva da? Det kommer ann på relasjonen. Vet ikke helt reglene men En nav veileder kan kanskje slutte og forholdet bli "lovlig". Det er jo noe som kan bli, ikke noe som har vært under klient- veileder relasjonen? En lege du har oppsøkt for fotvorter der kan du slutte som pasient og starte forhold vil jeg tro. En lege du har hatt en lang relasjon til innen psykisk helse er No go til evig tid. Anonymkode: 6e8bb...105
Gjest På druen Skrevet 8. november 2021 #8 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva om det er gjensidig? Anonymkode: c3d5c...fc5 Det er det aller mest sannsynlig ikke.
Frisk Skrevet 8. november 2021 #9 Skrevet 8. november 2021 Jeg prøver å være like hyggelig med alle mine pasienter. Men han ene, han er jeg rett og slett forelsket i. Han virker som en fantastisk mann og har et bra utseende. Jeg må holde hardt igjen for å ikke røpe meg....
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #10 Skrevet 8. november 2021 Frisk skrev (7 minutter siden): Jeg prøver å være like hyggelig med alle mine pasienter. Men han ene, han er jeg rett og slett forelsket i. Han virker som en fantastisk mann og har et bra utseende. Jeg må holde hardt igjen for å ikke røpe meg.... Forelskelser går over. Glem han. Anonymkode: 6e8bb...105 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #11 Skrevet 8. november 2021 Da tar man seg sammen og går videre. Anonymkode: f4553...800
Frisk Skrevet 8. november 2021 #12 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forelskelser går over. Glem han. Anonymkode: 6e8bb...105 Denne forelskelsen lever i beste velgående, nærmer det ett år nå. Har nok vært forelsket lengre enn jeg har villet innse.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #13 Skrevet 8. november 2021 Det er et skjevt maktforhold mellom behandler og pasient som gjør det veldig uheldig om man skulle ende opp med en privat relasjon. Anonymkode: 0755f...802
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #14 Skrevet 8. november 2021 Frisk skrev (15 minutter siden): Jeg prøver å være like hyggelig med alle mine pasienter. Men han ene, han er jeg rett og slett forelsket i. Han virker som en fantastisk mann og har et bra utseende. Jeg må holde hardt igjen for å ikke røpe meg.... Frisk skrev (3 minutter siden): Denne forelskelsen lever i beste velgående, nærmer det ett år nå. Har nok vært forelsket lengre enn jeg har villet innse. Har en venninne i samme situasjon som deg. Hun har veldig angst for at hun ikke er like flink til å ikke røpe seg. Genuine reaksjoner og følelser er vanskelig å skjule. Hvordan har du klart det? Anonymkode: c3d5c...fc5
Frisk Skrevet 8. november 2021 #15 Skrevet 8. november 2021 Ikke enkelt dette, særlig siden jeg faktisk ikke blir så lett forelsket - årevis siden sist det skjedde... Så måtte det skje i en "forbudt" setting. Av og til får jeg følelsen av at jeg er avslørt, særlig at kollegaer merker på meg at jeg er forelsket i han (men ingen har sagt noe direkte). Når det gjelder han, håper jeg han tror at jeg bare er hyggelig. Hva gjør venninna di for å takle dette?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #16 Skrevet 8. november 2021 Frisk skrev (15 minutter siden): Ikke enkelt dette, særlig siden jeg faktisk ikke blir så lett forelsket - årevis siden sist det skjedde... Så måtte det skje i en "forbudt" setting. Av og til får jeg følelsen av at jeg er avslørt, særlig at kollegaer merker på meg at jeg er forelsket i han (men ingen har sagt noe direkte). Når det gjelder han, håper jeg han tror at jeg bare er hyggelig. Hva gjør venninna di for å takle dette? Kan du ikke kutte han ut som pasient? Føre han over på noen andre? Anonymkode: d86d0...087
Frisk Skrevet 8. november 2021 #17 Skrevet 8. november 2021 Nei, har ikke behandleransvar. Han er pasient ved avdelingen jeg jobber, har faste avtaler der. Vi er flere kollegaer som deler på det å ha alle pasientene, så han er ikke "min" pasient hver gang. Om jeg ikke er hans kontakt hver gang, treffes vi jo likevel i avdelingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå