Gå til innhold

Eksen hans vil sende sitt nye barn på samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kommer dere til å tro jeg troller 🙄

Mannen har to barn fra tideligere. Da vi fikk fellesbarn ble det voldsomt leven med at det ikke var ordentlig søsken, og de trengte ikke være like glad i halvsøsken osv, med støtte fra mor. 

Nå har midlertid mor også fått et nytt barn, i et noe, stormfylt forhold. Nå har alle utsagn om halvsøsken opphørt. Vi har nemlig fått et forslag til ny samværskontrakt i posten. Hun foreslår at alle søsknene følger hverandre på 50-50, slik at alle får sterke bånd til viktige søsken. 

Vi kunne sende vårt fellesbarn til henne når vi så behovet for bedre relasjon, hun ville sende sitt nye barn til oss jevnlig fordi det er i hennes barns interesse  ha sterke bånd. 

Dette er totalomvending. Fra å sende mannen smser med at vi må slutte å fortelle hennes barn at de er ordentlige søsken til mitt barn for vi måtte huske at halvsøsken ikke var like nært, til dette? 

Lurer på om det har rabla helt for henne? 

Anonymkode: 73440...bbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars barn! Virker som hun bare vil ha barnefri😳

Anonymkode: aaf9e...467

• Liker 13
Skrevet

Er jo passende at hun har skiftet mening nå når hun trenger pass... :P 

Men jeg kjenner et par som gjør det slik for barna i de nye forholdene ville og på "samvær" så nå reiser alle på en ferie sammen i året og barna har en helg i måneden sammen hos den ene og den andre og så bytter de i hytt og pine. Funker veldig bra altså er litt imponert over hva slags opplegg de har klart å få til, de er jo veldig forskjellige og har helt forskjellig livsstil men det funker bra for store og små.

• Liker 15
Skrevet

Slik går det når man blander mine og dine, og i tillegg skal få flere barn. Galskap. Hold dere til en partner. 

Anonymkode: 15d87...7e3

• Liker 5
Skrevet
12 minutter siden, FrøkenMånestråle said:

Er jo passende at hun har skiftet mening nå når hun trenger pass... :P 

Men jeg kjenner et par som gjør det slik for barna i de nye forholdene ville og på "samvær" så nå reiser alle på en ferie sammen i året og barna har en helg i måneden sammen hos den ene og den andre og så bytter de i hytt og pine. Funker veldig bra altså er litt imponert over hva slags opplegg de har klart å få til, de er jo veldig forskjellige og har helt forskjellig livsstil men det funker bra for store og små.

Jeg tror et slikt opplegg kunne vært veldig trivelig, og ikke minst fint for barna. Det er litt uortodoks, men akkurat det bryr jeg meg ikke om. 

At et slikt opplegg skal fungere forutsetter en del samarbeid. Det var helt fraværende da vi fikk barn. Hun sendte melding da vi var på sykehuset at hun trengte hjelp med noe, og det var til barnas beste at han stiller opp for henne. (har flere eksempler men dere skjønner kanskje at samarbeidet ikke går så greit om våre behov ikke henger sammen med hennes) 

Dessuten dette med at hun støttet sine eldste barn veldig på at de ikke trengte bry seg om barn født av meg... 

• Liker 12
Skrevet

Det er bare å si at det ikke kommer til å skje. Ikke lag baluba, hold dere helt nøkterne og si nei. Det er tydelig at mor vil ha barnefri, men dere er ikke gratis barnepass.

• Liker 7
Skrevet

Det må ha rabla for henne. Hvorfor i all verden skulle du ønske å sende ditt barn til din manns ex og hennes kjæreste. Det er jo helt fjernt

• Liker 22
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tror et slikt opplegg kunne vært veldig trivelig, og ikke minst fint for barna. Det er litt uortodoks, men akkurat det bryr jeg meg ikke om. 

At et slikt opplegg skal fungere forutsetter en del samarbeid. Det var helt fraværende da vi fikk barn. Hun sendte melding da vi var på sykehuset at hun trengte hjelp med noe, og det var til barnas beste at han stiller opp for henne. (har flere eksempler men dere skjønner kanskje at samarbeidet ikke går så greit om våre behov ikke henger sammen med hennes) 

Dessuten dette med at hun støttet sine eldste barn veldig på at de ikke trengte bry seg om barn født av meg... 

Jeg er helt enig med deg, det krever samarbeid og evne til å sette barna først og svelge tonnevis med kameler på alle sider ikke bare hos den ene husstanden. Det funker når man genuint liker barn uavhengig av hvor de kommer fra. Problemet er jo og at om dere går med på dette så har dere jo ingen rettigheter heller om hun plutselig ombestemmer seg, så "mister"  dere jo barna. Og kjenner jeg lusa på gangen rett så svinger hun i omstendigheter, meninger og humør som ei svingdør.

• Liker 11
Skrevet (endret)

Er bare å si at tanken var fin, men at dere dessverre ikke kunne tenke dere en slik ordning. 😅 

For mitt vedkommende hadde det vært fullstendig uaktuelt 🙈 hvordan mannen og eksen hadde fordelt tiden mellom seg med sitt barn hadde vært opp til dem - men jeg gir ikke frivillig fra meg tid sammen med mitt eget barn 😅

Jeg hadde heller ikke vært interessert i å ha flere barn på samvær enn det mannen min hadde satt til verden 😆 

Endret av Snurrepurre
  • Liker 18
Skrevet
Nelja skrev (31 minutter siden):

Det må ha rabla for henne. Hvorfor i all verden skulle du ønske å sende ditt barn til din manns ex og hennes kjæreste. Det er jo helt fjernt

Ja herregud, det handler jo ikke bare om det nye barnet hennes. Hadde vært uaktuelt å sende mitt nye barn på samvær hos eksen og den nye dama? Skrullete opplegg.

Anonymkode: 9ceaa...965

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja herregud, det handler jo ikke bare om det nye barnet hennes. Hadde vært uaktuelt å sende mitt nye barn på samvær hos eksen og den nye dama? Skrullete opplegg.

Anonymkode: 9ceaa...965

Ja, enig. Lillebror/lillesøster måtte gjerne kommet på besøk noen ganger, men aldri om jeg hadde sendt mitt barn på samvær hos eksen til mannen min og hennes nye type. 

• Liker 9
Skrevet

Når jeg trodde jeg hadde lest det meste om ekser og samvær… Ska komma på det og, for å bruke et uttrykk hjemmefra.

Anonymkode: 68751...9bd

• Liker 7
Skrevet

:ler2:

Det er ikke stort mer å si om den saken. Dersom begge foreldrene har en ok andel samvær så får jo barna tilknytning til søsknene sine uansett. 

Anonymkode: 26540...3f4

• Liker 2
Skrevet

Aldri i verden! 😂 hu trenger gratis barnepass heter det nok! 

Anonymkode: 23fa5...074

Skrevet

Hehe! Skrulla har tydeligvis fått barn nummer 3 med en totalt udugelig mann, og nå er hun utslitt og pønsker ut "lure" planer for å få seg litt barnefri;)

Anonymkode: d2663...bbf

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slik går det når man blander mine og dine, og i tillegg skal få flere barn. Galskap. Hold dere til en partner. 

Anonymkode: 15d87...7e3

Konstruktivt og godt råd! Dere får adoptere bort fellesbarna ts, og bli sammen med eksen igjen. Problem solved!

Anonymkode: ae417...5bb

• Liker 6
Skrevet

Artig forslag. 
Jeg kunne nok gjerne hatt hennes barn på samvær innimellom, men ser ikke for meg at jeg hadde sendt mitt eget barn dit. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...