AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #1 Skrevet 8. november 2021 Hei! Er i uke 9 og så kvalm. Hele tiden. Jeg kaster ikke opp - så sånn sett kanskje heldig. Men det kommer og går hele døgnet, og nå teller jeg bare ned til uke 12-13 hvor det typisk går over. Samtidig frykter jeg at det IKKE går over, for dette synes jeg er helt uutholdelig. Dette er mitt andre svangerskap, og sist gang var jeg også uggen hele døgnet i starten - kan bare ikke huske at det var så ille. Derfor har jeg to spørsmål/tema jeg søker erfaringer om: 1. Pleier symptomer fra et svangerskap å henge sammen med det forrige? Da er jeg i så fall optimistisk med tanke på at det vil gå over. 2. for de som har hatt kvalme som ikke har gått over: hadde dere voldsom kvalme og oppkast etc? Er det sammenheng mellom hvor ille («intens») kvalmen er og hvor lenge den evt varer? Nå teller jeg bare dager og uker, og kjemper meg litt gjennom hver dag som går. Synes dette er helt utrolig tungt. Hjelp og erfaringer søkes! Anonymkode: fdb32...81a
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #2 Skrevet 8. november 2021 Min kvalme gikk over i uke 16 om jeg ikke husker feil. Levde på drops og bonaqua med sitron uten kullsyre. Anonymkode: 8ca42...eb8
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #3 Skrevet 8. november 2021 Helt det samme her. Jeg er i uke 11 nå. Har kastet opp hver dag i flere uker, følt meg helt utmattet pga det. Sykemeldt i 2 uker nå, også tror jeg at det verste er over. Helt grusomt å være så kvalm og kaste opp. Jeg var heller ikke sånn i første svangerskap.. Anonymkode: 3cddf...c82
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #4 Skrevet 8. november 2021 Kvalmen min ga seg i uke 16-17, jeg er nå i uke 23 og er bare kvalm av og til Anonymkode: be409...413
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #5 Skrevet 9. november 2021 Hold ut, det går over! Det er helt jævlig når det står på, og jeg var som deg, kastet ikke opp (kun 2 ganger i løpet av første trimester), men kvalmen var ganske ekstrem og konstant og toppet seg i uke 9. Da jeg nærmet meg uke 14-15 så forsvant kvalmen og det er som du får et nytt liv. Kroppen din jobber på høygir nå for å lage et lite menneske, og all energien går til å lage dette nurket, men når du kommer til 2 trimester er morkaka ferdigformet og tar over jobben for deg. Føler med deg. Anonymkode: d7ca5...1f6
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #6 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hold ut, det går over! Det er helt jævlig når det står på, og jeg var som deg, kastet ikke opp (kun 2 ganger i løpet av første trimester), men kvalmen var ganske ekstrem og konstant og toppet seg i uke 9. Da jeg nærmet meg uke 14-15 så forsvant kvalmen og det er som du får et nytt liv. Kroppen din jobber på høygir nå for å lage et lite menneske, og all energien går til å lage dette nurket, men når du kommer til 2 trimester er morkaka ferdigformet og tar over jobben for deg. Føler med deg. Anonymkode: d7ca5...1f6 Ikke nødvendig vis, jeg er i uke 20 og er fortsatt sengeliggende grunnet kvalmen. Vil bare at folk skal vite om at det finnes folk som ikke følger boka og at det er helt forjævlig, fikk selv et stort sjokk, ingen snakker om disse. Anonymkode: 5817e...81e 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #7 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke nødvendig vis, jeg er i uke 20 og er fortsatt sengeliggende grunnet kvalmen. Vil bare at folk skal vite om at det finnes folk som ikke følger boka og at det er helt forjævlig, fikk selv et stort sjokk, ingen snakker om disse. Anonymkode: 5817e...81e Ja, vi er alle forskjellig, nå ga jeg min erfaring, og det virket som TS hadde ganske like symptomer som meg. Jeg tror ikke det er sant at ingen snakker om de som har det forferdelig ift. kvalme og oppkast, feks de som sliter med hypermesis gravidarum etc., det blir snakket masse om. Det kommer alltid til å finnes unntak. Anonymkode: d7ca5...1f6
Firtina Skrevet 9. november 2021 #8 Skrevet 9. november 2021 (endret) Ingefær og reisesyketabletter(en type som passer for gravide selvfølgelig) hjalp meg veldig. Gikk over i uke 12-13 Endret 10. november 2021 av Firtina
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #9 Skrevet 9. november 2021 Firtina skrev (20 minutter siden): Ingefær og reisesyketabletter(en type som passer for gravide selvfølgelig) hjalp meg veldig. Gikk ober i uke 12-13 Takk for både tips og håp😭😭 Anonymkode: fdb32...81a
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #10 Skrevet 10. november 2021 Min gikk over i uke 13/14. Tok ikke kvalmestillende da det er gjort lite forskning på dette området. Drakk mye vann og spiste små måltider. Selv om det i seg selv ikke hjalp noe særlig, så sier de at set skal hjelpe 🙄😅 Her må du nesten bare la naturen gjøre sin greie, og forhåpentligvis går kvalmen over 😊 Anonymkode: aec1c...dbc
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #11 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Min gikk over i uke 13/14. Tok ikke kvalmestillende da det er gjort lite forskning på dette området. Drakk mye vann og spiste små måltider. Selv om det i seg selv ikke hjalp noe særlig, så sier de at set skal hjelpe 🙄😅 Her må du nesten bare la naturen gjøre sin greie, og forhåpentligvis går kvalmen over 😊 Anonymkode: aec1c...dbc Tull prat! Det er gjort mye forskning på de kvalmestillende som utgis! Anonymkode: 5817e...81e
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #12 Skrevet 10. november 2021 Med første var jeg bare putte litt uggen og kvalm i uke 8-9, ellers ingen plager. Med andre var jeg kjempekvalm og hodepine fra uke 5-16 og så fikk jeg skikkelig bekkenløsning med smerter i uke 19 🙈🙈 Anonymkode: f37b5...135
mereo Skrevet 10. november 2021 #13 Skrevet 10. november 2021 Kan kun svare på 2. hadde hyperemesis fra start til slutt. Oppkasten var i varierende grad, men kvalmen var der hele veien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå