AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #1 Skrevet 8. november 2021 Jeg har drømt om å bo i en spesiell by i Norge hvor jeg syns det er så vakkert og har alltid tenkt at jeg skal flytte dit når jeg får kjæreste. Nå er jeg 35 snart, uten kjæreste og kommet frem til at jeg egentlig ikke har lyst på kjæreste heller. De fleste menn på min alder setter karriere og venner først og forventer en kjæreste som gir de barn og jeg vil ikke ha den posisjonen, jeg vil ha en mann som vil ha samme livsstil som meg, hus med egne grønnsaker og ikke være avhengig av omverdenen, ikke feste og stresse rundt i rotteracet. Jeg har begynt å komme inn på tanken om jeg bare skal ta steget og flytte singel og skape det livet jeg vil ha. Det som holder meg igjen er at jeg har INGEN i en ny by, og jeg jobber hjemmefra fra nett fordi jeg ikke har fysisk arbeidskapasitet så jeg vil ikke kunne få venner og bekjente gjennom noen jobb og arbeidsplass heller. Stedet er lite og det er ingen aktiviteter eller arenaer å bli kjent med noen der heller, foruten i kassa på butikken på en måte. Vil jeg bli ensom og angre? Hva tenker dere andre om å bare hoppe i det og selge leiligheten og kjøpe noe nytt der jeg har drømt om å bo? Anonymkode: b965a...eb2 2
Eryn Skrevet 8. november 2021 #2 Skrevet 8. november 2021 Kan du si litt mer om begynnelsen for at du ønsker å flytte til akkurat denne byen?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #3 Skrevet 8. november 2021 Jeg tenkte umiddelbart "ja" helt til jeg leste at det er et lite sted med ingen aktiviteter eller arenaer å bli kjent med andre. I overskriften skriver du derimot at det er en "by". Hvor lite er stedet? Hvis det er veldig lite og det stemmer at du ikke vil treffe på folk så: Dropp det, eller ha iallfall en returmulighet om du angrer deg Men sånn ellers: Ja, lev drømmen. Og dessuten - det finnes andre menn enn i den kategorien du tegner opp. Ikke sett folk i bås - så treffer du kanskje noen hvis du vil det etter hvert Anonymkode: 0a58e...3b2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #4 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har drømt om å bo i en spesiell by i Norge hvor jeg syns det er så vakkert og har alltid tenkt at jeg skal flytte dit når jeg får kjæreste. Nå er jeg 35 snart, uten kjæreste og kommet frem til at jeg egentlig ikke har lyst på kjæreste heller. De fleste menn på min alder setter karriere og venner først og forventer en kjæreste som gir de barn og jeg vil ikke ha den posisjonen, jeg vil ha en mann som vil ha samme livsstil som meg, hus med egne grønnsaker og ikke være avhengig av omverdenen, ikke feste og stresse rundt i rotteracet. Jeg har begynt å komme inn på tanken om jeg bare skal ta steget og flytte singel og skape det livet jeg vil ha. Det som holder meg igjen er at jeg har INGEN i en ny by, og jeg jobber hjemmefra fra nett fordi jeg ikke har fysisk arbeidskapasitet så jeg vil ikke kunne få venner og bekjente gjennom noen jobb og arbeidsplass heller. Stedet er lite og det er ingen aktiviteter eller arenaer å bli kjent med noen der heller, foruten i kassa på butikken på en måte. Vil jeg bli ensom og angre? Hva tenker dere andre om å bare hoppe i det og selge leiligheten og kjøpe noe nytt der jeg har drømt om å bo? Anonymkode: b965a...eb2 Du mener at du fleste menn på 35 setter karriere og venner foran familie? Tror du må se litt på omgangskretsen din. Anonymkode: 985e0...44b
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #5 Skrevet 8. november 2021 Jeg synes du skal gjøre det du har lyst til. Hvis du angrer så forandrer du situasjonen din om det skjer. Prøv og se om dette gir deg det du tenkte du ville ha da du begynte å ville flytte dit. Anonymkode: 4f6a0...cb1 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #6 Skrevet 8. november 2021 Jeg og mannen gjorde det! Til en by, med under 7000 innbyggere. Så ja, den er liten. Men treffer folk overalt selvom. Lev drømmen din ut du! Gjør det hjertet ditt ønsker du trenger ingen mann til det 💪☺️ Anonymkode: 9a5bf...321 2
Daria Skrevet 8. november 2021 #7 Skrevet 8. november 2021 Hvorfor ønsker du å flytte til et sted hvor det ikke skjer noe eller er noen naturlige arenaer å bli kjent med folk? Hvorvidt det er en god idé med mulighet for å bli vellykket handler jo mye om motivasjonen din for å flytte dit og hva du vil oppnå med det.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #8 Skrevet 8. november 2021 Eryn skrev (14 minutter siden): Kan du si litt mer om begynnelsen for at du ønsker å flytte til akkurat denne byen? Jeg har vært der en gang og falt pladask for stedet. Jeg elsker serier som "der ingen kunne tru at nokon kunne bu", huset på prærien osv og har kjent i hjertet mitt fra jeg var liten jente at det er sånn jeg ønsker å leve, at det er det jeg er "ment" for. Harmonisk, rolig og idyllisk i spektakulære naturomgivelser ❤️ jeg er født og oppvokst i storby og syns det er stressende og blir negativt påvirket av asfaltomgivelser. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvor lite er stedet? Hvis det er veldig lite og det stemmer at du ikke vil treffe på folk så: Dropp det, eller ha iallfall en returmulighet om du angrer deg Men sånn ellers: Ja, lev drømmen. Og dessuten - det finnes andre menn enn i den kategorien du tegner opp. Ikke sett folk i bås - så treffer du kanskje noen hvis du vil det etter hvert Anonymkode: 0a58e...3b2 Det er under 6000 innbyggere der, og der jeg vil bo er egentlig på en øy som er del av denne byen/kommunen/tettstedet og på selve øyen er det 500 innbyggere AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du mener at du fleste menn på 35 setter karriere og venner foran familie? Tror du må se litt på omgangskretsen din. Anonymkode: 985e0...44b Nei. Men de færreste menn vil ha samme liv som meg, mange vil heller ha en vanlig jobb, kunne være med venner osv, og ikke bo "der ingen kunne tru at nokon kunne bo" og leve av egne grønnsaker og selge sauepels (eller internett jobb jeg kan ta med meg hvor som helst som jeg har min inntekt fra), forlate alt ah venner og egen familie, og etablere seg med en dame som ikke vil gi de barn men bare leve i nuet i idyllen i pakt med naturen AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg og mannen gjorde det! Til en by, med under 7000 innbyggere. Så ja, den er liten. Men treffer folk overalt selvom. Lev drømmen din ut du! Gjør det hjertet ditt ønsker du trenger ingen mann til det 💪☺️ Anonymkode: 9a5bf...321 Så hyggelig! Det er nok mye lettere å ta steget når man har en partner å lene seg på og vite at man hvertfall har noen Hadde jeg hatt venner på dette stedet ville det også vært et lett valg, men i min alder er det ikke bare å gå på eneste kroa som er der og få masse nye venner. Ikke har jeg interesse for alkohol i livet mitt heller desverre Daria skrev (5 minutter siden): Hvorfor ønsker du å flytte til et sted hvor det ikke skjer noe eller er noen naturlige arenaer å bli kjent med folk? Hvorvidt det er en god idé med mulighet for å bli vellykket handler jo mye om motivasjonen din for å flytte dit og hva du vil oppnå med det. Fordi det er så vakkert der. Mitt kall i livet er å bo i naturen og der har man panoramaplass til hva Norge har å by på av vakreste natur. Jeg er ikke kjempesosial av meg så jeg kan lett gå en uke for meg selv å pusle i hagen, men det er jo et menneskelig behov å omgås andre mennesker hvertfall en gang i blandt Anonymkode: b965a...eb2 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #9 Skrevet 8. november 2021 Jeg synes du skal hoppe i det. Yolo, og alt det der. Det finnes garantert sosiale arenaer, men det finner du ut når du kommer dit. Alle utkantstrøk har stort mannsoverskudd, så jeg synes du skal sondere lokalt, før du tenker tanken på å få med deg noen. Veien inn i lokalsamfunnet kan være engasjement i lag og foreninger, småjobber i skolen, støttekontakt etc. Anonymkode: 744e5...d43
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #10 Skrevet 8. november 2021 Jeg er fra bygda selv, og jeg har lagt merke til at hund gjerne er en innfallsport til kontakt. Kurs og sosialisering for både hund og eier. Anonymkode: 744e5...d43 3
Mooza Skrevet 8. november 2021 #11 Skrevet 8. november 2021 Det er rart med det. Flytting gir energi. Det å komme til en ny plass, nye naboer, nye arenaer for å møte folk. Det er jo ikke sånn at det ikke er NOE som skjer på dette stedet. Ofte kan det faktisk være lettere å møte nye folk på mindre steder. Folk er ikke så travel, og mange snakker faktisk med naboen. Jeg liker å flytte. Militærbarn som vokste opp ulike steder, og jeg kjenner jo at det kribler når jeg har bodd for lenge et sted. Det roper inni meg på nye eventyr, nye steder og nye folk. Det er noe veldig forløsende ved å flytte. Særlig til et sted som du har drømt om. Så hvorfor ikke? Du kan jo alltids flytte tilbake om du ikke trives.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #12 Skrevet 8. november 2021 Bare gjør det. Jeg har flytta flere ganger til byer hvor jeg ikke har kjent noen. Da har jeg funnet vennesider på facebook, hvor jeg har blitt kjent med noen, og har fått noen mannlige venner gjennom datingapper. Alt går an 😊 Anonymkode: 7d3ba...5a9 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #13 Skrevet 8. november 2021 Om det er så vakkert at det gir deg en indre ro og du tenker at det er med på å gi deg bedre livskvalitet så gjør det ❤️ Jeg har gjort noe liknende og aldri angret. Det er den beste avgjørelsen jeg har tatt. Og jeg er på et sted i livet mitt nå som jeg bare drømte om tidligere. Masse lykke til, det kommer til å gå bra 💐 Anonymkode: 6ebb9...c59 1
Cata Skrevet 8. november 2021 #14 Skrevet 8. november 2021 Kommer an på deg selv og det kommer an på stedet. Jeg har i 20 års tid vært Vigdis Venneløs her jeg bor. Flyttet hit pga jobb og har enda ikke klart å få meg noen egentlige venner selv om jeg har svært mange bekjente. Det er liksom ingen naturlige arenaer for meg å møte folk på utenfor jobb og når man er introvert i tillegg...tja... Det betyr selvsagt ikke at det vil være umulig for deg på "din" plass, men du kommer til å mangle to viktige arenaer for å bli kjent : barn og jobb. Tenk deg om et par ganger til før du tar steget.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #15 Skrevet 8. november 2021 Jeg har flyttet mye og har vært ny mange steder uten å kjenne noen. Så synes ikke at det skal være noen hindring, men man burde tenke gjennom ting før man flytter. For min del fungerer ikke sånne små steder siden jeg synes det er vanskelig å bli kjent med noen på sånne steder. Har litt sære interesser og ingen barn så da blir det ofte vanskeligere har jeg erfart. Men jeg ville egentlig bare prøvd. Da vet man i hvert fall hvis det ikke fungerer istedenfor å sitte og lure på hvordan det hadde blitt. Anonymkode: fdba3...80b
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #16 Skrevet 8. november 2021 Du har drømt om det i mange år. Hvis du har anledning så ble du jo gjøre det. Ut fra hva jeg kan se, så har du ikke noe som gjør at du ikke kan flytte. Utenom frykt. YOLO som det ble sagt overfor. Hvis du angrer deg, ja da kan du jo bare flytte tilbake igjen. Da har du prøvd ut den drømmen. Og så kan du da gjøre plass til neste drøm 😊 Anonymkode: f9d64...f28
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #17 Skrevet 8. november 2021 På så små steder blir det jo fort til at «alle kjenner alle». Så jeg tror du vil få nye venner om du hopper i det Anonymkode: 88dfb...afd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå