Gå til innhold

Menn som er frekke og blir sure når man setter grenser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datet en mann en stund, og siste møtet sa han at han hadde blitt glad i meg og gledet seg til å se meg igjen. Da jeg ikke hørte noe mer i dagene som fulgte ble jeg veldig usikker på hans interesse. Var i bursdag hos venninne og hun sa jeg kunne be han over. Da var han sur og småfrekk i telefon selv om jeg bare var blid og hyggelig, så jeg kjente det brant i kinnene av flauhet, så la jeg på og sendte melding om at kanskje denne datingen er en dårlig ide, han svarte bare «jepp :)« så jeg blokkerte og etter noen måneder tenkte jeg endelig mindre på han og begynte å treffe en ny. 
Nå fikk jeg nettopp høre av andre at han syns jeg hadde oppført meg som en player (wtf) som leker med menn. Dette er tredje gangen jeg blokkerer noen som går fra varm til kald og frekk uten forklaring og de prøver å vri om på det til at jeg er drittsekken når de har såret meg og jeg derfor blokkerte og gikk videre. 
Hva slags type menn er det jeg tiltrekker meg egentlig? Innbilske folk som får såret ego når andre ikke finner seg i dårlig oppførsel? Syns alle andre får lov å sette grenser for seg selv, men ikke jeg.

Anonymkode: ea316...b1b

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det er tredje gang dette skjer, så tenker jeg at du bør ta noen runder med deg selv. 

En alene kan ta feil. To på rad kan være tilfeldig. Tre etter hverandre begynner å bli en sannhet. 

Anonymkode: 9e31d...c5b

• Liker 22
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Datet en mann en stund, og siste møtet sa han at han hadde blitt glad i meg og gledet seg til å se meg igjen. Da jeg ikke hørte noe mer i dagene som fulgte ble jeg veldig usikker på hans interesse. Var i bursdag hos venninne og hun sa jeg kunne be han over. Da var han sur og småfrekk i telefon selv om jeg bare var blid og hyggelig, så jeg kjente det brant i kinnene av flauhet, så la jeg på og sendte melding om at kanskje denne datingen er en dårlig ide, han svarte bare «jepp :)« så jeg blokkerte og etter noen måneder tenkte jeg endelig mindre på han og begynte å treffe en ny. 
Nå fikk jeg nettopp høre av andre at han syns jeg hadde oppført meg som en player (wtf) som leker med menn. Dette er tredje gangen jeg blokkerer noen som går fra varm til kald og frekk uten forklaring og de prøver å vri om på det til at jeg er drittsekken når de har såret meg og jeg derfor blokkerte og gikk videre. 
Hva slags type menn er det jeg tiltrekker meg egentlig? Innbilske folk som får såret ego når andre ikke finner seg i dårlig oppførsel? Syns alle andre får lov å sette grenser for seg selv, men ikke jeg.

Du er hva du tiltrekker deg. 

Om dette er tredje gangen det skjer er det vel på tide å titte litt i speilet og stille seg selv noen grunnleggende spørsmål. 

Anonymkode: bfb0e...5e2

• Liker 6
Skrevet

Det henger sammen med at menn føler seg så entitled til en kvinnes oppmerksomhet, underkastelse og nurtureing at de blir bitre når kvinnen ikke vil gi det, så da bruker de hva enn nedverdigende de kommer på, enten det er player, hore, slut, psyko, selvopptatt blablabla

Ikke gidd å bruk noe energi på han eller hva han måtte si om det. Det er sagt for å sværte deg og jekke deg ned fordi han føler at han som mann er over deg og ikke skulle blitt avvist 

Anonymkode: c21d9...b23

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det henger sammen med at menn føler seg så entitled til en kvinnes oppmerksomhet, underkastelse og nurtureing at de blir bitre når kvinnen ikke vil gi det, så da bruker de hva enn nedverdigende de kommer på, enten det er player, hore, slut, psyko, selvopptatt blablabla

Ikke gidd å bruk noe energi på han eller hva han måtte si om det. Det er sagt for å sværte deg og jekke deg ned fordi han føler at han som mann er over deg og ikke skulle blitt avvist 

For noe pisspreik. Klart, når det kommer til kvinner er det null selvinnsikt og alt er mannens feil. Bla bla bla. Samme lefsa hver gang.

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg fikk helt vondt i magen når han hadde omtalt meg på den måten, som en flørt og en player, når jeg selv følte meg brukt da han var stille etter sex og første gang vi sa glad i deg til hverandre og så var så ekkel i stemmen etterpå på telefon. Men jeg sa ingenting stygt om han, gikk videre med hodet hevet og skuffet han ikke gjorde det samme.

• Liker 9
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Når det er tredje gang dette skjer, så tenker jeg at du bør ta noen runder med deg selv. 

En alene kan ta feil. To på rad kan være tilfeldig. Tre etter hverandre begynner å bli en sannhet. 

Men hvordan kan jeg være en player når jeg er redd for å bli brukt, holder meg til en av gangen, er ærlig og er ute etter noe seriøst? Tror ikke jeg kan fremstå som det. Men tydelig at menn ikke tåler kvinner som ikke lar seg tvinne rundt lillefingeren, og det er nettopp slike menn jeg støter på. 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvordan kan jeg være en player når jeg er redd for å bli brukt, holder meg til en av gangen, er ærlig og er ute etter noe seriøst? Tror ikke jeg kan fremstå som det. Men tydelig at menn ikke tåler kvinner som ikke lar seg tvinne rundt lillefingeren, og det er nettopp slike menn jeg støter på. 

Altså, du stiller meg jo et umulig spørsmål. Jeg kjenner jo ikke deg og vet ingenting om deg. 

Men det er jo helt klart noe du gjør og sier som blir feil når flere reagerer på det samme. 

Tenk litt på det. Reflekter litt. Kanskje du ikke ser det nå, men mulig du ikke er helt uskyldig selv om du tror det. 

Det er mulig du har rett når det gjelder disse mennene, men vær så snill å ikke generaliser bare fordi det gjelder 3 menn. Jeg tåler fint å bli snakket og stilt krav til. Og jeg nekter å tro at jeg er den eneste mannen i Norge som tåler det. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tenker det samme.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er vel ingen motsetningsforhold mellom det å være player og det å være redd for å bli brukt? Høres for meg ut som det er egenskaper i helt samme gata. Hva om du fokuserer på virkelig satse på noen du liker, fremfor å holde deg kul og nonchalant og ubøyelig?

Anonymkode: 75295...12b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

For noe pisspreik. Klart, når det kommer til kvinner er det null selvinnsikt og alt er mannens feil. Bla bla bla. Samme lefsa hver gang.

*Bitter mann entered the chat*

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg fikk helt vondt i magen når han hadde omtalt meg på den måten, som en flørt og en player, når jeg selv følte meg brukt da han var stille etter sex og første gang vi sa glad i deg til hverandre og så var så ekkel i stemmen etterpå på telefon. Men jeg sa ingenting stygt om han, gikk videre med hodet hevet og skuffet han ikke gjorde det samme.

Du synes ikke «ekkel i stemmen på telefon» = blokkert er litt drøyt? Hvis dere har hatt sex og sagt dere er glade i hverandre? Kanskje han ikke visste han var ekkel i stemmen, og derfor står igjen som et spørsmålstegn. 

• Liker 10
Skrevet

Jeg tåler fint å bli snakket og stilt krav til. Og jeg nekter å tro at jeg er den eneste mannen i Norge som tåler det. 

Det stemmer. 

Skrevet

*Bitter mann entered the chat*

Bitterhet skal svares med bitterhet. Så. Ja. 

• Liker 4
Skrevet
Nelja skrev (2 minutter siden):

Du synes ikke «ekkel i stemmen på telefon» = blokkert er litt drøyt? Hvis dere har hatt sex og sagt dere er glade i hverandre? Kanskje han ikke visste han var ekkel i stemmen, og derfor står igjen som et spørsmålstegn. 

😬 du tror på denne selv eller?

Anonymkode: 8959b...0d2

• Liker 4
Skrevet

Bitterhet skal svares med bitterhet. Så. Ja. 

When you want to suck, chew it ;) 

Skrevet

Det er ikke noe uvanlig at når menn ikke får viljen sin og har mannsen så kaller de kvinner "løse på tråden" og det som verre er.

Dette tas som sannhet fordi vi lever i en kultur som forakter kvinner.

Det menn sier er sannhet og vitenskap.

Det kvinner sier er løgn og føleri.

Å snakke dritt om kvinner, kvinners kropper og seksualitet er slik menn bonder med hverandre og forsterker sin maskuline identitet. 

Anonymkode: fb5a6...f20

• Liker 14
Skrevet

When you want to suck, chew it ;) 

Men I want to suck. I like det! ;) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, alle kvinner får det.

Mange menn har ingen selvrespekt eller moralsk integritet.

• Liker 2
Skrevet

Hadde jeg vært deg så hadde jeg snakket med han. Fortalt hva jeg følte og lurt på hvorfor han sier som han gjør? 

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke noe uvanlig at når menn ikke får viljen sin og har mannsen så kaller de kvinner "løse på tråden" og det som verre er.

Dette tas som sannhet fordi vi lever i en kultur som forakter kvinner.

Det menn sier er sannhet og vitenskap.

Det kvinner sier er løgn og føleri.

Å snakke dritt om kvinner, kvinners kropper og seksualitet er slik menn bonder med hverandre og forsterker sin maskuline identitet. 

Okei. Vi er der ja. 

Da er spørsmålet mitt: Hvorfor gidder dere i det hele tatt å forholde dere til menn hvis dere tror dette? 

Hadde jeg vært dere så hadde jeg ikke giddet hvis dette var sannheten...

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...