Gå til innhold

Nekte igangsettelse av fødsel ved svangerskapsdiabetes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her inne som har gått imot legens anbefaling og nektet å bli igangsatt ved påvist svangerskapsdiabetes? 

Har insulinkrevende svangerskapsdiabetes grunnet fastende blodsukker litt over grensen. Bruker en lav dose langtidsvirkende insulin på kveld. Baby ligger an til å ligge innenfor normal vekt ved termin. Likevel vil de sette meg igang i uke 38. Selv ønsker jeg å la fødselen starte av seg selv da jeg har god kontroll på blodsukkeret og babyen har normal vekstutvikling. Andre som er eller har vært i tilsvarende situasjon?

Anonymkode: 25cd6...6ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke relatere… men jeg hadde da virkelig ønsket å få ut babyen jeg da, så jeg hadde nok heller bare fulgt de rådene som ble gitt. Når det er sagt er det ikke slik at de bare kan stroppe deg fast og starte fødselen, så hvis du ikke vil kan de heller ikke tvinge deg.

Anonymkode: 5103d...f58

Skrevet

Jeg ville gjerne settes I gang uke 38, hadde også insulinkrevende svangerskapsdiabetes. Selv med et barn på som lå ca 30% over gjennomsnitt på målingene ville ikke Haukeland sette meg i gang. Jeg ble satt opp til igangsetting 39+6, ble sendt hjem den dagen fordi de ikke hadde tid allikevel. Ble satt i gang dagen etter 40+0, fikk en nydelig liten gutt på 3,3 kg samme dag 😅 så lenge alt ser fint ut ville jeg absolutt tatt samtalen med sykehuset og bedt om at igangsetting utsettes til nærmere termin 

Anonymkode: a9879...852

Skrevet

Du trenger ikke nekte. Du har faktisk et valg. Din kropp, din baby. 

Anonymkode: 08206...abf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du trenger ikke nekte. Du har faktisk et valg. Din kropp, din baby. 

Anonymkode: 08206...abf

Dette. Det er lov å si nei.

Anonymkode: 6fd98...a55

• Liker 1
Skrevet

Som nevnt over, det er ikke noe de kan tvinge deg til 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 6fb1e...222

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor vil du ikke settes igang?

Igangsetting trenger ikke være fælt. Hos meg tok de bare vannet, og så gjorde kroppen alt selv.  

Vannet ble tatt klokka 06. Smårier frem til 13. Vonde rier fra 13 til 14. Barnet var ute 14.00. 

Jeg var 37 uker på vei, men siden det var mitt tredje barn så var jeg relativt moden på tross av null tegn til fødsel. (Jeg hadde svangerskapsforgiftning, så barnet måtte ut. Og jeg ville helst slippe keisersnitt pga tidligere erfaring). 

Anonymkode: f9c7d...7fb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...