Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er best å bruke på en baby født i midten av april og utover?

Hva er liksom fordeler og ulemper med de?

Anonymkode: 826e1...641

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte begge deler. Først bæresjal, deretter bæresele. Begge er funksjonelle og praktiske på hver sin måte :)

• Liker 3
Skrevet
Frøken fjong skrev (2 minutter siden):

Jeg brukte begge deler. Først bæresjal, deretter bæresele. Begge er funksjonelle og praktiske på hver sin måte :)

Samme☺️

Anonymkode: eddcc...667

Skrevet

Begge deler her og. 

Elastisk bæresjal (som coracor, aldoria, sino, caboo, ergobaby aura) er veldig fine til nyfødt og frem til ca 3 mnd. Elastiske sjal er myke og behagelige for både deg og baby. Jeg fikk andre baby i juni og brukte sjal masse, deilig å kunne gå inn og ut med baby på magen. I april når det er litt kaldt ennå kan du ta en stor jakke over deg og baby i starten når du skal ut - elastisk sjal sitter tett inntil kroppen så du kan fint ha en jakke over. 

Etterhvert som baby blir tyngre begynner disse å sige og da må man enten gå over til vevde (altså ikke elastiske) sjal eller sele. Jeg har brukt sele, det går veldig fort og greit å "sele på" baby. 

Anonymkode: 9390a...14e

• Liker 2
Skrevet

Sjal er best til nyfødt og liten baby (gjerne et man slipper å knyte selv som Caboo ♥), men etter at barnet blir litt større så vil det sige i slikt bæretøy og da er sele bedre.

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil påstå at elastisk sjal er best for nyfødte, ettersom de alltid passer, men det krever litt mer trening enn sele. Se videoer, og ikke vær redd for å stramme for mye. Det skal sitte godt 🙂 Jeg brukte denne videoen for å lære meg det. Øvde i graviditeten bare med å knyte, og senere også med baby. Et godt tips er å øve når baby er fornøyd, mett og i ren bleie, og ikke vent til baby er urolig. 

Kjøper selv Coracor denne gangen, hadde Aldoria sist men syns rett og slett Coracor sine er finere 😅 Close Caboo er også populær, men vær obs på at den kan bli varm for mange og noen syns ringene er ubehagelige. 

Hvis du blir litt skremt av sjal, er Ergobaby Embrace en ypperlig nyfødtsele. Den er også elastisk. Som sjal så er det viktig at selen sitter godt, at baby har frie luftveier og at du alltid kan se munn og nese på babyen. 

Anonymkode: b0b15...046

Skrevet

Som flere over skriver, elastisk sjal i starten, eller ergobaby embrace sele, deretter en sele eller vevd sjal. Vevd sjal kan brukes fra nyfødt, men som nybegynner er det enklere når de blir litt større, type fra 3 mnd ca.

• Liker 1
Skrevet

Kun prøvd sele, noe babyen min hatet og det var et prakk å få av og på😂 tror jeg skal gi sjal en sjangs på nestemann. Har du noen bekjente med småbarn som du låne av og prøve litt? En ting er å prøve i butikken, men er annerledes å gå med det over lengere tid så jeg ville anbefalt det :) 

Anonymkode: 52e24...04f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...