Annie78 Skrevet 6. oktober 2005 #1 Skrevet 6. oktober 2005 Nå er jeg skikkelig irritert! Har konto i Nordea, og etter jeg flyttet til Bergen fikk jeg kunderådgiver her. Vi kjøpte leilighet for litt over to år siden, men det er helt utrolig hvor vanskelig det var å ordne det lånet!!!! Selv om begge foreldreparene stilte som kausjonister...... Føler vi har blitt behandlet som småunger helt siden første dagen, og det finner jeg meg ikke i! For en stund siden satte de opp termingebyret på lånbetalingen vår til 50 kroner.....for HVER måned!!!! Det er litt vel i overkant.... Er altså ikke helt fornøyd, og skrev en e-post til kundeservice. Men de bare videresendte mailen til min kunderådgiver, som svarer ganske kort og litt frekt. Jeg spurte bl.a. om jeg kunne få bytte rådgiver, og da var svaret at det gikk nok ikke an, og hvis jeg var misfornøyd med rådgiveren, fikk jeg heller bytte bank. Hadde hun sagt dette til en med millionen på konto, og som er rundt 40-50 år? Tror ikke det. Og; gebyret er på 50 kroner i Bergen!!!! Hvorfor bare i Bergen???!!!! Skjønner virkelig ikke at det kan koste dem 50 !!! kroner i mnd for at jeg skal få betale ned på lånet mitt!!!!! De får jo renter! Svarte f... så sur jeg er!!! Må bare få ut litt frustrasjon.... Dessuten; mine foreldre er og kunder i Nordea, og jeg hadd samme rådgiver som dem når jeg bodde hjemme. Hun var skikkelig grei og hjalp til med alt! Og de har gode erfaringer med banken, så jeg har ikke akkurat lyst til å bytte bare pga den sv... dama.... Men, er det noen her som har noen gode råd å komme med? Er det dyrt å bytte bank? Er det virkelig så vanskelig å få bytte rådgiver? Er det vanlig å betale 50 kroner i mnd gebyr? Er det noen som har andre banker å anbefale? Hilsen meg.....
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2005 #2 Skrevet 6. oktober 2005 Bytt bank, hvis du er misfornøyd. Mange banker betaler nå tinglysningsgebyr og etableringsgebyr for kunder som skifter til dem, ofor å gjøre konkurransen friere mellom bankene
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2005 #3 Skrevet 6. oktober 2005 Jeg har byttet bank til Skandiabanken nå. Vi skal gjøre ferdig noe oppussing før vi også flytter lånet dit. Der er det nesten INGEN gebyrer.. Jeg betaler kun årsgebyr for VISA kort, og gebyr for bruk av kortet i utlandet (det har alle banker). Det koster ingenting i terminen på betaling av lån, ingenting å betale regninger (noen tar pinadø 2,50,- pr regning - det blir litt ila et år..) - osv.. Usikker på om de er best på renter, men de er ganske bra så vidt jeg har sett. Bytt bank for all del!! Bankene er avhengig av deg - du er IKKE avhengig av den banken.. Er du like lojal når du handler dagligvarer? Handler kun i den butikken du er vant til fordi du kjenner kassadama litt.. Tror ikke det.. Bankene skjønner ikke klar tale - kun kundeflukt. Kanskje de da tar seg sammen? BYTT BANK!! Det er enkelt å bytte! Lykke til.
Gjest gotthard Skrevet 6. oktober 2005 #4 Skrevet 6. oktober 2005 bytt bank og skriv hvorfor i et brev til hovedkontoret i den banken du hadde. nevn da også navnet på den frekke osv
Chiquita Skrevet 6. oktober 2005 #5 Skrevet 6. oktober 2005 Jeg har byttet bank til Skandiabanken nå. Vi skal gjøre ferdig noe oppussing før vi også flytter lånet dit. Der er det nesten INGEN gebyrer.. ← Håper du er oppmerksom på at Skandiabanken er vedig "strenge" med å gi lån. Tror de gir lån ut fra inntekten din, og den er helt 100% avgjørende - ikke verdien på huset som du skal belåne (i allefall var det slik da svigerfar søkte om lån der)
Gjest Gjest_Cuba_* Skrevet 7. oktober 2005 #6 Skrevet 7. oktober 2005 Banken vet hvem som er foreldrene dine eller? For om foreldrene dine er gode kunder så kan det ha litt og si.. hadde det nemlig for meg! Jeg skulle prøve å få til en litt "vanskelig" ting, men ho var liksom ikke villig til å prøve en gang.. noen dager senere tok jeg med meg mamma ned og da var saken helt annerledes. Ho sa det til og med selv, at siden foreldrene mine var så gode kunder kunne det jo la seg ordne.. Men siden rådgiveren din er så teit kan det jo bli litt værre..
Annie78 Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter #7 Skrevet 7. oktober 2005 Det er jo akkurat det, hjemme i Nordea kjenner de foreldrene mine, og der ville jeg blitt behandlet ganske annerledes. Men nå skal vi flytte til sommeren, og da kan jeg få ny kundebehandler der vi skal flytte til. Når det gjelder skandiabanken, så har min mann konto der, så jeg kjenner fordelene, og de er absolutt gode. Men det er jo det at det er vanskelig å få lån, og at en må betale gansk mye penger til andre banker for å få utført tjenester som man ikke kan gjøre på nett (selv om det jo ikke er mange av dem igjen i dag....). Men tror ikke vi hadde fått lån i Skandiabanken slik økonomien er i dag. Tror jeg skal undersøke med litt flere banker, og skrive til en litt lenger opp i systemet, så får jeg kanskje byttet rådgiver... Siden vi skal selge og kjøpe nytt snart, e det greit å ha en grei rådgiver i banken.... Takk for svar, alle sammen!
Gjest Turi Skrevet 7. oktober 2005 #8 Skrevet 7. oktober 2005 Var jeg deg ville jeg ringt kundebehandleren min i hjembyen og forklart problemet der. Det skal ikke være vanskelig å bytte kundebehandler, men om du spør hun du er misfornøyd med, vil hun kanskje fremstille det slik. Dersom du vil bytte, betyr det jo at hun gjør en dårlig jobb, ikke sant? Det gjør hun nok mye for å skjule. Og presser du det gjennom risikerer du at hun overleverer deg som en "vanskelig kunde", noe som ikke er verdens enkleste start med ny rådgiver. Kundebehandleren din i hjembyen derimot, kan sikkert klare dette på en enkel måte. Er forøvrig imponert over din lojalitet - jeg ville byttet bank tvert. Snakk med f.eks. BNP - de er glad i førstegangslånere og krever verken kausjonist eller egenkapital om boligen du har kjøpt har fornuftig verdi i forhold til lånet.
Gjest gjest1 Skrevet 7. oktober 2005 #9 Skrevet 7. oktober 2005 Jeg ville tatt en runde og hørt med andre banker. Helt sikker noen som dekker kostande for å bytte bank og som ønsker å ha deg som kunde. Såå kundebehandling som du har fått fra Norede hadde jeg ikke funnet meg i!
Cronos Skrevet 7. oktober 2005 #10 Skrevet 7. oktober 2005 Bytt bank! Det er MANGE banker rundt omkring, og ikke nødvendigvis bare Skandiabanken. Det er dine penger, så det er DU som bestemmer. Slik behandling skal du ikke finne deg i! Det er hverken dyrt eller vanskelig å bytte bank. Søk litt rundt og se hva de forskjellige bankene tilbyr. I tillegg kan du fortsatt ha konto i Nordea, hvis du ikke liker tanken på å bryte båndene helt. Jeg skjønner ihvertfall ikke poenget med en "egen" kundebehandler. Lurer litt på hva de kan som ikke jeg kan. Dessuten er det bare å ringe inn hvis det er noe man lurer på en sjelden gang. De aller fleste ordinære banktjenester kan utføres over nett. Det gjelder regninger, auto-giro, lån, betaling til utlandet. Hva mer trenger man? Det eneste man sliter litt med, er innskudd, men det hører vel med til sjeldenhetene.
Dagoberta Skrevet 7. oktober 2005 #11 Skrevet 7. oktober 2005 Jeg ville også ringt til hun du kjenner i Nordea, om du ikke er innstilt på å bytte bank. Jeg har også konto i Nordea, og her jeg bor nå er det ingen lokale filialer, så hvis jeg skal ha tak i dem, er det meningen at jeg skal ringe kundesenteret deres og få tildelt kundebehandler. Jeg har oppdaget at servicen der er horribel, men hvis jeg ringer nærmeste filial og ber om å få prate med en som husker meg fra gang til gang, så blir jeg fornøyd. Forskjellen er faktisk så stor at jeg har fått nei på lånesøknad hos kundesenteret, men tilslag på helt lik søknad hos han som 'kjenner' meg
gaja Skrevet 7. oktober 2005 #12 Skrevet 7. oktober 2005 vi har lån i fokus, og der fikk vi beholde kundebehandleren i hjembyen selv om vi kjøpte leilighet i oslo. Kan du ikke be om å få tilbake den kundebahndleren du var fornøyd med? og som andre har sagt her; det er jo ikke så veldig vanskelig å skifte bank!
Annie78 Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter #13 Skrevet 7. oktober 2005 Ringte sentralbordet i Nordea i dag, og forklarte problemet. Hun satte meg over til en av lederne i Nordea Bergen, og så forklarte jeg hele problemet til han. Han ble mildt sagt overrasket over at jeg hadde fått til svar at det ikke gikk å bytte rådgiver, det bestemte jeg helt selv. Han spurte og hvorfor jeg var misfornøyd med den jeg hadde, og da svarte jeg rett ut at jeg ikke finner meg i å bli behandlet som en liten jentunge, og at servicen hjemme hadde vært en god del bedre. Han gav meg da et navn i en lokal filial (bor litt utenfor byn). Så nå skal jeg gå til denne nye fyren og forlange å få vite hvorfor vi betaler 50 kroner i månedsgebyr på lånet.... Hva betaler dere andre, forresten? Skal se meg om etter en annen bank, men gir den nye fyren en sjanse først. Er greit om jeg flytter hjem igjen en dag å ha kontoen i samme bank som muttern og fattern - de får alt til å gå i orden, uansett hvor vanskelig det er....... Snakk om forskjeller! Men døtte meg om jeg gir meg!!!!
Gjest AnneB Skrevet 12. august 2007 #14 Skrevet 12. august 2007 ALDRI lån penger av Nordea. De lurer deg og forsøker alle muligheter for å tyne gebyrer og renter ut av deg. Jeg har personlig anmeldt Nordea Finans for svindel og tyveri men saken ble henlagt pga bevisets stilling. De hentet bilen min før jeg fikk tømt den for personlige eiendeler. Dette er jo rent innbrudd og tyveri. Ingen i banken er interesserte i å etterforske saken og bare henviser til de generelle rammevilkår.
Leeloo Skrevet 13. august 2007 #15 Skrevet 13. august 2007 Jeg er enig i at 50 kr. i gebyr per mnd. er sykt mye, jeg vurderer sterkt å bytte bank av rent prinsipp (har Postbanken). Vil jo spare 600 kr i året kun på gebyrer, selv om renta skulle bli den samme. De trekker tross alt bare pengene fra kontoen min, kan umulig koste dem mange ørene. Grunnen til at jeg har så høye gebyrer er at jeg har et todelt lån (ett på 10 år og ett på 30), og da tar de søren meg ett gebyr per lån!! Det blir noen kroner ekstra for dem det i løpet av 25 år det hvis de gjør dette med samtlige lånekunder. Skal prøve å bytte til DinBank, har allerede opprettet kontoer der. De gir god rente på samtlige kontoer og er nesten helt gebyrfrie (bortsett fra VISA årsgebyr). Er det forresten noen som har klart å forhandle seg til lavere/ingen gebyrer ved å true med å bytte bank?
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2007 #16 Skrevet 23. august 2007 Er det forresten noen som har klart å forhandle seg til lavere/ingen gebyrer ved å true med å bytte bank? Jeg sendte ut en generell undersøkelse til en hel drøss banker pr mail. Jeg skrev opp inntekt og gjeld og ba om tilbud. Det beste tilbudet videresendte jeg til min kundekontakt i den banken jeg hadde lån i og spurte om de kunne matche dette tilbudet, hvis ikke ville jeg gå over til den banken. Jeg fikk det slik jeg ville
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2007 #17 Skrevet 23. august 2007 Har boliglån hos Dnb Nor. Betaler 30 kr i gebyr hver mnd og har 6,1% rente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå