AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #1 Skrevet 8. november 2021 Hei. Har en kresen gutt på 5,5 år. Han nekter brødskive. Hva skal jeg da ha i matpakka hans? Anonymkode: 4a604...1b2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #2 Skrevet 8. november 2021 Grove pizzasnurrer, matmuffins, omelett Anonymkode: ede18...8da 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #3 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Grove pizzasnurrer, matmuffins, omelett Anonymkode: ede18...8da Takk for tips, men han liker jammen ikke omelett eller Matmuffins heller🤔 Anonymkode: 4a604...1b2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #4 Skrevet 8. november 2021 Grove lefser med pålegg /salat /kjøtt. Anonymkode: fe69c...8b2 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #5 Skrevet 8. november 2021 Tacolefser. Pastasalat. Løse biter med skinke, ost, salami, kylling, diverse grønnsaker, yoghurt. Anonymkode: 91797...7ff 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #6 Skrevet 8. november 2021 Mattermos med pasta, ost og pølsebiter. Mattermos med ris og kylling. Mattermos med det dere måtte ha til middag dagen før: Suppe. Kjøttkakebiter og potetbiter. Stekte poteter. Stekt ris (en favoritt hos mine, spises kald også). En gang innimellom: fruktmatpakke: biter med forskjellige frukt i mengder. Avokado. Yoghurt. Grove vafler. Toast? (mine spiser det, kalde). Knekkebrød? Anonymkode: a760f...d1a
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #7 Skrevet 8. november 2021 Takk for tips! 😃 jeg skal kjøpe inn litt, han er veldig glad i yoghurt, men redd det blir for lite 😆 Anonymkode: 4a604...1b2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #8 Skrevet 8. november 2021 En halv avokado, makrell i tomat og en skje, knekkebrød eller havregryn og en liten flaske surmelk. Anonymkode: dddf2...8a8 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #9 Skrevet 8. november 2021 Bananpannekaker. Eggerøre. Sender ofte med litt grissini,babybel ost sammen med frukt som feks kiwi,appelsin,epler ,kutter opp alt i biter. Kjøleskapsgrøt. Toast pakket inn i folie-blir litt lunken hvertfall. Stekt ris,vårruller kan fint spises kaldt. Anonymkode: 7b831...39a
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #11 Skrevet 8. november 2021 Jeg stemmer for brødskiver uansett. Eller er det slik at han får bestemme det meste, også hva som blir servert til middag, frokost og kvelds? En femåring vet ikke sitt eget beste, og noen ganger må de rett og slett settes regler for, som å spise maten man blir servert. Anonymkode: d74bf...87c 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #13 Skrevet 8. november 2021 lomper med ulikt pålegg 😊 Anonymkode: cad24...0bd
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #15 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg stemmer for brødskiver uansett. Eller er det slik at han får bestemme det meste, også hva som blir servert til middag, frokost og kvelds? En femåring vet ikke sitt eget beste, og noen ganger må de rett og slett settes regler for, som å spise maten man blir servert. Anonymkode: d74bf...87c Nei en femåring vet ikke nødvendigvis sitt eget beste og kan derfor velge å ikke spise matpakka om han ikke liker brød. Jeg har en som er veldig brødlei i perioder og da rører han ikke matpakka. Da sender jeg heller med annen grei og sunn mat han liker er periode, enn at han går sulten en hel skoledag. Anonymkode: 81203...721 9
FrkZ Skrevet 9. november 2021 #16 Skrevet 9. november 2021 Grovere vafler, eller grovere lapper/pannekake f.eks. Innbakte pølser med mindre fett, karbonade med fullkornspasta og litt agurk og tomat ved siden av🤗
skruf Skrevet 9. november 2021 #17 Skrevet 9. november 2021 (endret) Helt innafor å ikke være glad i brød eller å være brødlei, er ikke nødvendigvis kresen av den grunn. Mange barn spiser brød både til frokost, skolemat og kveldsmat. Hadde selv blitt lei av brød skulle jeg spist det tre ganger om dagen Wraps har vært populært her, kjøper fullkorn tortillalefser. Brukte et gummistrikk for å holde den sammenpakket/foldet i matpakken Polarbrød har også funket i perioder når de var brødleie. Pizzahorn (bruker ei blanding av sammalt hvete fin og hvetemel i deigen. Kjelvle ut sirkler, del inn i 8 trekanter/biter. Bruk gjerne ferdig pizzafyll på glass for å gjøre det lettvint og legg en klatt pizzafyll, revet ost og oregano eller annet pizzakrydder øverst på hver trekant og rull sammen til et horn). Lag gjerne opp et lass og putt i fryseren. Små kjøttboller, pasta, div oppkuttet grønnsaker Yoghurt med müsli (du får kjøpt egne beger i hardplast der du putter yoghurten nederst også er det plass til musli øverst i skrulokket) Suppe i en egen suppe-termos er også et godt alternativ for brødleie unger (og voksne) Kan også bruke den til grøt. Det som er lurt å tenke på er at matpakken bør være enkel å håndtere for barnet, de har begrenset spisetid og læreren har mange elever å passe på. Har ikke tid til å hjelpe 15 førsteklassinger med matpakken. Endret 9. november 2021 av skruf
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #18 Skrevet 9. november 2021 Lomper som wrap. Kanskje middagsrester som fyll? gryterett som kan spises både kalt og varm? skjønner godt at han ikke vil ha brød. Hater det selv. mattermos som noen foreslår, er en god ide. Anonymkode: b18b3...4b2
NeverMore Skrevet 9. november 2021 #19 Skrevet 9. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg stemmer for brødskiver uansett. Eller er det slik at han får bestemme det meste, også hva som blir servert til middag, frokost og kvelds? En femåring vet ikke sitt eget beste, og noen ganger må de rett og slett settes regler for, som å spise maten man blir servert. Anonymkode: d74bf...87c Man må faktisk ikke ha brød for å ha et fullverdig kosthold. En av mine spiser ikke brød. Hundre andre ting man kan sende med. Karbohydratene de trenger finnes i annet enn brød også. TS, her får de middagsrester( f.eks fiskepinner i lompe eller pastasalat. Kun eksempler, alt etter hva vi hadde til middag) lomper med pålegg, kokte egg, ostestaver, grønnsaksstaver, naturell yoghurt med frukt/bær Endret 9. november 2021 av NeverMore 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #20 Skrevet 9. november 2021 Jeg har ei som ikke liker brød. Hun har med f.eks. yoghurt, havrefras, frukt, grønnsaker, litt spekepølse og flatbrød. Har og laget vår egen kjeks, som vi varierer med: 1,5 dl lunket vann 2 dl sammalt hvete 2 dl hvetemel 1 ss olje 1,5 ts tørrgjær Blandes til en god deig og forheves. Kjevler veldig tynt og stikker ut med kakeformer, pensler med vann og strør på litt maldonsalt. Steker til de er gyldne på 225 grader. Anonymkode: dcef6...bcf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå