AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #1 Skrevet 8. november 2021 Siden jeg har høyt lån vil jeg betale ca 200 000 i renter og dette er satt opp de første 4-5 årene av min nedbetalingsplan hos Lånekassen. Deretter betaler jeg avdragene. Men kan jeg skrive av dette på skatten? Altså 40-50 k i renteutgifter årlig de første årene? Med fradrag på 22 % blir det rundt 10 000 årlig i spart skatt? Anonymkode: 11554...5bc
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #2 Skrevet 8. november 2021 Det er fradrag for alle typer renteutgifter. Anonymkode: 4784b...e44 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #3 Skrevet 8. november 2021 Det er da ikke sånn at du kun betaler renter de første årene og så rentefritt. Renter betaler du hele veien av beløpet som gjenstår. Men ja, man har skattefradrag for alle renteutgifter. Anonymkode: feeb2...1a6 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #4 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er da ikke sånn at du kun betaler renter de første årene og så rentefritt. Renter betaler du hele veien av beløpet som gjenstår. Men ja, man har skattefradrag for alle renteutgifter. Anonymkode: feeb2...1a6 Hele det første året er kun renter og de neste er det mest renter og bare litt lån. Men ja du har rett i at det ikke er utelukkende renter. Men vet du om dette blir automatisk rapportert inn i selvangivelsen eller om man må legge det inn selv? Anonymkode: 11554...5bc
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #5 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hele det første året er kun renter og de neste er det mest renter og bare litt lån. Men ja du har rett i at det ikke er utelukkende renter. Men vet du om dette blir automatisk rapportert inn i selvangivelsen eller om man må legge det inn selv? Anonymkode: 11554...5bc Det blir registrert automatisk. Anonymkode: a99ee...515 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #6 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hele det første året er kun renter og de neste er det mest renter og bare litt lån. Men ja du har rett i at det ikke er utelukkende renter. Men vet du om dette blir automatisk rapportert inn i selvangivelsen eller om man må legge det inn selv? Anonymkode: 11554...5bc Lånekassen skal rapportere til Skatteetaten på lik linje med alle andre banker. Det ser du når får skattemeldingen neste år. Anonymkode: 4784b...e44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå