Gjest Chicchi Skrevet 8. november 2021 #1 Skrevet 8. november 2021 Lille på en måned har magesmerter og sliter med å rape og prompe. Det er ikke mer enn normalt og jeg får beskjed på helsestasjonen at det er det umodne tarmsystemet. Når modnes det? Er det forskjellig fra barn til barn eller finnes det en standard uke/måned å se frem til?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #2 Skrevet 8. november 2021 Babyen min ble iallefall bedre etter rundt 3 mnd., men vet ikke om det er det som er det vitenskapelige rette svaret😂 men sies jo også at kolikk går over rundt 3 mnd., så kan jo ligge noe i det Anonymkode: 07e8a...ed9
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #3 Skrevet 8. november 2021 Chicchi skrev (4 timer siden): Lille på en måned har magesmerter og sliter med å rape og prompe. Det er ikke mer enn normalt og jeg får beskjed på helsestasjonen at det er det umodne tarmsystemet. Når modnes det? Er det forskjellig fra barn til barn eller finnes det en standard uke/måned å se frem til? Min hadde masse vondt i magen i starten, lå og krummet beina opp mot magen ofte. Følte at en dråpe malt i flasken hjalp, da min var flaskebarn. Vet ikke om du ammer, kan jo da pumpe og putte oppi malt. Finnes jo mange andre midler. Husker de tre første månedene satt jeg alltid på dagtid og bare håpet og håpet at baby skulle bæsje. Og i blant slet han en del med å få det til, men jeg var så lettet når det var over. Da var han også mye mer tilfreds etterpå. Jeg er enig med vedkommende som skriver over her, tror det blir bedre etter ca 3 måneder. Mener da at jeg slutta å tenke no særlig på det, fordi da bæsjet baby uten noe vondt og hadde sjeldent eller egentlig aldri magesmerter. Så nå er baby snart 7 måneder og det er tid for fast føde. Nå er det igjen litt magevondt her og der. Begynt å bruke litt malt igjen i grøt, hjelper veldig. Så det er bare sånn det er med babyer. Går i rykk og napp hva som er utfordringen. Søvn, mat, magevondt, gulping, tannfrembrudd osv osv. Merkelig tid. Og veldig tøft ofte. Anonymkode: 95f37...248
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #4 Skrevet 8. november 2021 Det har blitt mye bedre etter 3 mnd med begge mine. Vi prøvde alt; minifom, semperdråper, malt (flaksebarn), melkefri diett på meg (ammebarn). Ingenting fungerte. Jeg har hatt ett flaskebarn og ett som ble ammet. Tror at for de aller, aller fleste er dette helt normale plager som man bare må vente på at går over. Anonymkode: 28004...a08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå