AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #1 Skrevet 8. november 2021 Jeg har i høst begynt som pedagogisk leder, og har til nå ikle fått så mye tilbakemeldinger. Har vært mye sykdom osv. Fikk idag vite at jeg stresser nok for mye med nivået. Jeg trenger ikke stresse over å gjøre det så bra, og at de andre pedagogene trolig ikke tenker har samme "tanker om hva som er bra". Litt usikker på denne tilbakemeldingen. Jeg har nok vært for engasjert, men indre motivasjon er jo bra. Anonymkode: 51802...735
Fufu Skrevet 8. november 2021 #2 Skrevet 8. november 2021 (endret) Er du samme TS som startet en tråd om irritasjon over at "fagarbeiderne" ikke fulgte dine planer og pedagogiske opplegg til punkt og prikke? Endret 8. november 2021 av Fufu
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #3 Skrevet 8. november 2021 Fufu skrev (11 minutter siden): Er du samme TS som startet en tråd om irritasjon over at "fagarbeiderne" ikke fulgte dine planer og pedagogiske opplegg til punkt og prikke? Nei. Anonymkode: 51802...735
Fufu Skrevet 8. november 2021 #4 Skrevet 8. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei. Anonymkode: 51802...735 Ok. Erfaringsmessig er det som regel unge og nyutdannede pedagoger som stresser for mye og ønsker å detaljstyre hva de andre, som gjerne har jobbet tjue år i barnehagen/SFO, gjør. Barn trenger ofte ikke voldsomme opplegg. Din egen indre motivasjon er ikke fokuset i din jobb. Det er det barnas indre motivasjon som er Endret 8. november 2021 av Fufu 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #5 Skrevet 8. november 2021 Fufu skrev (8 minutter siden): Ok. Erfaringsmessig er det som regel unge og nyutdannede pedagoger som stresser for mye og ønsker å detaljstyre hva de andre, som gjerne har jobbet tjue år i barnehagen/SFO, gjør. Barn trenger ofte ikke voldsomme opplegg. Din egen indre motivasjon er ikke fokuset i din jobb. Det er det barnas indre motivasjon som er Men som en fagperson må jeg jo lage opplegg. Barna er absolutt engasjert i det jeg gjør. Anonymkode: 51802...735
Fufu Skrevet 8. november 2021 #6 Skrevet 8. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men som en fagperson må jeg jo lage opplegg. Barna er absolutt engasjert i det jeg gjør. Anonymkode: 51802...735 Selvfølgelig skal du gjøre jobben din. Men, hvis du får tilbakemeldinger fra kolleger om at det du gjør er for omfattende og du i tillegg har misforstått hva begrepet 'indre motivasjon' betyr i din arbeidshverdag, da er det nok på tide å ta litt selvkritikk og endre måten du jobber på. Det handler ikke om deg, det handler om barna. Endret 8. november 2021 av Fufu
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #7 Skrevet 8. november 2021 Fufu skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig skal du gjøre jobben din. Men, hvis du får tilbakemeldinger fra kolleger om at det du gjør er for omfattende og du i tillegg har misforstått hva begrepet 'indre motivasjon' betyr i din arbeidshverdag, da er det nok på tide å ta litt selvkritikk og endre måten du jobber på. Det handler ikke om deg, det handler om barna. Var ikke det de sa. Ikke omfattende, men at man ikke trenger lage sånne samlinger så ofte. Anonymkode: 51802...735
Fufu Skrevet 8. november 2021 #8 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var ikke det de sa. Ikke omfattende, men at man ikke trenger lage sånne samlinger så ofte. Anonymkode: 51802...735 Så hvorfor er du ikke lydhør? Ta til deg tilbakemeldingene. Det er også en del av jobben din. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #9 Skrevet 8. november 2021 Fufu skrev (3 minutter siden): Så hvorfor er du ikke lydhør? Ta til deg tilbakemeldingene. Det er også en del av jobben din. Kjære tid. Anonymkode: 51802...735
Fufu Skrevet 8. november 2021 #10 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kjære tid. Anonymkode: 51802...735 Er det slik du reagerer på konstruktiv kritikk i arbeidssammenheng også? 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #11 Skrevet 8. november 2021 Fufu skrev (5 minutter siden): Er det slik du reagerer på konstruktiv kritikk i arbeidssammenheng også? Du må stoppe nå. Du er på bærtur. Du vet ikke hva dette handlet om. Handlet ikke om for høyt nivå. Handlet om at jeg ikke trengte ha så høye krav til meg selv. Svarer deg ikke mer nå. Anonymkode: 51802...735 1
Fufu Skrevet 8. november 2021 #12 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må stoppe nå. Du er på bærtur. Du vet ikke hva dette handlet om. Handlet ikke om for høyt nivå. Handlet om at jeg ikke trengte ha så høye krav til meg selv. Svarer deg ikke mer nå. Anonymkode: 51802...735 Så i stedet for å ta til deg råd velger du å angripe meg. Du må lære deg å ta imot tilbakemeldinger fra dine kolleger. Det er en del av det å være voksen.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #13 Skrevet 8. november 2021 Fufu skrev (16 minutter siden): Så i stedet for å ta til deg råd velger du å angripe meg. Du må lære deg å ta imot tilbakemeldinger fra dine kolleger. Det er en del av det å være voksen. Du vet ikke hvor voksen jeg er eller ikke. Dette handler ikke om det samme som du tror. Anonymkode: 51802...735
Fufu Skrevet 9. november 2021 #14 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Du vet ikke hvor voksen jeg er eller ikke. Dette handler ikke om det samme som du tror. Anonymkode: 51802...735 Du skriver at du har fått tilbakemeldinger på at du lager for omfattende opplegg i jibben din og at du setter for høye krav til deg selv. Eller? Å ikke ta til seg kritikk er å ikke være voksen, uansett om du er førti eller tjuefem. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #15 Skrevet 9. november 2021 Fufu skrev (3 timer siden): Du skriver at du har fått tilbakemeldinger på at du lager for omfattende opplegg i jibben din og at du setter for høye krav til deg selv. Eller? Å ikke ta til seg kritikk er å ikke være voksen, uansett om du er førti eller tjuefem. Ikke for omfattende, men at jeg kan lage noe helt enkelt. Anonymkode: 51802...735
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #16 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke for omfattende, men at jeg kan lage noe helt enkelt. Anonymkode: 51802...735 Hva med å inkludere dine kolleger? Hver lydhør for deres ideer og tanker. Anonymkode: 488c4...ea1 2
Fufu Skrevet 9. november 2021 #17 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke for omfattende, men at jeg kan lage noe helt enkelt. Anonymkode: 51802...735 Ta det til deg. 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #18 Skrevet 10. november 2021 Fufu skrev (15 timer siden): Ta det til deg. Skjerp deg da. Handler om at mange her ikke er så motiverte. Anonymkode: 51802...735
Fufu Skrevet 10. november 2021 #19 Skrevet 10. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Skjerp deg da. Handler om at mange her ikke er så motiverte. Anonymkode: 51802...735 Altså. Hvis du har fått tilbakemeldinger fra flere av dine kolleger må du ta det til deg. Mulig de har lengre fartstid og mer erfaring. Bruk dem som ressurser, ikke reager negativt når de prøver å hjelpe seg. Det er sjelden slik at alle rundt deg tar feil i slike situasjoner. Endret 10. november 2021 av Fufu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå