AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #1 Del Skrevet 8. november 2021 Hva gjør dere som har delt bosted der barnet går på en fritidsaktivitet? Jeg hadde akkurat en diskusjon med datteren på dette. Hun trener fotball og vi har kjøpt alt utstyr til henne. Faren bor en halvtime unna. Vi har forsøkt at hun har en egen bag som er med i begges uker med alt utstyr, men dette blir bare ikke gjennomført. Hun mangler alltid noe i bagen når hun kommer tilbake. Så når hun kommer hit etter skolen mandag ettermiddag og treninga starter kl 17, rekker ikke vi å kjøre til far å hente utstyret hun har glemt der ( Stefar og jeg er ferdig på jobb kl 16:30, vi har to andre barn og det er kaos på ettermiddagen.) Så i dag sa jeg til datteren min at dette er siste uka hun får med seg utstyret til far, og at jeg kom til å be far ta ansvar for utsyr hos han. Hun ble kjempe sint. Og nå sitter jeg med en følelse av at jeg er for streng. Flere som har vært borti dette? Hadde han bodd nærmere, hadde jo ikke dette vært et problem, men han har nylig flytta. Anonymkode: 4233e...6af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #2 Del Skrevet 8. november 2021 Hvor gammel er hun? Klarer hun ikke å få det med seg må hun klare seg uten. Hennes ting, hennes ansvar. Anonymkode: 8e4ce...a5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #3 Del Skrevet 8. november 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor gammel er hun? Klarer hun ikke å få det med seg må hun klare seg uten. Hennes ting, hennes ansvar. Anonymkode: 8e4ce...a5e Litt enig, men veldig problematisk i lengden at hun ikke kommer seg på trening. hun er 12 år. Anonymkode: 4233e...6af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 8. november 2021 #4 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Litt enig, men veldig problematisk i lengden at hun ikke kommer seg på trening. hun er 12 år. Anonymkode: 4233e...6af Men det er konsekvensen av at hun glemmer utstyret. Barn må lære at ting får konsekvenser. Glemmer hun treningsutstyr kan hun ikke trene. Alternativet med dobbelt opp med utstyr er hverken bærekraftig, miljøvennlig eller en løsning. Resultatet blir fort puter under armene. Om hun ikke glemmer de da og du må sy nye (pun intended). Til det opprinnelige spørsmålet så har vi nå hatt delt bosted i snart 15 år og her har det aldri vært snakk om dobbelt opp av noe. Blir klær/utstyr glemt hos den andre så får de klare seg uten eller stå over den ene gangen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #5 Del Skrevet 8. november 2021 Her i huset har vi dobbelt opp av treningsting og utstyr. Rett og slett fordi at ingenting kommer i retur fra mor. Anonymkode: 0505d...7c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #6 Del Skrevet 8. november 2021 Be far kjøpe utstyr og ha dobbelt opp. At de skal lære konsekvenser ved å glemme ja, men å lage konflikt utav dette og barnet som lider nei. Anonymkode: 6a676...b6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #7 Del Skrevet 8. november 2021 Jeg synes far burde kjøpe utstyr så hun slipper å drasse frem og tilbake om det er sånn at det brukes mye. Hvor dyrt kan fotballutstyr være? Hadde det vært alpin-ski eller noe som kostet mange tusen så hadde jeg tenkt at det må holde med ett sett og terpet på å få med ting begge veier. Dette bør du kommunisere direkte til far da. Om hun "bare" er 12 så tenker jeg også at far burde hjulpet henne å få med seg alt tilbake etter å ha vært der, iallfall i en periode når dere ser at hun ikke får det til selv. Det kan være så lite som at han minner henne på å sjekke gjennom fotballbagen før hun drar til mor. Anonymkode: 64f95...fcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 8. november 2021 #8 Del Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Be far kjøpe utstyr og ha dobbelt opp. At de skal lære konsekvenser ved å glemme ja, men å lage konflikt utav dette og barnet som lider nei. Anonymkode: 6a676...b6f TS skriver ikke noe om konflikt? Og lider? Seriøst? Av å ikke kunne delta på treningen fordi 12 åringen har glemt utstyret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #9 Del Skrevet 8. november 2021 Sett på alarm på mobilen hennes om hva som må med mandag morgen? Sett på alarm på egen mobil, og send sms til datter og far om det hver byttemandag morgen? Anonymkode: e6edd...209 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå