AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #1 Skrevet 8. november 2021 Sånn bortsett fra at solkremen får lavere beskyttelse? Jeg bruker SPF 50, så ikke noe problem hvis faktoren minsker. Flere som blander inn squalane i dagkrem eller solkrem? Anonymkode: af9f5...2be
Hjertefisk Skrevet 9. november 2021 #2 Skrevet 9. november 2021 Oljen vil nok bidra til å løse opp solkremen, men hvor mye den ødelegger beskyttelsen vet jeg ikke. Hadde nok ikke gjort det selv på en solfylt sommerdag, men nå er den mørke regnfulle vinteren ankommet og da tror jeg ikke det blIr kjempekrise. 2
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #3 Skrevet 10. november 2021 Man skal aldri blande solkrem med noe, det gjør beskyttelsen mindre effektiv (altså, at den ikke danner den beskyttende filmen over huden slik den er formulert til). Det finnes solkremer som er formulert til å være fuktgivende, med farge, tykkere, tynnere etc. Finn heller en som er bedre tilpasset behovet du har. Hvis du føler den er for tørr, så anbefales det å se på koreanske eller japanske solkremer (yesstyle.com, skinsecret.no f.eks), de har mer sofistikerte formula enn de solkremene vi ofte er vant til her. Anonymkode: 43cbe...472 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå