Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble plutselig flyttet av arbeidsgiver fra en arbeidsplass (1) hvor jeg trivdes og det var et sunt mentalt miljø til en plass (2) hvor jeg ikke trives i det hele tatt. Jeg fikk beskjed om at de flytter meg kl 10 arbeidsdagen før jeg skulle møte opp kl 0630 på plass 2.

Samtidig flyttet arbeidsgiveren min en annen fra plass 2 til plass 1 som lager mye merarbeid for den ene kollegaen jeg hadde der. på plass 2 er det 2 personer i tillegg til meg.

Arbeidsgiveren min sliter med å finne folk, noe jeg vet godt og derfor var jeg villig til å prøve. Nå har jeg prøvd og trives ikke og klarer ikke se for meg at jeg skal klare å jobbe på plass2 fremover. Det er nesten så jeg vurderer å si opp jobben min pga dette. 

Så til spørsmålet. Kan jeg kreve av arbeidsgiver at de flytter meg tilbake til plass 1, hvor jeg har en kontrakt som ikke går ut før 1. Januar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arbeidsgiver har styringsrett og kan plassere deg hvor og når det trengs i bedriften. Hva med å ta med TV og verneombud på møte med sjefen og forklare hva du synes? Kanskje dere finner en løsning?

Anonymkode: 5d688...362

• Liker 1
Skrevet

Ta kontakt med fylkesmannen 

Anonymkode: d7232...f05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...