AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #1 Skrevet 8. november 2021 jeg har fullført to år på høyere utdanning, som er noe annet enn juss. Og nå har jeg byttet over til juss, men det er så jævlig tørt, og noe av det kjedeligste jeg har vært bort i. Det ødelegger min motivasjon for lesing, og jeg så virkelig ikke for meg at studiet skulle bli slik. Nå har jeg en ide om å finne meg en praksis plass som er villig til å lære meg opp som rørlegger, elektriker eller noe lignende. Litt handy yrker med andre ord. Jeg har jo to år fra høyere utdanning, og kanskje denne veien ikke er noe for meg. Er det noen som har noen anbefalinger. Er mann forresten, om det er relevant i forhold til jobb tips osv.. Anonymkode: 1b720...013
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #2 Skrevet 8. november 2021 Heller rørlegger enn jurist! Gjør det. Angrer selv på at jeg ikke valgte å bli rørlegger. Anonymkode: e8b4c...7c9
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #3 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Heller rørlegger enn jurist! Gjør det. Angrer selv på at jeg ikke valgte å bli rørlegger. Anonymkode: e8b4c...7c9 Hva er galt med å være jurist? Jeg har satt meg i tvil pga. jeg tar bachelor, og det krever gode karakterer for å bli advokat og i det hele tatt ta master (2år). Det er på en måte ikke verdt all lesing, hvis jeg ikke en gang er garantert plass på masteren. Anonymkode: 1b720...013
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #4 Skrevet 8. november 2021 Droppet selv ut av jussen for et par år siden for å ta en mer praktisk rettet utdanning, og jeg angrer ikke et sekund på det. Om du ikke trives med det nå, er sannsynligheten stor for at det ikke blir noe bedre, så jeg er ikke i tvil om hva jeg ville gjort. Anonymkode: a6424...7fd
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #5 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er galt med å være jurist? Jeg har satt meg i tvil pga. jeg tar bachelor, og det krever gode karakterer for å bli advokat og i det hele tatt ta master (2år). Det er på en måte ikke verdt all lesing, hvis jeg ikke en gang er garantert plass på masteren. Anonymkode: 1b720...013 Er ikke juss et profesjonsstudiet? Anonymkode: 2d9ad...0aa
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #6 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ikke juss et profesjonsstudiet? Anonymkode: 2d9ad...0aa Finnes mange bachelor studier for juss. Agder har det Lillehammer Molde Stavanger USN (buskerud) Anonymkode: 1b720...013
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #7 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Droppet selv ut av jussen for et par år siden for å ta en mer praktisk rettet utdanning, og jeg angrer ikke et sekund på det. Om du ikke trives med det nå, er sannsynligheten stor for at det ikke blir noe bedre, så jeg er ikke i tvil om hva jeg ville gjort. Anonymkode: a6424...7fd Er det virkelig så kjedelig? Jeg har jo bare hatt avtalerett så langt, så det er jo enda tidlig for meg å si noe, men hvis det er så ille, så gidder jeg ikke fullføre 3 år Anonymkode: 1b720...013
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #8 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det virkelig så kjedelig? Jeg har jo bare hatt avtalerett så langt, så det er jo enda tidlig for meg å si noe, men hvis det er så ille, så gidder jeg ikke fullføre 3 år Anonymkode: 1b720...013 Om det er kjedelig er nok ganske individuelt. Personlig synes jeg at det var tørt og kjedelig, og det hjalp heller ikke på motivasjonen at den utdanningen jeg byttet til var noe jeg innerst inne hadde mer lyst til enn å bli jurist. Kan jo hende at det vokser litt på deg etter hvert Anonymkode: a6424...7fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå