Gå til innhold

Det koster jammen å ta seg en fest!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drikker sjelden og er kun på fest en gang i skuddåret, det er jeg veldig glad for når jeg ser hva det koster! 

Var på Halloween fest forrige helg hvor jeg hadde med meg to vinflasker ( 200 kr ). Måtte jo komme til og fra festen, det gikk ikke buss dit. Så brukte til sammen 500 kr på taxi. Så var det spleising på Halloween pynt, 100 kr der. Halloween kostyme måtte jeg også ha, 200 kr. Til sammen 1000 kr for å dra på en fest! Tør ikke en gang å tenke på hva det hadde koster hvis jeg dro på byn i tillegg!

Jeg er lavtlønnet og dette har jeg overhodet ikke råd til ofte for å si det sånn! 

Hva bruker dere andre når dere drar på fest eller byn? 

Anonymkode: 82f95...dcf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok ca 1000,- tenker jeg. Taxi spesielt koster jo sitt, og øl blir ikke akkurat billigere med tiden...

Skrevet

Jeg tok Jango-taxi til byen på fredag. 10min reise, 79 kroner. Billig.

Anonymkode: dd29f...5e5

Skrevet

Tusen kr for en privat hjemmefest synes jeg er litt i overkant. Men for vors og bytur bruker jeg følgende:

Drikke: 700 kr

Taxi: 700 kr

Sminke/ klær: 500 kr

Mat dagen derpå: 200 kr

Anonymkode: a4227...bb0

• Liker 1
Skrevet

Du trenger vel vanligvis ikke å bidra med pynt og kjøpe kostyme på fest da :) For min del hadde én flaske holdt i massevis. Det er taxien her som dro pengene tenker jeg. Mulig det hadde gått an å tatt buss en del av strekningen og taxi resten? 

Anonymkode: 1c2fd...509

Skrevet

Bor «i gokk» så vi skaffer oss privat skyss en vei, men hjem kan taxituren fort havne på 800 hvis det ikke er noen som kjører om natten. 
på puben aner jeg ikke hva vi bruker, men for meg og samboer kan det vel fort komme opp i 1500-2000 kr, avhengig av hva vi drikker og hvor mye. 
vi er ikke ute mye da, så de gangene vi tar oss en fest så bryr vi oss egentlig ikke om prisen da vi har grei lønn begge to. 

Anonymkode: fc794...024

Skrevet

Det koster gjerne 2-3000. Taxi tur retur, litt kresen på vinen, spiser gjerne litt. 

Synes ikke det er så ille.

Da jeg var student drakk jeg en flaske billigvin, droppet vin på byen, og skaffet skyss hjem der vi spiste en grandis. Så da gikk det ca 100. 

Anonymkode: 5cde9...900

• Liker 1
Skrevet

Det er avskrekkende dyrt synes jeg, så jeg bruker heller den summen jeg sparer på andre ting. Pengene brukes jo uansett, men på noe som gir mer glede.

Anonymkode: e8801...363

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor så sentralt at jeg går til fest, og jeg klarer meg som regel med en flaske vin.

Anonymkode: 9b5b8...30d

Skrevet

Tar svært sjeldent taxi. Men noen ganger en times tid med buss og tog. Bor selv i gangavstand fra sentrum. 

Jeg bruker det jeg har i skuffer og skap for å ordne meg kostyme. Har vært på 2-3 utkledningsfester årlig de siste 10 årene, med ulike tema, 200kr er vel det jeg har brukt på kostymer tilsammens...

Til fest blir det kanskje to flasker vin, til vors en flaske vin eller en sekser med øl. Ut på byen er det maks to-tre øl.

Så fest for meg havner sjelden over 500kr, inkl bytur.

Anonymkode: 43473...26c

• Liker 1
Skrevet

Skal jeg først ut på byen, fest og nach blir det fort et pr tusen, men drikker sjeldent da

Anonymkode: 76860...1fa

Skrevet

Bor i gokk og har ei venninne som bor mer sentralt som alltid har fest hos seg og lar meg sove over der (nesten hver helg). Ofte drikker vi medbrakt hele kvelden fordi vi enten går på en privat klubb (MC-klubben der de tillater medbrakt) eller blir sittende hos noen. Vi har nemlig bare en pub her og han kan si en time før pubben egentlig skulle åpne at han har stengt i dag. Eller hvis det er lite folk, så stenger han bare pubben tidlig.

Jeg drikker ofte drinker som jeg mikser selv. Koster ca 300 kr per person per kveld. Type margarita, mojito, caipirinha, sure føtter, grasshopper, amaretto sour, whiskey sour, eplekjekk, tokyo iced tea, osv.

Anonymkode: ba676...053

Skrevet

Kostume for halloween, en sort kjole jeg allerede hadde i skapet, og 69 kr til hodepynt og var flapper girl.

Tar ikke taxi, bruker ca 150 kr på øl.

Anonymkode: 52c0a...3d1

Skrevet

Drikker ikke ute.

• Liker 1
Skrevet

100-200 kr på spleis ok.

Skrevet (endret)

Som student brukte jeg ca. 150 kr per bytur/fest. Kjøpte den billigste vinflasken (med høyest prosent), og kjøpte litersflasker med sprit. Helte så opp litt sprit i en liten flaske som jeg blandet med saft hjemmefra. Da holdt en liter sprit til 6-7 fester. Tok ALDRI taxi, lå evt over hos andre dersom jeg ikke kom meg hjem. Aldri drikke på byen, nattmat eller utesteder hvor det kostet for inngang. 

Nå som jeg er i jobb er byturene/festene vesentlig dyrere, hvertfall hvis samboer er med (hvis ikke henter han meg, så slipper taxiutgifter). Bruker typisk 2-300 på drikke før byen, drikker mer cider og prosecco/litt finere viner nå. Kjøper meg gjerne en drink eller to på byen, 150-300 kroner. Er det hjemmefest har jeg gjerne med litt ekstra utover de 2-300 jeg vanligvis bruker. Sjelden nattmat eller inngangsbilletter da. Taxi blir rundt 250 per når vi drar ut sammen (tar alltid buss til festen/byen). 

Endret av IDGAF
Skrevet

Det koster litt ja. Trenger heldigvis ikke taxi der vi bor, men skal man ha full pakke med vorspiel eller middag først, så en tur på byen/dans/konsert e.l. så koster det jo for drikke, evt. inngangspenger/konsertbillett, evt. litt mat. Blir fort 1000,- ja, så det er ikke hver helg for å si det sånn. 

Anonymkode: a8d48...672

Skrevet

Kroner 0, da jeg aldri er på fest.

Anonymkode: 54895...35f

Skrevet

Spleise på pynt faktisk, gnient vertskap etter min mening.

Bor sentralt, så kan ta nattbuss hjem, ellers går det fort en 1000-1300 på mat og drikke. Kjøper selvfølgelig ikke nye klær eller sminke hver gang jeg er på fest, så det teller jeg ikke med. Er det privatfest bruker jeg kanskje 400 på drikke.

Anonymkode: 36298...78a

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg sykler når jeg skal på byen, bare 6 km.  Eller tar bussen til byen og går hjem. 

Endret av Tvist

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...