Gå til innhold

Valgte å passe min venninnes datter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 3 barn selv, men venninen min har et barn som krever mye

( barnet har en diagnose)  

Jeg tilbydde meg å passe barnet, tok mer mine 3 dit og sov over der, slik at foreldrene kunne dra vekk litt og få et lite avbrekk. 

Det jeg lurer på er om jeg overreagerer, jeg føler vel egentlig at denne venninen min alltid har vært litt gnien, men syntes at denne helgen tok det litt av. 

Før helgen ringes vi og jeg spør hva barnet liker av middag etc som jeg burde lage, vi kommer fram til Taco, og supert sier jeg, men her sier ikke mor at jeg hanndler inn etc så jeg må spørre da er det noe jeg skal kjøpe med som du mangler, hvor hun da legger fram til at jeg egentlig må hanndle inn alt for de har ingenting. 

Jeg hanndler inn middag og helgen kommer og det som er verst at det hverken er brød pålegg ingenting omtrent til frokost heller, er det ikke normalt at slike ting ordnes fra før eller er det vanlig at jeg som kommer dit og skal passe barnet må ut å hanndle og fylle kjøleskapet? Altså middag frokost pålegg snop alt egentlig?

De har forresten veldig god råd så det går ikke på det økonomiske ( da hadde jeg fortstått det) 

Synes dere jeg overreagerer? Isåfall hvordan kan jeg ta opp dette? Merker jeg irriterer meg mye over det, kanskje litt ekstra siden jeg alltid må ta med vist vi skal ha jentekveld hos henne eller om det er frokost etc, og nå denne helgen. 

Anonymkode: da667...d1b

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så det du egentlig mener, er at når du tilbyr å passe ungen hennes og tar med deg dine tre barn dit, så skal venninnen din holde deg med snop, middag, pålegg og alt mulig? 

Tja, jeg hadde nok fylt opp kjøleskapet om barnevakten skulle komme. Men vet ikke om jeg hadde spurt en trebarnsmor om barnevakt uansett. Mye stress for lite om fire personer skulle invadere huset mitt en natt eller to. 

Anonymkode: 10d0f...969

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke ta med deg 3 barn for og så forvente at hun skal holde deg med middag og alt annet, da er det billigere å skaffe barnevakt utenfra.

Anonymkode: be670...1f3

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er vrient her, er at det er du som har tilbydd deg alt dette. Var dette til hjelp for dem? Sånn egentlig? Høres ut som mye styr med barnevakt med 3 unger i huset. 

Men de kunne jo kjøpt inn litt. Hvis ungen er liten, bruker den kanskje ikke så mye heller? 

Anonymkode: 3cbfc...4c9

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tja, jeg hadde nok fylt opp kjøleskapet om barnevakten skulle komme. Men vet ikke om jeg hadde spurt en trebarnsmor om barnevakt uansett. Mye stress for lite om fire personer skulle invadere huset mitt en natt eller to. 

Jeg tror TS har et litt annet bilde av hvem som hjelper hvem her…..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er normalt å handle inn mat, og det er uhørt at venninnen din forventer at du skal dra på butikken med fire barn.  Du får be om barnevakt tilbake og la henne troppe opp til tomt kjøleskap, kanskje hun innser hvor dumt det var det hun gjorde?

Anonymkode: 536cc...cf2

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Så det du egentlig mener, er at når du tilbyr å passe ungen hennes og tar med deg dine tre barn dit, så skal venninnen din holde deg med snop, middag, pålegg og alt mulig? 

Anonymkode: 10d0f...969

Ja, når hun tar med sine 3 barn dit, som sikkert hadde sovet bedre hjemme, og som hun måtte ta med seg for å kunne passe denne ungen, så bør hun slippe å kjøpe inn noe.

Hun selv hadde vel også foretrukket å være hjemme med barna sine istedet for å trekke dem med på overnatting et annet sted. Vi vet vel alle at 3 barn som skal sove i ukjent miljø ikke er like enkelt som å sove hjemme. Kan tenke meg at denne dama ikke akkurat hadde en like avslappende kveld der som hun kunne hatt hjemme.

Hun gjør dette paret en stor tjeneste ved at de får dra bort et døgn der de kan kose seg.

Det minste de trenger er frokost. Det bør være nok mat i hus til at de alle kunne ha en grei frokost. Og de burde hatt ingredienser til en enkel middag i hus! 

Jeg synes også at barnevakten og barna hennes, samt barnet til foreldrene burde fått litt snop!

Dette paret ville ha henne og hennes 3 barn på overnatting, der hun skulle styre med mat til både deres barn og egne barn. Klart hun ville ha nok mat i hus til å kunne gjør det!

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette barnet har en diagnose som gjør det vanskelig med overnatting borte? For ellers er det vanskelig å forstå hvorfor dere ikke var i eget hjem. 

Det er mulig at akkurat denne problemstillingen er uvanlig. En barnevakt som har tre egne barn med seg. 

For ja, jeg tenker jo at det burde vært mat der. Samtidig som Taco til 2, vs Taco til 5 er noe annet... 

Men betalingen her burde kanskje vært gratis mat? 

Pussig.. Men til neste gang må dere avklare dette bedre 

Anonymkode: 7ecea...d82

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er det relevant at barnet har en diagnose? 

Anonymkode: 5596a...0f4

For å forklare hvorfor de dro dit og ikke tok henne til de?

Anonymkode: 09845...a88

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

For å forklare hvorfor de dro dit og ikke tok henne til de?

Anonymkode: 09845...a88

Still.. Doesnt make sense. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid når jeg har sittet barnevakt så er alt jeg trenger av drikke eller mat allerede innkjøpt. Er vel det som er mest vanlig, og det høfligste å gjøre. 

Jeg hadde sagt ifra til venninnen, sagt at hallo jeg tilbyr å sitte barnevakt for dere gratis, også har dere ikke brød en gang. Dette burde vel allerede vært på plass. Man drasser ikke med seg 4 unger i butikken når man er barnevakt, har aldri opplevd dette.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil, hadde jeg fylt opp kjøleskap, samt kjøpt inn annen mat/ godt. Barnevakt vokser ikke på trær. Og du har tre selv, og tilbyr deg. Så ja.

Det trenger heller ikke være all verden. Men ett minimum burde vært.

Og tacoen, det skulle bare mangle.

Anonymkode: af318...53d

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Flisespikkeri !!

Det kan være relevant for mye. Og det var det for TS. Om det ikke er det for deg, hvis du engang lager ett innlegg. Greit. Men nå var det ikke du som spurte. Hvorfor må så mange ødelegge trådene med surr!! 

Anonymkode: af318...53d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker said:

En forklaring på hvorfor de ikke har tilgang til barnevakt. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her  

Barnet kan ikke sove andre plasser ellers hadde jeg selfølgelig tilbydd at barnet sov hos oss, 

Minste mann ammes og mellomste er 2 år og spiser virkelig ikke mye mens eldste min på 7 er like gammel som barnet jeg passet. 

Ut ifra svarene er vel ikke normalt da, jeg hadde ihvertfall ordnet at det var vanlige ting i kjøleskapet som ost smør melk og brød eventuelt noe knekkebrød.  

Jeg tilbydde meg forde jeg vet de aldri har mulighet til å forlate barnet,og dra alene, så det var jo bare for å være behjelpelig. 

Jeg endte opp med å få en hanndle liste med alt fra ketchup ost kjøttdeig rømme salat paprika altså alle sånne Basic små ting, og på lørdagen måtte jeg ta med stk på butikken forde det hverken var noe brød eller noe som helst for dems eget barn også å spise, og da sa barnet at det er lørdag så vi skal vel ha lørdags godteri også og snop til kveldskos. 

Jeg kjøpte selfølgelig alt og det går bra men mener  det er dårlig å forvente at jeg skal hanndle inn alt, ( da jeg spurte hva barnet spiser til frokost fikk jeg en lang Liste med hva barnet skal ha) alt fra brunost syltetøy nøkkelost Kremost brød fra (bakeri) osv osv orker ikke å skrive alt for å bli gjenkjent. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til dere som skriver at jeg drasset på 3 barn dit, hva skulle jeg gjort latt de være alene hjemme?  Kan jo ikke skaffe barnevakt for å sitte barnevakt hos andre. 

Ts 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...