Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva brukes den til og hvordan fungerer den?

Anonymkode: b889d...87c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva brukes den til og hvordan fungerer den?

man krøller håret med den...

• Liker 2
Skrevet

Google......

Anonymkode: d4188...52d

• Liker 1
Skrevet

valera-conix-krolltang-krolltang-valera-729123_800x.thumb.jpg.16b38314d35437ffbd5c9f1509f66abe.jpg

Til å krølle håret med. 

Anonymkode: fac22...1cc

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Google......

Jeg googlet, og kom hit.

• Liker 1
Skrevet

Jeg klikket meg inn på denne, fordi jeg lurer på svaret, jeg :) Min datter fikk nemlig en rettetang for et år siden, og den har hun brukt til å krølle håret med også (hun er 12), lager i hvertfall fine bølger. Nå til bursdag fikk hun en krølltang... (fra samme onkel, hi hi). Så: jeg har aldri hatt slike ting selv, men jeg forstår selvsagt at rettetang primært er for å glatte ut og rette; krølltang er til å lage krøller. Men forskjellen får meg består i at krølltanga er litt rundere, rettetanga flatere (sikkert logisk). 

Til poenget for oss som må ha det inn med teskje: man kan fint bruke en rettetang som krølltang, eller? Det fungerer jo? Hvorfor begge deler? 

Anonymkode: 33247...15d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg klikket meg inn på denne, fordi jeg lurer på svaret, jeg :) Min datter fikk nemlig en rettetang for et år siden, og den har hun brukt til å krølle håret med også (hun er 12), lager i hvertfall fine bølger. Nå til bursdag fikk hun en krølltang... (fra samme onkel, hi hi). Så: jeg har aldri hatt slike ting selv, men jeg forstår selvsagt at rettetang primært er for å glatte ut og rette; krølltang er til å lage krøller. Men forskjellen får meg består i at krølltanga er litt rundere, rettetanga flatere (sikkert logisk). 

Til poenget for oss som må ha det inn med teskje: man kan fint bruke en rettetang som krølltang, eller? Det fungerer jo? Hvorfor begge deler? 

Får hun til tette små korketrekkerkrøller med en rettetang?

Anonymkode: c7b07...e74

• Liker 1
Skrevet

En krølltang blir gjerne varm rundt hele det sylinderformede varmeelementet, slik at man kan tvinne håret rundt og lage krøller. Man får ulikt resultat etter hvor bred omkretsen er på krølltangen.

Man kan også krølle håret med noen rettetanger, men krøllene kan bli seende litt annerledes ut, så er det ikke alle hårtyper det funker like godt for.

Alternativt kan man også lage krøller ved hjelp av varmeruller, eller rulle opp håret når det er vått og la det tørke.

Forskjellige metoder/redskap gir forskjellig resultat/variasjoner.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

De fleste rettetenger kan brukes til å lage bølger, men tettere krøller - helt fra innerst ved hodebunnen - blir vanskelig med en flat rettetang. Det er også forskjell på hvor "rund og smal" rettetangen er, er den flat og bred er det vanskeligere å lage bølger med den.

Jeg antar at onkelen hadde glemt at han hadde gitt den første tangen, hun hadde sikkert klart seg fint med bare den...

Anonymkode: 4bf90...cb3

• Liker 1
Skrevet
On 11/8/2021 at 12:46 PM, AnonymBruker said:

Google......

Nei, Google er ikke en krølltang...

🤪

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for tull og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...