AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #1 Skrevet 8. november 2021 Når man før i tiden ville sjekke opp en kvinne, spurte man henne: "Vil du bli med hjem og se på frimerkene mine", og det som fungerte den gang, må vel også fungere nå; man selger fortsatt LP-er og kassetter, og det er ingen skam å være retro idag. Derfor vil jeg prøve dette gamle sjekketrikset, men jeg lurer på hva slags type frimerker kvinner vil være mest interessert i idag. Er det trekantede frimerker, eller er sportsmotiver som golf eller tennis mer populære? Hva med Disney-motiver, eller natur, siden så mange er interesert i miljøet? Og hva med vannmerker, papirtyper, fluorscerende papir, nytrykk, fosforstriper, tagningsvarianter, feiltrykk, frankeringsetiketter og internettmerker, for å gjøre dette mer interessant? Hvor viktig er plasseringen av stemplet sett med en kvinnes øyne? Eller må det være dyre frimerker det er snakk om, merker med forskjøvet perforering, prøvetrykk, eller personlige frimerker? Hvis jeg sier at jeg har et postfriskt eksemplar av NK 1166x2 - er det interessant nok når verdien ligger på kr.25.000? Hvilket forhold har egentlig kvinner til frimerker når motivene er litt utenom det vanlige; kan et enkelt frimerke som dette - som illustrerer en naturlig kvinnekropp uten skjønnhetsoperasjoner - være spennende nok til at hun blir interessert, eller vil hun se alle valørene i serien? Anonymkode: c8d30...91c 3
Entern Skrevet 8. november 2021 #2 Skrevet 8. november 2021 Det frimerket der er jo basert på et svært fint maleri av en svært vakker kvinne... Men "Vil du være med meg hjem og se frimerkesamlingen min?" var en veldig gammel vits, type "verdens dårligste sjekketriks", før jeg ble født 🤓🥴😁😁😆
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #3 Skrevet 8. november 2021 Kjør prosjekt. Som en icebreaker kan det fungere bedre i dag, enn før i tiden. Men lurt å ha en samling, i tilfelle hun sier ja. Vi venter på oppdateringen. Anonymkode: ab0f4...508 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #4 Skrevet 8. november 2021 9 minutter siden, Entern said: Det frimerket der er jo basert på et svært fint maleri av en svært vakker kvinne... Men "Vil du være med meg hjem og se frimerkesamlingen min?" var en veldig gammel vits, type "verdens dårligste sjekketriks", før jeg ble født 🤓🥴😁😁😆 Takk for svar; ja, beklager, frimerkesamlingen skulle det naturligvis være. Men selv om dette var en vits, var det mange som samlet frimerker før i tiden, både gutter og jenter, voksne menn (og færre) kvinner, så dette sjekketrikset kunne i praksis være mer enn bare en vits; man måtte ikke lete lenge før man fant noen som hadde en større eller mindre frimerkesamling. Enkel sannsynlighetsberegning tilsier at selv om 9999 kvinner er totalt uinteressert i noe, vil man alltid 1 som er vilt begeistret for dette, og i og med at det som er retro er in, særlig blant mennesker som er interessert i miljø og gjenbruk, og i en verden der flere og flere begynner å innse at det er sunt å ta seg en pause fra skjermbruk, ville det ikke forundre meg om man også idag fant voksne kvinner som ville synes det er interessant å møte noen som ikke er som "alle andre", og er en av de få som tar sjansen på å skille seg ut og faktisk samler frimerker; det er lov å prøve. Ja, enkelte vet knapt hva et frimerke i år 2021, og de fleste kvinner vil være uinteressert, men så er det altså den ene som er begeistret for dette - hun finnes definitivt der ute, også idag. Når folk som sender penisbilder og kommer med grove forslag også får et napp i ny og ne, så hvorfor ikke noen som kommer med et så gammeldags forslag som å se en frimerkesamling? Anonymkode: c8d30...91c 1
Entern Skrevet 8. november 2021 #5 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Takk for svar; ja, beklager, frimerkesamlingen skulle det naturligvis være. Men selv om dette var en vits, var det mange som samlet frimerker før i tiden, både gutter og jenter, voksne menn (og færre) kvinner, så dette sjekketrikset kunne i praksis være mer enn bare en vits; man måtte ikke lete lenge før man fant noen som hadde en større eller mindre frimerkesamling. Enkel sannsynlighetsberegning tilsier at selv om 9999 kvinner er totalt uinteressert i noe, vil man alltid 1 som er vilt begeistret for dette, og i og med at det som er retro er in, særlig blant mennesker som er interessert i miljø og gjenbruk, og i en verden der flere og flere begynner å innse at det er sunt å ta seg en pause fra skjermbruk, ville det ikke forundre meg om man også idag fant voksne kvinner som ville synes det er interessant å møte noen som ikke er som "alle andre", og er en av de få som tar sjansen på å skille seg ut og faktisk samler frimerker; det er lov å prøve. Ja, enkelte vet knapt hva et frimerke i år 2021, og de fleste kvinner vil være uinteressert, men så er det altså den ene som er begeistret for dette - hun finnes definitivt der ute, også idag. Når folk som sender penisbilder og kommer med grove forslag også får et napp i ny og ne, så hvorfor ikke noen som kommer med et så gammeldags forslag som å se en frimerkesamling? Anonymkode: c8d30...91c Det er jo faktisk et veldig godt poeng 😊 Tror mange ville reagert veldig mye bedre på dette enn på dickpics i alle fall 😊 Du får prøve det på byen neste gang du er ute og rapportere resultatet! 😄 1
Entern Skrevet 8. november 2021 #6 Skrevet 8. november 2021 I våre hipstertider kan det jo godt hende det faktisk funker, ironisk eller ikke! 😄 Du får prøve den på jenter med hipsterstil 😄 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #7 Skrevet 8. november 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Kjør prosjekt. Som en icebreaker kan det fungere bedre i dag, enn før i tiden. Men lurt å ha en samling, i tilfelle hun sier ja. Vi venter på oppdateringen. Anonymkode: ab0f4...508 Takk for svar; en stor frimerkesamling har jeg, og for noen som synes det er interessant å høre om livet i gamle dager, kan frimerker brukes til så mangt - i en tid der de færreste hadde telefon, var posten kommunikasjonsnettverket som bandt folk sammen, og man sendte alt i posten, noe som igjen førte til at alle hadde et forhold til dette. Hvis en kvinne går noen ledd bakover i slekten, finner hun garantert noen som var ansatt der hele livet, og frimerket som vedkommende stemplet i sin tid, ligger kanskje i samlingen min, noe som kan være enkelt å finne ut hvis det er et mindre sted der er snakk om. Eller postkortet oldemoren hennes sendte etter å ha blitt kjent med oldefar. Mange synes muligens at Sophie Elises blogg er mer aktuell, men så er det da den ene som synes at dette er interessant. Anonymkode: c8d30...91c 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #8 Skrevet 8. november 2021 6 minutter siden, Entern said: Det er jo faktisk et veldig godt poeng 😊 Tror mange ville reagert veldig mye bedre på dette enn på dickpics i alle fall 😊 Du får prøve det på byen neste gang du er ute og rapportere resultatet! 😄 Tusen takk! 😊 Anonymkode: c8d30...91c 1
Okapi Skrevet 8. november 2021 #9 Skrevet 8. november 2021 (endret) Har ikke helt troa på frimerketrikset, men har et annet forslag til deg. Jeg har funnet ut at kvinner liker å bli stilt spørsmål, de liker dyr, og de liker kunnskapsrike menn. Alt det der kan summeres i replikken "visste du at snegler har tenner?" Endret 8. november 2021 av Okapi 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #10 Skrevet 8. november 2021 2 minutter siden, Okapi said: Har ikke helt troa på frimerketrikset, men har et annet forslag til deg. Jeg har funnet ut at kvinner liker å bli stilt spørsmål, de liker dyr, og de liker kunnskapsrike menn. Alt det der kan summeres i replikken "visste du at snegler har tenner?" Takk for svar - forstår hva du mener, men det som er mer sjarmerende med frimerker, er at de i dagens digitale verden er så håpløst gammeldagse og retro; all respekt for snegler, men de er de samme som de alltid har vært. 😊 Spørsmål av denne typen kan man finne i bøker som "1000 ting du ikke visste om ...", og dette kan sikkert vekke interesse hos kvinner, særlig hvis man faktisk kjenner til emnet, og det er noe som de har et forhold til. Vet ikke hvordan det fungerer idag, men en venn av meg brukte et jakkemerke som påskudd til sjekking og flørt - og det virket. Synes generelt at dagens datingmarked har mistet sjarmen man kan finne i for eksempel kontaktannonser i gamle aviser; det virker som om det meste er ensrettet nå, der "alle" skal være på Tinder eller sosiale medier, og korte meldinger er standard. Dette er ingenting i forhold til det å sjekke postkassen dag etter dag, før man finner det etterlengtede brevet der, åpner det, ser den ujevne, men personlige håndskriften til et levende menneske, og kjenner duften av parfymen hennes i papiret. Anonymkode: c8d30...91c 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #11 Skrevet 8. november 2021 Da jeg møtte min eks for første gang spurte han om jeg ville være med ham hjem og se boksamlingen hans, noe som vi lo av ettersom det var en vri på frimerkesamlinga-sjekketrikset. Vi var sammen i seks år Jeg hadde synes det var sjarmerende, men jeg hadde nok ikke forventa noen frimerkesamling - bare sex 😄 Anonymkode: 284b3...ef9 2
Daria Skrevet 8. november 2021 #12 Skrevet 8. november 2021 Hvis noen hadde prøvd seg med den åpningsreplikken ville jeg antagelig ledd hjertelig og vært positivt innstilt på mer kontakt - det tyder jo på en mann med humoristisk sans. Jeg ville dog ikke forventet at ham faktisk dro ram en primerkesamling og begynte å gå i detaljer om den... 3
PITTY Skrevet 8. november 2021 #13 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når man før i tiden ville sjekke opp en kvinne, spurte man henne: "Vil du bli med hjem og se på frimerkene mine", og det som fungerte den gang, må vel også fungere nå; man selger fortsatt LP-er og kassetter, og det er ingen skam å være retro idag. Derfor vil jeg prøve dette gamle sjekketrikset, men jeg lurer på hva slags type frimerker kvinner vil være mest interessert i idag. Er det trekantede frimerker, eller er sportsmotiver som golf eller tennis mer populære? Hva med Disney-motiver, eller natur, siden så mange er interesert i miljøet? Og hva med vannmerker, papirtyper, fluorscerende papir, nytrykk, fosforstriper, tagningsvarianter, feiltrykk, frankeringsetiketter og internettmerker, for å gjøre dette mer interessant? Hvor viktig er plasseringen av stemplet sett med en kvinnes øyne? Eller må det være dyre frimerker det er snakk om, merker med forskjøvet perforering, prøvetrykk, eller personlige frimerker? Hvis jeg sier at jeg har et postfriskt eksemplar av NK 1166x2 - er det interessant nok når verdien ligger på kr.25.000? Hvilket forhold har egentlig kvinner til frimerker når motivene er litt utenom det vanlige; kan et enkelt frimerke som dette - som illustrerer en naturlig kvinnekropp uten skjønnhetsoperasjoner - være spennende nok til at hun blir interessert, eller vil hun se alle valørene i serien? Anonymkode: c8d30...91c Kan hende du lykkes med sjekketrikset pga damens reelle nysgjerrighet. Men når dere kommer hjem til deg og du viser frem det første frimerket tenker hun mens hun løper ut døra," han var virkelig spik spenna gæ`ærn.." 😱 3
Flintis Skrevet 8. november 2021 #14 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når man før i tiden ville sjekke opp en kvinne, spurte man henne: "Vil du bli med hjem og se på frimerkene mine", og det som fungerte den gang, må vel også fungere nå; man selger fortsatt LP-er og kassetter, og det er ingen skam å være retro idag. Derfor vil jeg prøve dette gamle sjekketrikset, men jeg lurer på hva slags type frimerker kvinner vil være mest interessert i idag. Er det trekantede frimerker, eller er sportsmotiver som golf eller tennis mer populære? Hva med Disney-motiver, eller natur, siden så mange er interesert i miljøet? Og hva med vannmerker, papirtyper, fluorscerende papir, nytrykk, fosforstriper, tagningsvarianter, feiltrykk, frankeringsetiketter og internettmerker, for å gjøre dette mer interessant? Hvor viktig er plasseringen av stemplet sett med en kvinnes øyne? Eller må det være dyre frimerker det er snakk om, merker med forskjøvet perforering, prøvetrykk, eller personlige frimerker? Hvis jeg sier at jeg har et postfriskt eksemplar av NK 1166x2 - er det interessant nok når verdien ligger på kr.25.000? Hvilket forhold har egentlig kvinner til frimerker når motivene er litt utenom det vanlige; kan et enkelt frimerke som dette - som illustrerer en naturlig kvinnekropp uten skjønnhetsoperasjoner - være spennende nok til at hun blir interessert, eller vil hun se alle valørene i serien? Anonymkode: c8d30...91c Nå lo jeg godt, men så ble jeg allvorlig, jeg har sagt denne replikken for spøk til en dame, den var gammel velkjent og utdatert og i den grad noe het pick up lines det som alle visste om. Jeg hadde en veldig liten frimerkesamling fra jeg var gutt også. Hun svarte "jeg har frimerkesamling jeg" Nå ble ikke dette noe av, men i retrospekt hadde vi nok mye av de samme verdiene og hun er en meget bra dame. Så finner du ei med frimerkesamling bør du legge deg litt i selen å finne ut hva hun står for. Mulig dere har mer til felles enn frimerker.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #15 Skrevet 8. november 2021 41 minutter siden, PITTY said: Kan hende du lykkes med sjekketrikset pga damens reelle nysgjerrighet. Men når dere kommer hjem til deg og du viser frem det første frimerket tenker hun mens hun løper ut døra," han var virkelig spik spenna gæ`ærn.." 😱 Takk for svar. Men hva om frimerket var stemplet med samme dato som dagen da hun så dagens lys? Nå falt bruken av frimerker og postsendinger i Norge som en stein utover 2000-tallet, og omtrent de eneste som fortsatt bruker frimerker idag, er innbitte samlere, men før man fikk moms på post i 2001 og det å sende et brev ikke kostet en formue, brukte mange frimerker, slik at har man en større dublettsamling fra før årtusenskiftet, er det godt mulig at man har et slikt merke. I tilfelle kunne man endre åpningsreplikken fra "Vil du bli med hjem og se frimerkesamlingen min?" til "Har du lyst til å få et frimerke som er stemplet på dagen da du ble født?" Fant forresten denne ti år gamle tråden; likte varianten "Vil du bli med og se på UFOen min?": Anonymkode: c8d30...91c
Kaur Skrevet 8. november 2021 #16 Skrevet 8. november 2021 (endret) Vet ikke om det noen gang har fungert. Det er isåfall ikke frimerkesamlingen som vekker interesse, men selve personen og personligheten. Så er vel det å si frimerkesamling nåtidens "bli med til meg å se film" siden de ikke hadde tv på den tiden. Det er jo ikke filmen som er av interesse, men det er et påskudd for å bli bedre kjent på hjemmebane. Endret 8. november 2021 av Kaur
AliceNextDoor Skrevet 8. november 2021 #17 Skrevet 8. november 2021 Jeg hadde nok i alle fall blitt nysgjerrig nok til å prate mer med deg og finne ut hvem du er som kommer med den metoden. Om jeg virkelig blir med, ikke helt sannsynlig, så bør du faktisk ha i alle fall et par frimerker.
Tiuren Skrevet 8. november 2021 #18 Skrevet 8. november 2021 Jeg er ingen mester på sjekking... Men dersom "vil du være med å se på frimerke samlingen min" får henne med, så tror jeg skuffelsen blir stor dersom du bruker mer en 7-11sekund på frimerker før du retter oppmerksomheten mot henne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå