AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #1 Skrevet 8. november 2021 Sa plutselig besøket vårt på 8 år i går😬 er jeg urimelig som reagerer på at de har sagt at det er greit at hun drar på besøk til folk? Jeg ble helt paff. Skjønner at hun ikke må være i karantene lenger, men er det innafor å sende uvaksinerte barn bort på besøk når de selv har flere familiemedlemmer med Corona. Anonymkode: fdbc1...411 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #2 Skrevet 8. november 2021 Fullstendig uakseptabelt. Hadde ringt hjem dit og forhørt meg om det medførte riktighet eller om det var en misforståelse. Anonymkode: 28c52...72f 11
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #3 Skrevet 8. november 2021 Hvorfor er hun ikke i karantene? Anonymkode: 3354b...237 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #4 Skrevet 8. november 2021 Overreagerer du spør du? Dette kan potensielt føre til at det blir en tom stol rundt julebordet i år.. Anonymkode: 83241...5b2 3
Zooey Skrevet 8. november 2021 #5 Skrevet 8. november 2021 Du er ikke urimelig. Ring til foreldrene og hør om dette stemmer. 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #6 Skrevet 8. november 2021 Øh..barnet er da ikke i karantene? Hun går da på skolen og gjør vanlig ting regner jeg med. Hadde kanskje vært greit med en melding fra foreldre om det var greit da men, de har ikke gjort noe galt iht retningslinjene nå. Anonymkode: cf829...417 5
Ulrikke Skrevet 8. november 2021 #7 Skrevet 8. november 2021 Uvaksinerte husstandmedlemmer skal nå enten teste seg hver dag i 7 dager med hurtigtest, annenhver dag med pcr-test eller avstå fra kontakt med andre i 7 dager. Dette er en ANBEFALING, men man bør jo være oppegående nok til å skjønne at det er lurt å følge dette. https://www.helsenorge.no/koronavirus/karantene-og-isolasjon Å sende ungen på besøk til andre når resten av familien er bekreftet smittet er ihvertfall helt på trynet i min verden. Men jeg ville nok sjekket om det stemte.... 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #8 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sa plutselig besøket vårt på 8 år i går😬 er jeg urimelig som reagerer på at de har sagt at det er greit at hun drar på besøk til folk? Jeg ble helt paff. Skjønner at hun ikke må være i karantene lenger, men er det innafor å sende uvaksinerte barn bort på besøk når de selv har flere familiemedlemmer med Corona. Anonymkode: fdbc1...411 De burde nå spørre om det var greit for dem hun skulle besøke synes jeg. For faren er der jo for å spre driten videre. Anonymkode: 36234...a88 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #9 Skrevet 8. november 2021 Hm... ja jeg ville blitt paff. Jeg ville jo antatt at barnet da er ferdig med sin karantene etter å ha hatt korona selv? Men usikkerheten min ville vært stor. Ville uansett taklet det med å være grei med barnet, det er bare et barn. Kanskje sendt det hjem litt tidligere, men når det uansett er der er det jo for sent skulle dere bli smittet. Men rtimelig kjapt vært på tråden med foreldrene etterpå og spurt hvorfor i all verden de ikke ga beskjed om koronasmitte før besøket. Men 8-åringen kan vel ha gått alene ut uten at foreldrene visste hvor eller at barnet besøkte noen andre. Slik skjer. Får bare anta at barnet ikke hadde sluppet ut døra om det fortsatt skulle være i isolasjon. Anonymkode: f1b5a...e36 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #10 Skrevet 8. november 2021 Vi har en sønn med Corona, de andre i fam har det ikke. Oppdaget i går. Vi sjekket med HFI OG skolen OG vaksinekontoret i kommunen. Barn som ikke er smittet skal på skolen. Teste seg annenhver dag som en person over her nevner. (Vi skal få tak i flere tester hos kommunen nå, slik at vi får testet hver dag.) Vår datter var hos en venninne da sønnen vår fikk påvist corona. Vi ringte henne straks for å be henne komme hjem, og fikk litt småpanikk, ringte til venninnens foreldre (i huset der de var, for å informere). Men så møttes de jo i dag på skolen også. Og vi voksne som er fullvaksinerte skal jo ikke være hjemme fra jobb eller være i karantene/isolasjon. (Jeg får hjemmekontor, heldigvis, men det gjør ikke min mann når ikke det er politisk vedtatt/pålagt). Så det er greit å følge reglene fra FHI og staten, ikke la det gå korona-moralisme i ting, som det gjorde i koronaens startfase. Vil man være strengere enn reglene er, er det greit. Men man kan ikke kreve det av andre. Anonymkode: 6ec1a...90b 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #11 Skrevet 8. november 2021 ...men når det er sagt ville jeg også selvfølgelig kontaktet foreldrene før jeg sendte et barn ut, hvis det gikk omgangssyke, corona eller andre ting i familien som kunne spres. og avtalt at de skulle møtes ute, som et alternativ. Anonymkode: 6ec1a...90b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå