AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #1 Skrevet 8. november 2021 Jeg gjorde det slutt for ca et år siden da han er umoden, et økonomisk kaos og ikke tar vare på seg selv. Jeg har barn å oppdra og en sånn fyr er ikke egnet her. Han har selv barn han ikke tar seg av. Så ja. Bruddet var stygt. Han nektet å forlate huset (trodde han kunne det siden han hadde fortalt folk at han bodde hos meg). Etter jeg fikk han ut lagde han et helvete med trusler om søksmål (for å få tilbake gaver, penger som han selv har levd av osv) ryktespredning og hele pakka. Med god hjelp fra sin mor og søster. Han nektet å hente tingene sine. Jeg har aldri kontaktet han i denne perioden, kun med praktisk info og oppfordring om å hente tingene. De ble til slutt hentet MOT hans vilje, av familie. For de skjønte at jeg ikke ville ha han, men det gjorde ikke han. Jeg har hatt en person (anonym) som har vært inne på min Instagramstory og sett. Blokkerte denne. Så nå i noen uker har han selv vært inne å sett, alltid innen 10 minutter etter at det er lagt ut. Han følger meg ikke så må aktivt inn der for å se. Han har begynt å legge familiemedlemmer av meg til på Facebook. Han har flere bilder av meg på profilen sin (sier de som har sett, jeg har blokkert han). Han har ikke kontaktet meg. Han kjører forbi huset mitt innimellom, kan være tilfeldig, men. Erfaringer? Har han seriøst et håp etter alt dette? Jeg blokker han selvsagt om han tar kontakt, men vil ikke at han skal se at jeg får med meg dette for føler at han ER ute etter en reaksjon. Anonymkode: 2721c...b19
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #2 Skrevet 8. november 2021 Blokker overalt Anonymkode: 0dc50...88a 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #3 Skrevet 8. november 2021 Har en eks som stalker meg 3 år etter brudd. Føler med deg. Han som stalker meg legger igjen «gaver» på døra mi innimellom, sjokolade, blomster osv.. han prøver via andre å få info om meg osv. Tror ikke han er farlig så jeg håper ved å gi han null reaksjon så vil han gå lei tilslutt. Tror sånne personer lever i en slags fantasiverden. Hvis du tror han er farlig så ta kontakt med politiet. Anonymkode: 87a84...d4a
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #4 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Blokker overalt Anonymkode: 0dc50...88a Ja, jeg vet. Litt vanskelig å forklare, men ved å ha én kanal åpen (her insta) så ser jeg lettere hvor jeg har han liksom. Og jeg vil heller han kontakter meg der også ser jeg hva jeg gjør og blokkerer, enn at han skal dukke opp på døra (det har skjedd). Ts Anonymkode: 2721c...b19 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #5 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har en eks som stalker meg 3 år etter brudd. Føler med deg. Han som stalker meg legger igjen «gaver» på døra mi innimellom, sjokolade, blomster osv.. han prøver via andre å få info om meg osv. Tror ikke han er farlig så jeg håper ved å gi han null reaksjon så vil han gå lei tilslutt. Tror sånne personer lever i en slags fantasiverden. Hvis du tror han er farlig så ta kontakt med politiet. Anonymkode: 87a84...d4a Jeg tror ikke han er farlig. Men ved å blokkere eller respondere på sniking og å legge til familie så føler jeg at han oppnår det han vil, å bli sett. Ts Anonymkode: 2721c...b19
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #6 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, jeg vet. Litt vanskelig å forklare, men ved å ha én kanal åpen (her insta) så ser jeg lettere hvor jeg har han liksom. Og jeg vil heller han kontakter meg der også ser jeg hva jeg gjør og blokkerer, enn at han skal dukke opp på døra (det har skjedd). Ts Anonymkode: 2721c...b19 Men da blokkerer du han overalt ellers, også må du ignorere at han ser på storyen din. Enten blokker så du slipper, eller ikke blokker, men aksepter. Gi klar beskjed til familiemedlemmer og venner at du ikke ønsker at de legger han til, da intensjonen hans kun er å nærme seg deg. Utenom dette får du ikke gjort så mye mer, annet enn å gi det tiden. Anonymkode: 9d425...3e3 4
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #7 Skrevet 8. november 2021 Jeg har gitt beskjed at jeg ikke vil de skal godta han. Gjør han dette for å teste om jeg tar kontakt? Han vet jo at man ser hvem som ser storyen. Er jo helt sykt at han ikke klarer å gå videre etter et år. Jeg har prøvd å få fjernet/rapportert bildene han har av meg, men til ingen nytte. Ts Anonymkode: 2721c...b19
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #8 Skrevet 8. november 2021 Lag ny profil som er helt skjult, så du aktivt må godta alle som skal få se hva du legger ut. Anonymkode: 615e7...04b
Gjest Mysticgirl Skrevet 9. november 2021 #9 Skrevet 9. november 2021 Du må blokkere han overalt også på insta. Ikke snakk eller gi han info om noe, negativ tilbakemelding er også et håp om kontakt. Har selv hatt problemer med dette ved brudd. Det ble riktig ille til slutt. Taushet er det beste.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #10 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ja, jeg vet. Litt vanskelig å forklare, men ved å ha én kanal åpen (her insta) så ser jeg lettere hvor jeg har han liksom. Og jeg vil heller han kontakter meg der også ser jeg hva jeg gjør og blokkerer, enn at han skal dukke opp på døra (det har skjedd). Ts Anonymkode: 2721c...b19 I feel you. Jeg også gjorde dette. Ikke fordi jeg var intr i det han hadde på hjertet, men rett og slett for å ha muligheten til å komme meg vekk/få noen til å komme å være der med meg hvis han hintet om at han skulle ta seg en tur. For det ga han beskjed om støtt og stadig. Har opplevd at han har knust vinduer nede for å komme seg inn. Da vil man helst ha et forsprang, spesielt når ikke politiet gjør noe eller tar meg på alvor. Man må redde seg selv Anonymkode: 49e2c...860
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #11 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): I feel you. Jeg også gjorde dette. Ikke fordi jeg var intr i det han hadde på hjertet, men rett og slett for å ha muligheten til å komme meg vekk/få noen til å komme å være der med meg hvis han hintet om at han skulle ta seg en tur. For det ga han beskjed om støtt og stadig. Har opplevd at han har knust vinduer nede for å komme seg inn. Da vil man helst ha et forsprang, spesielt når ikke politiet gjør noe eller tar meg på alvor. Man må redde seg selv Anonymkode: 49e2c...860 Ja, er bedre å få et varsel først om hvor landet ligger. Ts Anonymkode: 2721c...b19
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #12 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, er bedre å få et varsel først om hvor landet ligger. Ts Anonymkode: 2721c...b19 Jeg har også blitt stalket av en ex. Blokkerte ikke tlfnr (etter samtale med politiet). Det er bedre å faktisk vite om han forsøker kontakt enn om han plutselig står der. Min ex kom på døra, fulgte etter meg på gata, oppsøkte fritidsaktiviteter og jobb. Fryktelig stressende tid. Anonymkode: 87a84...d4a 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #13 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (På 8.11.2021 den 11.40): Jeg gjorde det slutt for ca et år siden da han er umoden, et økonomisk kaos og ikke tar vare på seg selv. Jeg har barn å oppdra og en sånn fyr er ikke egnet her. Han har selv barn han ikke tar seg av. Så ja. Bruddet var stygt. Han nektet å forlate huset (trodde han kunne det siden han hadde fortalt folk at han bodde hos meg). Etter jeg fikk han ut lagde han et helvete med trusler om søksmål (for å få tilbake gaver, penger som han selv har levd av osv) ryktespredning og hele pakka. Med god hjelp fra sin mor og søster. Han nektet å hente tingene sine. Jeg har aldri kontaktet han i denne perioden, kun med praktisk info og oppfordring om å hente tingene. De ble til slutt hentet MOT hans vilje, av familie. For de skjønte at jeg ikke ville ha han, men det gjorde ikke han. Jeg har hatt en person (anonym) som har vært inne på min Instagramstory og sett. Blokkerte denne. Så nå i noen uker har han selv vært inne å sett, alltid innen 10 minutter etter at det er lagt ut. Han følger meg ikke så må aktivt inn der for å se. Han har begynt å legge familiemedlemmer av meg til på Facebook. Han har flere bilder av meg på profilen sin (sier de som har sett, jeg har blokkert han). Han har ikke kontaktet meg. Han kjører forbi huset mitt innimellom, kan være tilfeldig, men. Erfaringer? Har han seriøst et håp etter alt dette? Jeg blokker han selvsagt om han tar kontakt, men vil ikke at han skal se at jeg får med meg dette for føler at han ER ute etter en reaksjon. Anonymkode: 2721c...b19 Hadde en slik en på meg i 6 år. Var gjennom flere runder hos politiet og blokkerte alt hele tiden. Han ordnet nye numre og kontoer overalt. Han pepret familien min da han ikke fikk kontakt med meg. Ingenting hjalp, men det var noen rolige måneder i ny og ne. En gang var det rolig et helt år før han var i gang igjen. Da tok min nåværende samboer tlf til han og truet han kraftig. Nå har det vært stille I 2 hele år. Anonymkode: 1af29...f80 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #14 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde en slik en på meg i 6 år. Var gjennom flere runder hos politiet og blokkerte alt hele tiden. Han ordnet nye numre og kontoer overalt. Han pepret familien min da han ikke fikk kontakt med meg. Ingenting hjalp, men det var noen rolige måneder i ny og ne. En gang var det rolig et helt år før han var i gang igjen. Da tok min nåværende samboer tlf til han og truet han kraftig. Nå har det vært stille I 2 hele år. Anonymkode: 1af29...f80 6 år.. huff..ja, ser ikke for meg at jeg får fred med det første. Selv om det foreløbig er "stille" stalking. Ts Anonymkode: 2721c...b19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå