Gå til innhold

bli dumpet men "vi kan fortsatt være venner"

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! kort om relasjonen: møttes tilfeldig via felles venner, klikka sammen fra dag én og etter det var vi sammen nesten konstant i to måneder. har en del felles hobbyer og dro på turer rundt dette. begge reiser vekk en helg og han blir veldig stille nesten over natta - jeg føler det er rart men han sier han "vil se meg igjen", men vi ringes neste dag og da sier han at han ikke føler på kjemien som burde være der! Noe som var veldig rart da han forrige gang vi møttes sa det var lenge å vente en uke, sendte meldinger med at han gledet seg til x og y. Jeg kan ikke skjønne hva jeg gjorde galt! Uansett, dette er nå ca en måned siden, ikke sett han siden siste møte hvor vi nesten ikke kunne slutte med å kysse hverandre.

I telefonsamtalen hvor han "slo opp" sa han at han håpet at vi fortsatt kunne fortsette å dra på turer, for vi hadde det jo veldig gøy sammen. Dette er noe jeg stusser ved. Siden det har gått litt tid og jeg liker å være naiv sendte jeg en invitasjon til utflukt senere denne uka (sammen med felles venn). Ikke fått svar enda og kommer sikker ikke til å få det. Det jeg ikke skjønner er hvorfor HAN skal si at han håper vi fortsatt kan gjøre ting sammen, når han tydeligvis ikke mener det?

Anonymkode: d000f...375

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare noe han sier for å lette sin egen samvittighet der og da. Han mener det ikke.

Anonymkode: 5deb9...33e

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er bare noe han sier for å lette sin egen samvittighet der og da. Han mener det ikke.

Anonymkode: 5deb9...33e

Det var det jeg tenkte. Merkelig oppførsel fra voksne mennesker. Men hadde vel vært like rart å si at han ikke vil ha noe mer med meg å gjøre, jeg burde jo skjønne hvordan det fungerer. Men hvorfor fortsetter han å følge meg på sosiale medier? 

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var det jeg tenkte. Merkelig oppførsel fra voksne mennesker. Men hadde vel vært like rart å si at han ikke vil ha noe mer med meg å gjøre, jeg burde jo skjønne hvordan det fungerer. Men hvorfor fortsetter han å følge meg på sosiale medier? 

Jeg fjerner ingen tidligere flørter og dates fra sosiale medier med mindre jeg er forbanna og de har oppført seg slemt. At noen beholder en på sosiale medier betyr mer ofte likegyldighet enn interesse. 

Anonymkode: e9b57...676

• Liker 11
Skrevet

Okei, da blir det full blokk. Har unfollowet han på instagram, men han kommer opp øverst på storyene mine så klarer ikke å unngå å se navnet hans og det orker jeg ikke.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg fjerner ingen tidligere flørter og dates fra sosiale medier med mindre jeg er forbanna og de har oppført seg slemt. At noen beholder en på sosiale medier betyr mer ofte likegyldighet enn interesse. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Han mener ikke at han vil ha deg som en venn. Han bare har deg litt gående på "gress" om han skulle gå tom for alternativer og senere komme tilbake om det skulle passe. Uærlig ja, men han vil ikke kutte helt, eller vil ikke såre deg.

Ta deg selv da? Vil du være venn med en du har følelser for? Når han har andre damer og du sitter der med dine følelser og damen hans kanskje er sammen med dere, eller han drar rett fra tur med deg til damen? Hvorfor vil du deg selv så vondt?

Alle exer bør man kutte all kontakt med om forholdet har vart lenge eller ikke. Så får den som dumper komme tilbake og si at han angrer om han gjør det en gang. Det kan du forholde deg til og avvise om det skjer. I stedet for å gå rundt med et lite håp om noe mer. Så lager det bare rot i fremtidige forhold når man er "venner" med en tidligere ex. Neste partner vil bli veldig usikker om dette da skjer. Det forstår jeg godt.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg sletter dates som det ikke blir noe mer med. Tidligere ex blir slettet om det ikke har vært kontakt på en del måneder. Ser bare ikke poenget med å ha de der, når de ikke er en del av livet mitt. Spesielt om jeg har gått inn i et nytt forhold, da er det bare å slette de vekk. Kommer de tilbake senere og begynner å skrive med deg, kan du være sikker på at en ny partner vil reagere sterkt på det. Så hvorfor ? Alle sin lyst.

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

hei! kort om relasjonen: møttes tilfeldig via felles venner, klikka sammen fra dag én og etter det var vi sammen nesten konstant i to måneder. har en del felles hobbyer og dro på turer rundt dette. begge reiser vekk en helg og han blir veldig stille nesten over natta - jeg føler det er rart men han sier han "vil se meg igjen", men vi ringes neste dag og da sier han at han ikke føler på kjemien som burde være der! Noe som var veldig rart da han forrige gang vi møttes sa det var lenge å vente en uke, sendte meldinger med at han gledet seg til x og y. Jeg kan ikke skjønne hva jeg gjorde galt! Uansett, dette er nå ca en måned siden, ikke sett han siden siste møte hvor vi nesten ikke kunne slutte med å kysse hverandre.

I telefonsamtalen hvor han "slo opp" sa han at han håpet at vi fortsatt kunne fortsette å dra på turer, for vi hadde det jo veldig gøy sammen. Dette er noe jeg stusser ved. Siden det har gått litt tid og jeg liker å være naiv sendte jeg en invitasjon til utflukt senere denne uka (sammen med felles venn). Ikke fått svar enda og kommer sikker ikke til å få det. Det jeg ikke skjønner er hvorfor HAN skal si at han håper vi fortsatt kan gjøre ting sammen, når han tydeligvis ikke mener det?

Kanskje du står som nr.5 på tøm&røm-lista hans? 🙄

Skrevet
2 minutter siden, gjest_______ said:

Okei, da blir det full blokk. Har unfollowet han på instagram, men han kommer opp øverst på storyene mine så klarer ikke å unngå å se navnet hans og det orker jeg ikke.

Et tips er å vente noen dager med å blokke, og ikke handle i affekt. Kanskje angrer du senere om dere kan fortsette å støte på hverandre gjennom felles venner. Men føles det helt riktig ut så kjør på 😊

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Antiviruset said:

Jeg sletter dates som det ikke blir noe mer med. Tidligere ex blir slettet om det ikke har vært kontakt på en del måneder. Ser bare ikke poenget med å ha de der, når de ikke er en del av livet mitt. Spesielt om jeg har gått inn i et nytt forhold, da er det bare å slette de vekk. Kommer de tilbake senere og begynner å skrive med deg, kan du være sikker på at en ny partner vil reagere sterkt på det. Så hvorfor ? Alle sin lyst.

Kanskje du gjør det, men mange gjør det altså ikke :) Ser 99% har beholdt meg på sosiale medier også, også etter de møtte en ny. 

Skrevet

Jeg synes ikke det spiller noen rolle hva han tenker. Jeg synes bare det er viktig hva du tenker. Og jeg tror du vil føle deg bedre hvis du tar styringa nå og setter strek. Og samtidig bestemmer deg for at hva som foregår i hodet hans er uinteressant.

• Liker 10
Skrevet

Han mener at dere kan være fuckfriends. 

Anonymkode: 1efe8...65d

Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (3 timer siden):

Jeg synes ikke det spiller noen rolle hva han tenker. Jeg synes bare det er viktig hva du tenker. Og jeg tror du vil føle deg bedre hvis du tar styringa nå og setter strek. Og samtidig bestemmer deg for at hva som foregår i hodet hans er uinteressant.

Helt enig, la seg nedgradere fra kjæreste til venn burde aldri være aktuelt for noen som helst. Men liker det du skriver om det som foregår inne i hodet hans :) Det er helt uinteressant, det kan man ikke vite og det får man aldri vite uten hxn forteller om det og knapt nok det.

• Liker 7
Skrevet

Det er sånn man sier bare for å være hyggelig, man kan godt mene det der og da men skjønner etterpå at det ikke er lurt 

Anonymkode: d29e3...7e0

• Liker 4
Skrevet

Jeg sletter drittsekkene, og de som er søte og snille beholder jeg på FB. Men bare fordi de er gode mennesker. kjipe folk blir boota ut.

Anonymkode: ca88f...545

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det er sånn man sier bare for å være hyggelig, man kan godt mene det der og da men skjønner etterpå at det ikke er lurt 

Anonymkode: d29e3...7e0

Skjønner ikke at det å lyve er å være hyggelig

• Liker 1
Skrevet

Han har kanskje truffet en ny og vil gjerne ha deg på gress i tilfelle det skjærer seg med den nye...? Eller så mente han det, men skjønte etterpå at det ikke var så lurt siden du vil noe mer. Følelser kan dessverre forandre seg fort. Det betyr ikke nødvendigvis at han har løyet.

Anonymkode: 9f50a...3ef

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner ikke at det å lyve er å være hyggelig

Kanskje han mente det der og da, og ble redd du ville noe mer og derfor trakk seg helt vekk. Uansett var han ikke riktig mann for deg så vil han plutselig være mer enn venner må du unngå han.

• Liker 2
Skrevet

Kan være at han mente det, men kanskje skjønte etterhvert at han ga deg falske forhåpninger ved å henge med deg. Kan være han vil være venner på et senere tidspunkt. Jeg håper ikke du føler deg dum for at du inviterte til tur, det var han som sa han ville det, derfor han som er dum hvis det er noen. 

• Liker 4
Skrevet

Det er så dumt å si det at man vil være venner. Har opplevd det selv. Han ville ikke bli kjæreste, men vi kan være "venner". Etter en date liksom. Jeg er ikke interessert i å bli venner med en fremmed mann som jeg ikke har noe særlig felles med. Jeg ser ikke etter venner når jeg dater. 

Anonymkode: 61f63...302

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...