Gå til innhold

Mer kvalm av kvalmestillende Afipran?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har vært konstant kvalm i ca 10 dager nå. Legen finner ingenting galt. 

I dag fikk jeg kvalmestillende tabletter av legen, tilsvarende Afipran. Fikk beskjed om å ta én tablett å gå på jobb, da den skulle gi 60% effekt i løpet av 30 min og 100% innen to timer. 
Tok en tablett kl. 09.30 og brakk meg flere ganger i løpet av den 15 min kjøreturen tilbake på jobb. Kjente at jeg ikke hadde krefter til å gå inn på jobb, så bestemte meg for å dra hjem å legge meg i stede.

Nå er det snart 2 timer siden jeg tok tabletten - og er mer kvalm enn noen gang! Har ikke kastet opp, men er skikkelig uggen. I tillegg merker jeg at jeg er trøtt og susete etter tabletten. 

Har noen her inne erfaring med bruk av kvalmedempende? Er det «vanlig» å bli enda mer kvalm av tablettene? 

Må ringe å be om sykemelding, da jeg ikke har vært i nåværende jobb lenge nok til å bruke egenmelding. Gruer meg fælt til å ringe siden legen var så tydelig på at jeg er frisk, og at det bare var å ta en tablett å gå tilbake på jobb..

Anonymkode: 0eaf2...b74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke vanlig, men noen blir det. Jeg ble det selv og gikk gjennim cellegiftbehandling uten kvalmestillende fordi jeg ble kvalmere av dem. Prøvde flere ulike, men ble kvalmere av alle.

Anonymkode: 311de...452

Skrevet

Afipran er et utrolig dårlig medikament. Du må få zofran. 

Anonymkode: 86a07...8ff

• Liker 1
Skrevet

Er ikke vanlig å være intenst kvalm i lengre tider uten grunn.

Jeg hadde krevd henvisning, og prøvd med for eksempel ingefær i mellomtiden. Stemetil er også god på kvalmedemping. 

Anonymkode: dc2cd...334

Skrevet

Du må bare være ærlig om opplevelsen din. Det er ubehagelig å si at legen tar "feil", men det må bare til noen ganger. Det går nok bra!

Anonymkode: dff84...465

Skrevet

Om du virkelig er så kvalm at du ikke fungerer i jobb, og har vært det i 10 dager, bør du kreve utredning. Dette er virkelig ikke normalt og tyder på alvorlig sykdom, om det er reelt. 

Anonymkode: cf8a0...f6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...