AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #1 Skrevet 8. november 2021 jeg har akkurat startet omtrent, hatt 4 kjøretimer, mørkekjøring, førstehjelpskurs og tatt teoriprøven. skal ha 8 kjøretimer i mnd fremover, så er nysgjerrig på hvor lang tid det kan ta før jeg har lappen i boks. hvor lang tid brukte du? Anonymkode: 9f034...79a
Sportsidioten Skrevet 8. november 2021 #2 Skrevet 8. november 2021 Brukte 7 mnd - hadde da aldri sitti bak rattet før - tok vel 8 kjøretimer utenom det obligatoriske og øvelseskjørte ca en gang i uka. Jeg tror største delen av grunnen til at det gikk så fort er at jeg var 31 da jeg tok lappen og har med andre ord en helt annen forståelse for ting enn da jeg var 18. Jeg har mopedlappen så har jo kjørt i trafikken for hundre år siden - men hadde aldri trodd jeg skulle bruke så kort tid som jeg gjorde og er egentlig ganske fornøyd med det mht korona ventetid osv og sånn :).
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #4 Skrevet 8. november 2021 Jeg har oppkjøring om tre uker, startet i august. Hadde det ikke vært for den lange ventetiden hos vegvesenet på oppkjøring hadde det gått på 1,5 måned. Anonymkode: 8ffb8...fbc
Blomsterpotta Skrevet 8. november 2021 #5 Skrevet 8. november 2021 Beg på teorikurs i slutten av Mai. Kjørte opp midten av August. Mange år siden nå.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #6 Skrevet 8. november 2021 3 mnd. Hadde ikke øvelseskjørt før. Men hadde kjøretimer nesten hver dag i den perioden. Anonymkode: 4feb1...237
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #7 Skrevet 8. november 2021 1,5 mnd. Aldri kjørt før. Tok det obligatoriske + en kjøretime. Anonymkode: f5b0a...491
PITTY Skrevet 8. november 2021 #8 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 1,5 mnd. Aldri kjørt før. Tok det obligatoriske + en kjøretime. Anonymkode: f5b0a...491 Ingen kjøring hjemme heller da vel ?
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #9 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har oppkjøring om tre uker, startet i august. Hadde det ikke vært for den lange ventetiden hos vegvesenet på oppkjøring hadde det gått på 1,5 måned. Anonymkode: 8ffb8...fbc Såppas! Ikke værst 😮 jeg har fått klarsignal til å bestille oppkjøring nå, men ingen timer ledig.. hvor lang ventetid var det på førerprøven for deg? Ts Anonymkode: 9f034...79a
urenluren Skrevet 9. november 2021 #10 Skrevet 9. november 2021 Et år, men tok lappen mens ting var koronastengt, så ble litt mer venting enn nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #11 Skrevet 9. november 2021 urenluren skrev (15 minutter siden): Et år, men tok lappen mens ting var koronastengt, så ble litt mer venting enn nødvendig. Så kjedelig med ventetider. Jeg venter på å bestille oppkjøring. Men ingen timer som ligger ute, og det er gjerne 3 mnd ventetid når de først kommer ut.. jaja. Ts Anonymkode: 9f034...79a
Brimi Skrevet 9. november 2021 #12 Skrevet 9. november 2021 Jeg brukte ca. 1 og et halvt år fra jeg begynte å øvelseskjøre og ca. 1 år fra jeg begynte på kjøreskole Jeg hadde så angst for å kjøre, dermed trengte jeg litt tid mellom hver kjøretime til å lande/ta til meg kunnskapen.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #13 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Såppas! Ikke værst 😮 jeg har fått klarsignal til å bestille oppkjøring nå, men ingen timer ledig.. hvor lang ventetid var det på førerprøven for deg? Ts Anonymkode: 9f034...79a 10-12 ukers ventetid. Her har kjøreskolen stått for bestillingen av oppkjøring. Siden ventetiden er så lang bestiller de den før man har fullført alt det obligatoriske da man rekker mange kjøretimer i ventetiden. Anonymkode: 8ffb8...fbc
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #14 Skrevet 9. november 2021 Eg var "ferdig" med obligatorisk opplæring i i mai og veldig klar for oppkøyring. Fekk ikkje før i oktober og strøk hovedsaklig pga stagnering. Har ny time til oppkøyring i slutten av Januar. Anonymkode: c180d...aca
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #15 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Eg var "ferdig" med obligatorisk opplæring i i mai og veldig klar for oppkøyring. Fekk ikkje før i oktober og strøk hovedsaklig pga stagnering. Har ny time til oppkøyring i slutten av Januar. Anonymkode: c180d...aca Stagnering? Anonymkode: 56e19...3d7
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #16 Skrevet 10. november 2021 Brukte 9 år. Strøk 9 ganger før jeg greide det. 😀 Anonymkode: f55b4...44e 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #17 Skrevet 10. november 2021 Jeg begynte i 2007, tok mørkekjøring, teorikurs og litt kjøretimer, men fikk plutselig helt noia og ville ikke mer… Ingen god forklaring på hvorfor. Tok opp tråden igjen i år, brukte teoritentamen app, fikk en feil på teoriprøven. Deretter tok jeg intensivkurs over en uke med alt det obligatoriske. Kjørte litt, men lite ellers. Da intensivkurset var ferdig sa de at det var ca 15 uker ventetid på oppkjøring og planen var å bruke den tiden på å kjøre mye hjemme. 1 uke senere fikk jeg spørsmål om jeg var klar til å ta oppkjøring dagen etter, og jeg bestod! Anonymkode: 9d267...793 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #18 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (På 9.11.2021 den 11.59): Så kjedelig med ventetider. Jeg venter på å bestille oppkjøring. Men ingen timer som ligger ute, og det er gjerne 3 mnd ventetid når de først kommer ut.. jaja. Ts Anonymkode: 9f034...79a Skolene bestiller vel oppkjøring?! Det gjorde de i fjor iallfall! Anonymkode: 7279c...2b7
Million Skrevet 10. november 2021 #19 Skrevet 10. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 9.11.2021 den 11.59): Så kjedelig med ventetider. Jeg venter på å bestille oppkjøring. Men ingen timer som ligger ute, og det er gjerne 3 mnd ventetid når de først kommer ut.. jaja. Ts Anonymkode: 9f034...79a Du må sitte klar om natten, når klokken slår midnatt presis. Da legges nye ledige timer for oppkjøring hos trafikkstasjonene ut, og jeg tuller ikke...folk sitter oppe om natta og kaprer dem! Jeg var oppe klokken 06 en gang og sjekket, og da var alt tatt. Så jeg satt oppe om natten en kveld, og huket tak i den ledige timen sønnen min skulle ha presis klokka 00.01 på natten. Da jeg var ferdig å registrere, var allerede flere timer kapret, bare minutter over midnatt. Endret 10. november 2021 av Million 1
ajarRun Skrevet 12. november 2021 #20 Skrevet 12. november 2021 AnonymBruker skrev (På 9.11.2021 den 11.40): Såppas! Ikke værst 😮 jeg har fått klarsignal til å bestille oppkjøring nå, men ingen timer ledig.. hvor lang ventetid var det på førerprøven for deg? Ts Anonymkode: 9f034...79a Husk at du ikke må ta prøven der du bor. Noen stasjoner har masse ledige prøver. AnonymBruker skrev (På 10.11.2021 den 16.37): Skolene bestiller vel oppkjøring?! Det gjorde de i fjor iallfall! Anonymkode: 7279c...2b7 At skolene måtte bestille var en midlertidig koronaløsning, men nå kan eleven selv bestille. Noen skoler lar elevene gjøre det, mens andre vil styre det selv (slitsomt å forklare for fjortende gang at bilen er opptatt og at prøven må flyttes). Million skrev (På 10.11.2021 den 16.41): Du må sitte klar om natten, når klokken slår midnatt presis. Da legges nye ledige timer for oppkjøring hos trafikkstasjonene ut, og jeg tuller ikke...folk sitter oppe om natta og kaprer dem! Jeg var oppe klokken 06 en gang og sjekket, og da var alt tatt. Så jeg satt oppe om natten en kveld, og huket tak i den ledige timen sønnen min skulle ha presis klokka 00.01 på natten. Da jeg var ferdig å registrere, var allerede flere timer kapret, bare minutter over midnatt. Husk at prøver også avbestilles i løpet av dagen. Så jeg bruker å sjekke med en gang jeg våkner, og når jeg er ferdig på jobb. Det bruker å funke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå