AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #1 Skrevet 8. november 2021 Før flydde jeg sjeldent og var alltid så veldig nervøs for sikkerhetskontrollen. Bare fordi de virker så strenge og de er nærgående. Ble ofte sjekket litt ekstra. Tok også ut alt mulig for å legge det slik at de så hva det var. De siste årene har jeg reist mer og bryr meg mindre, tar ikke ut like mange ting fra bagasjen lenger. Og blir nå sjekket mindre ofte. Ser flere si det er tilfeldig hvem som blir plukket ut, men er det egentlig det? Har nervøsitet noe med saken å gjøre? Anonymkode: db506...bdf
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #2 Skrevet 13. november 2021 Nei det er ikke tilfeldig. Hadde samboer som viste seg å holde på med noe kriminelt. Det ble selvfølgelig slutt, og dette er tyve år siden nå, men hver eneste gang etter det har jeg blitt sjekka hver eneste single gang jeg reiser noe sted. Opplever det som trakassering… Anonymkode: 419bc...dc7
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #3 Skrevet 13. november 2021 AnonymBruker skrev (På 8.11.2021 den 4.48): Før flydde jeg sjeldent og var alltid så veldig nervøs for sikkerhetskontrollen. Bare fordi de virker så strenge og de er nærgående. Ble ofte sjekket litt ekstra. Tok også ut alt mulig for å legge det slik at de så hva det var. De siste årene har jeg reist mer og bryr meg mindre, tar ikke ut like mange ting fra bagasjen lenger. Og blir nå sjekket mindre ofte. Ser flere si det er tilfeldig hvem som blir plukket ut, men er det egentlig det? Har nervøsitet noe med saken å gjøre? Anonymkode: db506...bdf Altså, vaktene er jo mennesker, og hvis de synes du ser mistenksom ut, så sjekker de deg jo. Anonymkode: fbb55...ae3 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #4 Skrevet 13. november 2021 De sjekker deg opp i tarmen. Anonymkode: ac6df...b8d
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #5 Skrevet 13. november 2021 Jeg er ALLTID nervøs fra jeg kommer inn på flyplassen, så redd for å fly.. av sikkert 50 flyturer har jeg blitt sjekket kanskje 3 ganger. Anonymkode: 3a969...bc6
AnonymBruker Skrevet 13. november 2021 #6 Skrevet 13. november 2021 Det er nok tilfeldig, men vil nok tro de tar en sjekk om folk er veldig nervøse. En ser jo ofte på disse flyplass programmene at de er veldig nervøse og oppfører seg merkelig endel som blir tatt. Anonymkode: 2de19...c3c
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #7 Skrevet 15. november 2021 On 11/13/2021 at 7:36 PM, AnonymBruker said: Nei det er ikke tilfeldig. Hadde samboer som viste seg å holde på med noe kriminelt. Det ble selvfølgelig slutt, og dette er tyve år siden nå, men hver eneste gang etter det har jeg blitt sjekka hver eneste single gang jeg reiser noe sted. Opplever det som trakassering… Anonymkode: 419bc...dc7 Hvordan skjer dette når du ikke viser legitimasjon eller boardingkort i sikkerhetskontrollen? Vekterne kjenner ikke alle kriminelle og deres kjærester og ekser. Anonymkode: c4bbb...31b 7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #8 Skrevet 15. november 2021 Det er helt tilfeldig hvem som blir sjekket. Men om det er flere som har gått gjennom før deg med litt metall, som beltespenner f.eks, så vil det bli flere som blir tatt ut i kontroll. Det er ikke sikkerhetskontrolløren som velger ut hvem som blir sjekket. Zarathustra__ skrev (3 minutter siden): Så lenge du ikke er iført niqab og piper i metalldetektoren, tror jeg du er good to go Nå er det ikke slik det funker, så slutt med slikt tull. Anonymkode: d264b...9d1
Sola de Skrevet 15. november 2021 #9 Skrevet 15. november 2021 Jeg ble en gang tatt ut til kontroll. Måtte jo ut med alt av kameraer og slikt av håndbagasjen, så mens jeg holdt på med det, kom det ei dame bort og sa jeg var trukket ut i kontroll. Så ut med armene mine og da kom jeg borti en av de andre sikkerhetsvaktene. Unnskyld sa jeg, men de sa det var greit. Måtte to ganger gjennom den metalldetektoren og det var det. Jeg skulle til Frankrike og reiste svært ofte fram og tilbake dit, så om det hadde noe med saken å gjøre Har ikke blir tatt ut til kontroll i utlandet.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #10 Skrevet 15. november 2021 Opplevd samme som deg. Nå driter jeg i å bruke tid på å ta alt ut. Blir kø osv. Sjeldent jeg blir plukket ut, selv om jeg har flytende sminke/hårprodukt ol. Min tanke er at de ser på oss som ikke stresser, som personer som ikke har noe å skjule. Vanligvis om man skjuler noe, så vil man jo gjøre alt for at det ikke skal oppdages, og da burde man jo tatt utav ting som kan være av interesse for å åpne baggen. Tror også de ser an hvordan type du ser ut ved første øyekast. Tipper de oftere stopper en med litt shabby stil enn en som ser ut som han er på forretningsreise. Anonymkode: e7a31...b49
Djungelvrål Skrevet 15. november 2021 #11 Skrevet 15. november 2021 De ansatte er opplært til å studere kroppspråket ditt. Og det er neppe tilfeldig om du blir stoppet. Svetting, flakkende øyne, nervøst kroppspråk er ting de ser etter.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2021 #12 Skrevet 15. november 2021 Sola de skrev (14 minutter siden): Jeg ble en gang tatt ut til kontroll. Måtte jo ut med alt av kameraer og slikt av håndbagasjen, så mens jeg holdt på med det, kom det ei dame bort og sa jeg var trukket ut i kontroll. Så ut med armene mine og da kom jeg borti en av de andre sikkerhetsvaktene. Unnskyld sa jeg, men de sa det var greit. Måtte to ganger gjennom den metalldetektoren og det var det. Jeg skulle til Frankrike og reiste svært ofte fram og tilbake dit, så om det hadde noe med saken å gjøre Har ikke blir tatt ut til kontroll i utlandet. Det er fordi kamerautstyr blir så kompakt på røntgenbilde, så det kan være vanskelig å se på skjermen. Peonjenta skrev (5 minutter siden): De ansatte er opplært til å studere kroppspråket ditt. Og det er neppe tilfeldig om du blir stoppet. Svetting, flakkende øyne, nervøst kroppspråk er ting de ser etter. Det er, som sagt, et helt tilfeldig. Det er portalen du går igjennom som trekker ut hvem som skal sjekkes. Anonymkode: d264b...9d1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2021 #13 Skrevet 16. november 2021 Har blitt sjekket én gang, og da var jeg kraftig forkjølet. Mulig det hadde noe med at jeg så sliten ut. Anonymkode: e2035...fc3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2021 #14 Skrevet 17. november 2021 On 11/16/2021 at 11:38 AM, AnonymBruker said: Har blitt sjekket én gang, og da var jeg kraftig forkjølet. Mulig det hadde noe med at jeg så sliten ut. Anonymkode: e2035...fc3 Hvis det hadde vært nå hadde du åkt rett i kasjotten. Nå er man skumlere om man nyser enn om man bærer på bomber. 😬 Anonymkode: c4bbb...31b
AnonymBruker Skrevet 19. november 2021 #15 Skrevet 19. november 2021 AnonymBruker skrev (På 15.11.2021 den 18.23): Tror også de ser an hvordan type du ser ut ved første øyekast. Tipper de oftere stopper en med litt shabby stil enn en som ser ut som han er på forretningsreise. Anonymkode: e7a31...b49 Den vanligste "forkledningen" for smuglere er å være forretningsreisende mann eller kvinne som reiser alene. Anonymkode: 17318...c0c 1
Fireflies Skrevet 19. november 2021 #16 Skrevet 19. november 2021 Jeg ble i en periode alltid tatt ut og endte opp med å være sur gjennom hver eneste sikkerhetskontroll fordi jeg forventet å bli tatt ut. Forstår jo nå hvorfor. Det skjer nå og da fortsatt, men er så vant til det fra før og er ikke lenger sur.
Silva Pluvialis Skrevet 19. november 2021 #17 Skrevet 19. november 2021 (endret) Peonjenta skrev (På 15.11.2021 den 18.29): De ansatte er opplært til å studere kroppspråket ditt. Og det er neppe tilfeldig om du blir stoppet. Svetting, flakkende øyne, nervøst kroppspråk er ting de ser etter. Forhåpentligvis har de fått noe opplæring i å se etter traumereaksjoner som freeze. Endret 4. oktober 2022 av Tvillingsjel 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #18 Skrevet 20. november 2021 Jeg reiser mye, og blir ofte sjekket. Kvinne, normalt/diskre kledd. Reiser mest alene. Tror det har endel å si. Er såklart ikke nervøs, reisevant. Anonymkode: 7979a...c54
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #19 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (På 13.11.2021 den 19.36): Nei det er ikke tilfeldig. Hadde samboer som viste seg å holde på med noe kriminelt. Det ble selvfølgelig slutt, og dette er tyve år siden nå, men hver eneste gang etter det har jeg blitt sjekka hver eneste single gang jeg reiser noe sted. Opplever det som trakassering… Anonymkode: 419bc...dc7 Tull. Jeg har jobbet der og det er ingen mulighet til å vite noe som helst om deg på vanlig sjekk ved utreise. Derimot ved ankomst blir noe annet... Anonymkode: 12701...b97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå