AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #1 Skrevet 8. november 2021 For nesten seks uker siden fikk jeg en fin og frisk fyr som legger godt på seg. Han sover godt. Han tar både pupp, flaske og MME og er generelt sett en skikkelig skikkelig sjarmør. men alt er galt i kroppen min… En uke etter fødsel veide jeg fremdeles det samme som jeg gjorde dagen før fødsel. Og jeg fødte tross alt over 3 kilo baby, mistet 7,5 dl blod, en del fostervann osv. nå seks uker etter fødsel veier jeg vel 5 kilo mindre enn på mitt tyngste. Jeg gikk opp 25 kilo fra start til dagen før fødsel, startet på 58 kilo og endte opp på rundt 83 et sted. Jeg har kjenpevondt i føttene om natten, får merker etter sokkene rundt anklene. Høyrearmen min føles konstant hoven og øm og det gjør vondt å knytte neven. Lårene og rompa er ENORME, og jeg har null(absolutt null!) krefter i muskulaturen. ingen av klærne mine passer… greit nok at jeg var forberedt på å ikke akkurat sprette tilbake på null komma svisj - men… kom igjen, dette kan ikke være normalt? Det står at man skal miste mesteparten av vannet innen et par uker, men jeg har masse vann fremdeles!? er det bare meg som står på stedet hvil? Føler meg helt fremmed i kroppen, har ingen styrke og sliter med helt dagligdagse ting som å reise meg fra gulvet, og det er heelt umulig med babyen i armene! Er dette normalt? Første baby, jeg er i slutten av 20-årene. Anonymkode: 9cb94...c42
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #3 Skrevet 8. november 2021 Dette var spesielt å lese fordi det du beskriver er meg. Bare at jeg fødte for 8 uker siden. Jeg har nøyaktig samme symptomer og plager som deg. Gikk opp fra 56 til 82 kg. 1 mnd etter fødselen hadde jeg gått ned 10 kg. Og nå er det full stopp. Går ikke ned et gram mer selv om jeg knapt spiser. Har vært hos lege med alle symptomene du beskriver, men han sa bare at det vil gå seg til. Evt. besøke fysio. Er ikke spesielt fornøyd med det svaret da jeg synes plagene er både vonde og hemmende. Anonymkode: 9e603...71c 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #4 Skrevet 8. november 2021 Jeg syns du skal diskutere dette med lege, dette høres ikke vanlig ut. Anonymkode: 8c2cd...3eb
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #5 Skrevet 8. november 2021 Jeg er enig i at du bør snakke med legen. Man kan være veldig sliten etter fødsel av mange grunner. Og det varierer veldig hvor raskt vekten forsvinner, og vannet kan bruke litt tid på å forsvinne erfarte jeg etter andre fødsel. Men dette med smertene, hovenhet og tydelig mye vann i kroppen såpass lenge etter høres ut som noe det er lurt å sjekke ut. Anonymkode: 2f88c...8eb
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #6 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ammer du? Anonymkode: 7dde9...b81 Ja, han får 80% mm og 20% erstatning tenker jeg. —— takk for svar dere. Jeg tar det opp på seksukerskontrollen og hører hva de sier der og, men ringer også fastlegen. Er så lei av å høre "alt er normalt". Kan godt hende det er normalt, men det er jo plagsomt og vondt… er i kontakt med fysio for å komme igang igjen med bevegelse og funksjonalitet, så får høre hva hun sier og. Anonymkode: 9cb94...c42
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #7 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, han får 80% mm og 20% erstatning tenker jeg. —— takk for svar dere. Jeg tar det opp på seksukerskontrollen og hører hva de sier der og, men ringer også fastlegen. Er så lei av å høre "alt er normalt". Kan godt hende det er normalt, men det er jo plagsomt og vondt… er i kontakt med fysio for å komme igang igjen med bevegelse og funksjonalitet, så får høre hva hun sier og. Anonymkode: 9cb94...c42 Kom gjerne med en tilbakemelding etterpå. Skulle gjerne vist om dette er normalt eller om det bør behandles på noen måte. Anonymkode: 9e603...71c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå