AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #1 Skrevet 8. november 2021 Noen her med baby på ca 2 mnd? Når legger dere barnet og hvor ofte våkner det i løpet av natten? Jeg har flaskebarn så han våkner ikke så ofte for mat, men våkner svært hyppig fordi smokken faller ut eller for kos. Føler at jeg ikke sover mer en 30 min i strekk før han våkner. Han legger seg mellom 19 og 21. Leggetiden varierer ift. tidspunkt for måltider og søvn gjennom dagen. Anonymkode: 0edf2...dc3 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #2 Skrevet 8. november 2021 Babyer som er så små de sover og våkner i hytt og pinevær og da er det bare og være der for dem. når de sover er det gjerne lurt å bruke muligheten til å sove du også. Pluss det å spise gjennom søvnen og det er helt normalt og de skal ikke ha for lang tid mellom måltidene for så små blir lett dehydrert (uttørket) og det er ikke bra. Så bar gi masse masse kos og hjelp med tutten og gi mat med aldri mer enn 4timer mellom og stapp puppen inn så spiser han nok i søvne så kan du bare sove videre. Det er ei koselig tid men ei travel tid og det blir bedre men til bedre innsats du gjør nå til bedre mental helse og tryggere baby får du noe som du høster gleden for senere. Så bare gi baby pupp og nærhet og se baby, hør baby og sov når baby sover ellers blir du utslitt og ikke la det overstige 4t for mat. Babyer spiser i ulik hyppighet men en maksgrense er på 4timer. Ene min spiste hver 1,5time døgnet rundt i 8mnd ❤️ Ene min hadde ernæringsvansker og tålte ikke melk, spydde alt som kom inn og var i fare for dehydrering kronisk. Ene min spiste hver 2-4time døgnet rundt og begynte rundt 7-8mnd å sove sånn 5-6timer mellom mat (da kan man tillate det men ikke så tidlig). Gratulerer og jeg vet det er tøft men kos deg fordi tiden er borte på et blunk. Anonymkode: aed52...e4f
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #3 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Babyer som er så små de sover og våkner i hytt og pinevær og da er det bare og være der for dem. når de sover er det gjerne lurt å bruke muligheten til å sove du også. Pluss det å spise gjennom søvnen og det er helt normalt og de skal ikke ha for lang tid mellom måltidene for så små blir lett dehydrert (uttørket) og det er ikke bra. Så bar gi masse masse kos og hjelp med tutten og gi mat med aldri mer enn 4timer mellom og stapp puppen inn så spiser han nok i søvne så kan du bare sove videre. Det er ei koselig tid men ei travel tid og det blir bedre men til bedre innsats du gjør nå til bedre mental helse og tryggere baby får du noe som du høster gleden for senere. Så bare gi baby pupp og nærhet og se baby, hør baby og sov når baby sover ellers blir du utslitt og ikke la det overstige 4t for mat. Babyer spiser i ulik hyppighet men en maksgrense er på 4timer. Ene min spiste hver 1,5time døgnet rundt i 8mnd ❤️ Ene min hadde ernæringsvansker og tålte ikke melk, spydde alt som kom inn og var i fare for dehydrering kronisk. Ene min spiste hver 2-4time døgnet rundt og begynte rundt 7-8mnd å sove sånn 5-6timer mellom mat (da kan man tillate det men ikke så tidlig). Gratulerer og jeg vet det er tøft men kos deg fordi tiden er borte på et blunk. Anonymkode: aed52...e4f Takk for det 😊 Det er mitt tredje barn, men de er alle forskjellige. Og tredjemann har vist seg å være mer urolig på natta enn storesøskene sine. Anonymkode: 0edf2...dc3 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #4 Skrevet 8. november 2021 Dette er også min tredje Hun legges mellom 20.00-21.00 og våkner ca 2 ganger om kvelden. Hun våkner som regel i 02-03 tiden og rundt 06. Barn er så forskjellig. Min første var også veldig glad i smokken sin. Så fort den falt ut begynte sutringen. Du må nok bare holde ut. Om det fortsatt er sånn når babyen er 4 mnd kan du begynne å «trene» babyen. Før det har jeg lest man ikke skal begynne å vende vaner. Anonymkode: fe594...c3d
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #5 Skrevet 8. november 2021 Da vår var 2mnd la vi henne kl 20, og da var hun våken ca 01 og ca 05 for mat. Sto opp ca 08. Anonymkode: 57cd9...16a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå