AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #1 Skrevet 8. november 2021 For en tid tilbake så søkte jeg på en ledig stilling og var på intervju, det virket veldig bra og jeg fikk vite lønn, + arbeidstider. Så fikk jeg også vite opplærings datoene, jeg skulle ha 5 hvor jeg skulle observere og følge med og så sakte men sikkert skulle jeg ta telefoner selv samt jobbe selvstendig. Dette er et sentralbord i et stort og hektisk selskap. Kontrakten er signert og full pakke I begynnelsen av oktober begynte den 1 dagen med opplæring fra 0800-1500, og så skal jeg til sykehus dagen etter på en time jeg har ventet på siden før koronaen, og dette gav jeg beskjed om før jeg begynte altså under intervjuet. Det var null problem. På opplæringsdagen dag 2 får jeg telefon mens jeg sitter på ve dit om at han jeg skulle lære av hadde havnet akutt inn på sykehuset, så det ble ingen opplæring. Greit og fullt forståelig. Så gikk dagene, og jeg har ikke hørt noe mer, sendt en epost men ikke fått noe mer. Jeg har kontaktet sjefen og han skal komme tilbake til meg. Hva hadde dere gjort? Levert personalkortet og gått videre? Anonymkode: b743f...90e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #2 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For en tid tilbake så søkte jeg på en ledig stilling og var på intervju, det virket veldig bra og jeg fikk vite lønn, + arbeidstider. Så fikk jeg også vite opplærings datoene, jeg skulle ha 5 hvor jeg skulle observere og følge med og så sakte men sikkert skulle jeg ta telefoner selv samt jobbe selvstendig. Dette er et sentralbord i et stort og hektisk selskap. Kontrakten er signert og full pakke I begynnelsen av oktober begynte den 1 dagen med opplæring fra 0800-1500, og så skal jeg til sykehus dagen etter på en time jeg har ventet på siden før koronaen, og dette gav jeg beskjed om før jeg begynte altså under intervjuet. Det var null problem. På opplæringsdagen dag 2 får jeg telefon mens jeg sitter på ve dit om at han jeg skulle lære av hadde havnet akutt inn på sykehuset, så det ble ingen opplæring. Greit og fullt forståelig. Så gikk dagene, og jeg har ikke hørt noe mer, sendt en epost men ikke fått noe mer. Jeg har kontaktet sjefen og han skal komme tilbake til meg. Hva hadde dere gjort? Levert personalkortet og gått videre? Anonymkode: b743f...90e Snakket med sjefen en gang til. Ting kan fort skje. Hør gjerne begrunnelsen før du tar en avgjørelse. Lønn skal du ha uansett, du kan ikke klandres for at andre blir syke Anonymkode: a20ba...b72
bib_84 Skrevet 8. november 2021 #3 Skrevet 8. november 2021 Håper du får lønn likevel? Jeg ville ringt forlangt oppfølging: noen må jo gjøre jobben til han som havna på sykehus, kan ikke du gå med den personen? 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #4 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Snakket med sjefen en gang til. Ting kan fort skje. Hør gjerne begrunnelsen før du tar en avgjørelse. Lønn skal du ha uansett, du kan ikke klandres for at andre blir syke Anonymkode: a20ba...b72 Jeg pratet med han for 2 dager siden, da skulle jeg få beskjed samme dagen og nei null tilbakemelding. Jeg kjenner at jeg blir litt frustrert, og vurderer å gå videre til en annen jpbb Anonymkode: b743f...90e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #5 Skrevet 8. november 2021 bib_84 skrev (15 minutter siden): Håper du får lønn likevel? Jeg ville ringt forlangt oppfølging: noen må jo gjøre jobben til han som havna på sykehus, kan ikke du gå med den personen? Ha jeg skulle gå under er NK så nei det er ingen andre Anonymkode: b743f...90e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #6 Skrevet 8. november 2021 Ok men hva gjør du på jobb nå da, bare sitter der? Det må jo være noen andre du kan få opplæring av? Hvis ikke må du jo bare begynne å jobbe og finne ut av det, så vanskelig kan det vel ikke være å sitte på sentralbord at man trenger 5 dager opplæring, så mye opplæring har ikke jeg fått i noen jobb.. Så lenge du har kontrakt og er fornøyd med lønn så ville jeg ikke sluttet pga dette akkurat... Anonymkode: dba2f...6ca
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #7 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ok men hva gjør du på jobb nå da, bare sitter der? Det må jo være noen andre du kan få opplæring av? Hvis ikke må du jo bare begynne å jobbe og finne ut av det, så vanskelig kan det vel ikke være å sitte på sentralbord at man trenger 5 dager opplæring, så mye opplæring har ikke jeg fått i noen jobb.. Så lenge du har kontrakt og er fornøyd med lønn så ville jeg ikke sluttet pga dette akkurat... Anonymkode: dba2f...6ca Når jeg har hatt den ene dagen med opplæring så satt jeg ved siden av og også hørte på diverse samtaler. Men jeg er hjemme nå om dagen, dvs jeg har akkurat takket ja til et nytt intervju, og lønnen er mye bedre enn der jeg nå liksom skal jobbe Anonymkode: b743f...90e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #8 Skrevet 8. november 2021 Det er prøvetid for begge parter, så du kan jo bare si at dette her ikke funker, og at du ser etter en ny arbeidsplass. Høres ut som et veldig useriøst opplegg. Ja, ting kanskje, men hele systemet kan ikke falle sammen fordi én person havner på sykehus. Anonymkode: 6934a...e96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå