AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #1 Skrevet 8. november 2021 Jeg har tatt glukosebelastning nå i uke 25 som ser bra ut. Det jeg lurer på da er om det er mulig å utvikle svangerskapsdiabetes etter uke 25? Eller er man garantert å ikke få det så lenge prøvene er fine i uke 25? Anonymkode: 45071...39c
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #2 Skrevet 8. november 2021 «Med mindre legen din har en grunn til å mistenke at resultatet av glukosebelastningen var feil, er det ikke nødvendig med flere glukosebelastninger. Dette gjelder selv om det blir påvist sukker i urinen din (glukosuri) senere i svangerskapet.» https://www.helsenorge.no/sykdom/svangerskap/svangerskapsdiabetes/ Jeg fikk høre av jordmor (som nettopp hadde vært på kurs) at en av grunnene til at man tar testen mellom uke 24 og 28 er at etter uke 28 er det vanlig å få redusert glukosetoleranse (eller hva det nå kalles…) uten at det betyr at det er svangerskapsdiabetes. Det vil di at det kan være at kroppen tåler sukker(eller andre ting med stor påvirkning av blodsukkeret) senere i svangerskapet, men det er ikke svangerskapsdiabetes slik jeg forstod henne Anonymkode: 45e73...5af
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #3 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): «Med mindre legen din har en grunn til å mistenke at resultatet av glukosebelastningen var feil, er det ikke nødvendig med flere glukosebelastninger. Dette gjelder selv om det blir påvist sukker i urinen din (glukosuri) senere i svangerskapet.» https://www.helsenorge.no/sykdom/svangerskap/svangerskapsdiabetes/ Jeg fikk høre av jordmor (som nettopp hadde vært på kurs) at en av grunnene til at man tar testen mellom uke 24 og 28 er at etter uke 28 er det vanlig å få redusert glukosetoleranse (eller hva det nå kalles…) uten at det betyr at det er svangerskapsdiabetes. Det vil di at det kan være at kroppen tåler sukker(eller andre ting med stor påvirkning av blodsukkeret) senere i svangerskapet, men det er ikke svangerskapsdiabetes slik jeg forstod henne Anonymkode: 45e73...5af Takk for nyttig info😄 Anonymkode: 45071...39c
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #4 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for nyttig info😄 Anonymkode: 45071...39c Jeg mente forresten selvfølgelig at kroppen tåler sukker dårligere 😅 og vil bare poengtere at dette er det en enkelt jordmor fortalte for 2 år siden Anonymkode: 45e73...5af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå