Bruspulver Skrevet 8. november 2021 #1 Skrevet 8. november 2021 Jeg skal til første svangerskapskontroll i morgen. Har ikke fått noe informasjon fra fastlegen min før timen, men leser på nett at det skal tas en urinprøve. Tas den der under timen, eller må jeg ordne med den på forhånd? Noe annet jeg bør huske på til timen?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #2 Skrevet 8. november 2021 Du tar urinprøve hjemme, helst med morgenurin. Oppbevar den kjølig til du skal til legen. Ellers bør du ha tenkt gjennom hvor du vil føde. Anonymkode: 4c183...ed2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #4 Skrevet 8. november 2021 Jeg tok urinprøven hos legen, det var ikke noe problem (bare møt opp noen minutter før om du vil gjøre dette, og prøv å ikke ha tisset på 2 timer) Legen spurte meg om dato for siste menstruasjon og om en del sykdommer som de skal krysse av for om man har/har hatt så det kan du jo tenke gjennom om det er noe (jeg klarte å glemme en av sykdommene mine som muligens er relevant men jeg bare skrev den på selv etterpå så var egentlig ikke noe stress), ellers var det ikke noe å forberede egentlig annet enn å tenke gjennom om du har noen konkrete spm Svangerskapskontrollen hos fastlegen er jo ikke så langvarig, første timen var for det meste kun å fylle ut helsekortet for meg iallfall + ta blodprøver og urinprøve og blodtrykk. (Dette var første kontroll i uke 12) Anonymkode: a3f28...182
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #5 Skrevet 8. november 2021 Anbefaler forresten å bestille neste kontroll hos jordmor så kan du se hva du synes er best (du kan velge om du vil gå til jordmor eller fastlege eller om du vil ta noen hos hver av dem). Du bestiller det selv ved å kontakte din helsestasjon, min hadde en epostadresse for gravide på nettsiden sin som jeg sendte mail til og fikk da time i svangerskapsuke 24. Anonymkode: a3f28...182
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå