Gå til innhold

Videosamtale telefonsamtale like bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legekontoret mitt og psykologkontoret mener at det er like bra med en telefonsamtale/videosamtale som det å møte opp fysisk. Mener de virkelig det  det eller er det for å spare tid og unngå smitte? Jeg synes på ingen måte det er det samme. Jeg er ofte veldig rask på telefon og på en legetime bruker legen tid på å notere så man får naturlige pauser mens på telefon går det litt mer i ett og jeg kan glemme ting. Jeg føler meg også så mye mer ivaretatt når jeg er der fysisk og kan se hverandre. Jeg er også ukomfortabel med video, jeg føler veldig på at noe kommer mellom oss. Psykologen har mulighet for å velge oppmøte men da sitter han unaturlig langt unna.

Anonymkode: e341d...03e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt flere legetimer over tlf, syns det fungerer veldig bra. Blir jo ingen fysisk undersøkelse, og må ut av huset om jeg skal ta blodprøver, men selve samtalen syns jeg flyter fint. Syns også det er noen ting som er lettere å ta over tlf nettopp fordi jeg ikke må se på legen når jeg sier det som er vanskelig eller flaut. Video har jeg ikke testet. 

Anonymkode: f8bcc...6eb

Skrevet

Enig med deg TS 

Anonymkode: 7a279...1f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...