AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #21 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tipper du aldri tar influensavaksinen heller. Heller ikke malariaprofylakse. What evs, right? Det varer jo ikke for alltid... Anonymkode: 2a762...ad6 Jeg tar heller ikke noe av dette. Influesa er ikke farlig, risiko for malaria er liten, man kan beskytte seg mot mygg på ferie de få gangene man er i jungelen. Anonymkode: fbebb...c1a 11
GulSitron Skrevet 8. november 2021 #22 Skrevet 8. november 2021 Jeg skal ta vaksinedose 3 på lik linje som at jeg tar influensavaksine hvert år. Jobber på sykehjem og for dems del kan en sånn infeksjon være nøkkelen til døra ut av livet. 13
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #23 Skrevet 8. november 2021 Kommer til å ta dose 3 så snart jeg får tilbud om det. Vet ikke om jeg i det hele tatt får noe tilbud, men håper jo på det. Anonymkode: c0ec0...a0d 5
Anonymburker Skrevet 8. november 2021 #24 Skrevet 8. november 2021 Alterego666 skrev (44 minutter siden): Jeg skal ta så mange doser som kreves, og det skal du også. Ingen som krever noe som helst. 10
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #25 Skrevet 8. november 2021 Selvsagt tar jeg dose tre. Og flere, om det er det som skal til. Tar jo influensavaksine hvert år, uten at det er noe stress. Anonymkode: 4090e...9a4 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #26 Skrevet 8. november 2021 48 minutter siden, Alterego666 said: Jeg skal ta så mange doser som kreves, og det skal du også. Det bestemmer vedkommende selv. Anonymkode: 203e5...52b 11
den Skrevet 8. november 2021 #27 Skrevet 8. november 2021 Ja, det kommer jeg til å gjøre. På samme måte som ved influensavaksine så kommer jeg til å fornye den så ofte det er nødvendig. 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #28 Skrevet 8. november 2021 Jeg er usikker. Det er 9 uker siden andre dose moderna og jeg er fortsatt syk etter den.. Anonymkode: 46e92...0b4 13
skrue Skrevet 8. november 2021 #29 Skrevet 8. november 2021 1 hour ago, Hårfarge said: Det ser sånn ut at vi skal ta den 3. dose vaksinen i framtida. Jeg er i tvil om den at hvor mange skal vi ta???3,4,5… hva er grense, vi vet ikke. Tar det jeg får tilbudt. Folk har tatt feks influensavaksine i ti år på rad og mer. Ser ikke den store forskjellen der gitt. 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #30 Skrevet 8. november 2021 Nei. Har hatt korona og tatt en vaksine. Tar ikke flere. Anonymkode: 12f8f...bda 5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #31 Skrevet 8. november 2021 Alterego666 skrev (42 minutter siden): Du vil vente og se til dødstallene stiger igjen og samfunnet må stenge ned på ny? Du vil le i ansiktet til de rundt deg som er redde fordi de ikke KAN ta vaksinen, og er avhengige av at andre er ansvarlige medborgere? OK. Da er vi kjent med dine holdninger. Altså, jeg gambler ikke med min helse for samfunnets skyld. Si meg, skal du ta vare på mine barn hvis jeg blir alvorlig syk eller dør etter gjentatte vaksinedoser? Eller mener du at de skal i fosterhjem - at dette blir da bedre for samfunnet? Jeg tålte ikke dose to. Så jeg tar i hvert fall ikke mer av det som tidligere har skadet meg. Det er bare logisk det. Anonymkode: 667e3...605 21
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #32 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Tipper du aldri tar influensavaksinen heller. Heller ikke malariaprofylakse. What evs, right? Det varer jo ikke for alltid... Anonymkode: 2a762...ad6 Aldri tatt influensavaksinen nei og heller ikke malariavaksinen. Ikke hatt influensa eller malari. Så ser ikke helt hvorfor du skal svare på den måte 🤦♀️ Anonymkode: c6796...df3 10
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #33 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Nei, det skal jeg ikke. Når vaksinene er så dårlig at di holder knappe et halvt år ser jeg virkelig ikke poenget. Da venter jeg heller til de faktisk kommer med noe bedre. Jeg har fått to doser, men når de ikke en gang veit om 3 doser holder er det mye synsing fra forskermiljøet. Jeg kjenner heller ikke et menneske som har fått corona. Da veit jeg at jeg og mine gjør det vi kan gjøre for å ikke bli smittet Anonymkode: c6796...df3 Dette. Man innrømte jo at vaksinen er beregnet på "vanlig covid" og virker dårlig mot deltavarianten. Det blir det samme som å vaksinere seg mot meslinger for å ikke få difteri. Anonymkode: 667e3...605 10
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #34 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Tipper du aldri tar influensavaksinen heller. Heller ikke malariaprofylakse. What evs, right? Det varer jo ikke for alltid... Anonymkode: 2a762...ad6 Vi har ikke malaria i Norge, er det virkelig vanlig å ta en slik vaksine hvis man ikke reiser til land der malaria er utbredt? Influensavaksine er heller ikke rådet til dem som er under en viss alder og ikke har noen underliggende sykdommer. Les gjerne helsemyndighetenes retningslinjer for hvem som bør ta influensavaksine. Friske, unge mennesker har aldri blitt rådet til å ta den. Anonymkode: 667e3...605 8
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #35 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det skal hun overhode ikke. Vaksinen er frivillig, og du kan ikke bestemme hva andre gjør. Jeg har også tatt to doser, og er fortsatt syk etter andre dose, to måneder etter jeg tok den. Etter avsløringene i Dagbladet vil jeg ikke ta tredje dose før de har ryddet opp i rotet sitt. Blir jeg ikke frisk etter dose to, vil det også være uaktuelt å ta flere doser. Det er greit at man må bidra i samfunnet, men jeg kommer ikke til å legge liv og helse på samfunnets alter så lenge jeg har forpliktelser overfor mann og barn. Anonymkode: 667e3...605 Hvordan syk har du blitt? Jeg sliter også. Anonymkode: 3eb48...cd1 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #36 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan syk har du blitt? Jeg sliter også. Anonymkode: 3eb48...cd1 Jeg har hatt diverse bakterielle sykdommer og virussykdommer - lungebetennelse med skyhøy feber som ikke ville ned, blærekatarr, to runder med forkjølelse og en øyeinfeksjon. Jeg har i tillegg hatt sterk hodepine hver eneste dag i disse to månedene. Og jeg er en som aldri er syk - har ikke hatt en eneste sykedag på fem år. Er under 40 år, uten underliggende sykdommer, allergier eller nedsatt allmenntilstand. Har hatt influensa i fjor, som varte i fem dager med moderat feber. Jeg er alene med barna mandag-torsdag, så dette går jo ut over mine forpliktelser overfor barna. Jeg har også vært mye mindre effektiv i jobben. Så nei, jeg tar ikke flere doser med det som er skadelig for helsen min, av hensyn til andre. Det er ingen som kommer til å ta vare på barna mine hvis jeg blir varig skadet eller dør. Anonymkode: 667e3...605 12
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #37 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg er usikker. Det er 9 uker siden andre dose moderna og jeg er fortsatt syk etter den.. Anonymkode: 46e92...0b4 Hvordan syk? Skummelt dette her. Anonymkode: 3eb48...cd1 4
Gjest Tamsi Skrevet 8. november 2021 #38 Skrevet 8. november 2021 Ja takk, skulle gjerne hatt den for lenge siden. Håper de får ut fingeren før jeg blir smittet på jobb, for nå røyner det på. Ingen som bruker munnbind i det hele tatt heller, og det hostes og snufses på alle kanter.
Gjest Alterego666 Skrevet 8. november 2021 #39 Skrevet 8. november 2021 Anonymburker skrev (42 minutter siden): Ingen som krever noe som helst. Det er heller ikke min påstand. Jeg bare forteller hva alle voksne, ansvarsbevisste samfunnsborgere gjør for å beskytte de svake i samfunnet.
Gjest Alterego666 Skrevet 8. november 2021 #40 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det bestemmer vedkommende selv. Anonymkode: 203e5...52b Nettopp, og alle voksne, samfunnsbevisste borgere tar vaksinen for å beskytte de svake i samfunnet.
Anbefalte innlegg