Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle montere en seng, tilpasset ene soverommet. 
Der han begynner å bli stygg i kjeften mot meg helt uten grunn, sier voldsomme stygge ord, trakker meg ned og er hissig, drar plutselig inn jobben og er nedlatende mot meg uten at jeg har sagt et ord. Truer med å gå fra meg og diverse. Hører han skriker og kjefter når jeg står i dusjen så jeg trodde jo han snakket i telefonen, men Neida han snakket til meg som var i dusjen.(akkurat som at jeg hører noe helt inn i dusjen) 

kjæresten sier at han sa dette fordi han ble frustrert. Fordi jeg gjorde ting feil ( når det var han som hadde montert ene planken feil, ellers var alt rett ) men det var i hovedsak mitt prosjekt og jeg som holdt på med dette. Han hjalp bare å sage og å holde. Men så mange ganger og 2 dager i strekk og han klarte ikke gi seg. 

er dette noe din mann kunne gjort mot deg? 
Altså, det er en seng!!!! Trenger man å bli sint for det? Og hvorfor i all verden skal det gå utover meg? Det er ikke riktig en plass. Jeg har ikke gjort annet enn å grene 2 dager i strekk fordi det var så sterke ord. Man truer vel ikke om å gå fra den andre pga en seng? Man sier vel ikke sånn om man ikke mener det. ? Jeg kunne aldri holdt på sånn mot noen andre. 

Anonymkode: 4b520...d90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope, og første bud er "det er aldri din skyld at en annen mister hodet" si fra at dette ikke er ok og at du ikke under noen omstendighet aksepterer slik oppførsel, at han har issues får han ta ansvar for selv. 

• Liker 3
Skrevet

Ikke normalt, og ikke greit.

Mannen min gjennom 15 år har aldri brukt stygge ord, han har aldri vært nedlatende, han har i alle fall aldri truet, og han har aldri skreket. På det "krasseste" er det en opphetet diskusjon, der vi begge en sjelden gang kan være slitne og urimelige. 

Anonymkode: 9446c...f22

• Liker 2
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Det er jo helt absurd oppførsel!

Joda jeg blir fort irritert når jeg står å fikler med noe å ikke får det til, det må jeg innrømme🙈 

Det du beskriver her er jo helt bak mål, utenfor fotballbanen og muligens i nabofylket🤦‍♀️ 

Skrevet
Carrot skrev (1 minutt siden):

Nope, og første bud er "det er aldri din skyld at en annen mister hodet" si fra at dette ikke er ok og at du ikke under noen omstendighet aksepterer slik oppførsel, at han har issues får han ta ansvar for selv. 

Jeg har sagt det til han 1.000.0000 ganger. Men det går ikke inn. Det virket som at han mente det var greit å snakke sånn til meg, etter jeg hadde gidd beskjed 50 ganger så var han enig at det ikke var greit. Men likevel så fortsetter han. 

Gjest Blondie65
Skrevet

Personer som truer med brudd i en krangel bør få passet sitt påskrevet slik at det ikke gjentas. 

Er dette første gang han har hatt et sånt urimelig utbrudd - og hvor lenge har dere vært sammen?

Urimelig oppførsel krever en uforbeholden unnskyldning og en forutsetning om at en ikke har tenkt å gjenta denne oppførselen (ellers er unnskyldningen null verdt).

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har sagt det til han 1.000.0000 ganger. Men det går ikke inn. Det virket som at han mente det var greit å snakke sånn til meg, etter jeg hadde gidd beskjed 50 ganger så var han enig at det ikke var greit. Men likevel så fortsetter han. 

Jeg skjønner frustrasjonen men "1.000.0000 ganger" og "etter jeg hadde gidd beskjed 50 ganger" sier meg at du kanskje heller bør si fra EN gang - tyelig uten følerier som "jeg blir lei meg" - bare si "Dette aksepterer jeg ikke" og folat situasjonen, følger han etter forlater du hjemmet og sier du tar deg en tur og håper han har roet seg når du kommer tilbake. 

• Liker 2
Skrevet
Blondie65 skrev (1 minutt siden):

Personer som truer med brudd i en krangel bør få passet sitt påskrevet slik at det ikke gjentas. 

Er dette første gang han har hatt et sånt urimelig utbrudd - og hvor lenge har dere vært sammen?

Urimelig oppførsel krever en uforbeholden unnskyldning og en forutsetning om at en ikke har tenkt å gjenta denne oppførselen (ellers er unnskyldningen null verdt).

Nei, dette kan skjer fra 0-flere ganger uken. Kommer an på situasjonen. eller, det kommer an på om jeg holder kjeft om alt eller ikke. Sier jeg fra om noe, eller spør om noe så er det påan igjen. Så har lært meg å ti still. 
vært sammen i over et år. 
han sier ikke unnskyld for han mener det er jeg som skal si unnskyld for hans oppførsel. 
Det er ikke Hannes feil skjønner du, det er min feil som " ikke hører etter, eller vet når jeg skal gi meg " 

Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, dette kan skjer fra 0-flere ganger uken. Kommer an på situasjonen. eller, det kommer an på om jeg holder kjeft om alt eller ikke. Sier jeg fra om noe, eller spør om noe så er det påan igjen. Så har lært meg å ti still. 
vært sammen i over et år. 
han sier ikke unnskyld for han mener det er jeg som skal si unnskyld for hans oppførsel. 
Det er ikke Hannes feil skjønner du, det er min feil som " ikke hører etter, eller vet når jeg skal gi meg " 

Den eneste feilen du gjør, TS, er å bli i forholdet med en hensynsløs mann. 

Skrevet
Blondie65 skrev (1 minutt siden):

Den eneste feilen du gjør, TS, er å bli i forholdet med en hensynsløs mann. 

Jeg skjønner jo det, innerst inne. 
i tillegg måtte jeg lyve og si jeg skulle på jobb ( er syk ) for hadde jeg sagt jeg fortsatt var dårlig så hadde han sagt:" du ser ikke syk ut, du skal på jobb" 

har vært syk i flere dager og er ikke i form, men det er jo tydeligvis han som bestemmer hvordan jeg har det. For om jeg er syk og ikke drar på jobb, så begynner han å kritisere meg og si hva sjefen tenker om meg. Så nå tørr jeg nesten ikke å ringe meg inn syk en gang. 

Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner jo det, innerst inne. 
i tillegg måtte jeg lyve og si jeg skulle på jobb ( er syk ) for hadde jeg sagt jeg fortsatt var dårlig så hadde han sagt:" du ser ikke syk ut, du skal på jobb" 

har vært syk i flere dager og er ikke i form, men det er jo tydeligvis han som bestemmer hvordan jeg har det. For om jeg er syk og ikke drar på jobb, så begynner han å kritisere meg og si hva sjefen tenker om meg. Så nå tørr jeg nesten ikke å ringe meg inn syk en gang. 

Så en enkelt episode trukket helt ut av sin sammenheng handler egentlig om en totalt kontrollerende og manipulerende mann som har bearbeidet deg så hardt at du ikke klarer å se hva som er normal oppførsel?

TS: GÅ! Nei, jeg mener LØP! Ut av forholdet, i dag! Det kommer ingenting godt av å utsette bruddet - du må rett og slett bare gå. Ikke kom med at han har gode sider, er snill når han ikke er sint osv - for det tar jeg som en selvfølge. Du er garantert forelsket i en mann som ikke finnes - samboeren din uten de manipulerende og kontrollerende sidene - og nå nå du stikke tåen ut i den virkelige verden og forstå hvordan den ser ut.

Skrevet
Blondie65 skrev (17 minutter siden):

Så en enkelt episode trukket helt ut av sin sammenheng handler egentlig om en totalt kontrollerende og manipulerende mann som har bearbeidet deg så hardt at du ikke klarer å se hva som er normal oppførsel?

TS: GÅ! Nei, jeg mener LØP! Ut av forholdet, i dag! Det kommer ingenting godt av å utsette bruddet - du må rett og slett bare gå. Ikke kom med at han har gode sider, er snill når han ikke er sint osv - for det tar jeg som en selvfølge. Du er garantert forelsket i en mann som ikke finnes - samboeren din uten de manipulerende og kontrollerende sidene - og nå nå du stikke tåen ut i den virkelige verden og forstå hvordan den ser ut.

Ja egentlig. Men hva er normal oppførsel da? Jeg føler alle andre har det så normalt, men hva skjuler seg bak veggene? Hvordan oppfører dere andre dere mot hverandre? I alle dagligdagse situasjoner? Noen som kan fortelle meg det? 
forelsket og forelsket, de følelsene har dabbet mer og mer av, pga oppførselen. Men var stormforelsket, noe som har gjort det vanskelig å klare å gå. Og å se realiteten i ting, fordi han har laget en ny realitet på hvordan verden fungerer. 

Skrevet

Er dette en enkeltepisode? Ellers er han snill? Dette med at du måtte på jobb selv om du var syk har heller aldri skjedd før?

Hvis dette er normalt for å være han, så må du komme deg vekk, for da har du med en psykisk mishandler å gjøre, og det er svært skadelig. Du kan bli arbeidsufør, og få ødelagt livsgleden og hele livet ditt. Dette hverken kan eller skal du fikse, og det er ikke du som er opphavet til oppførselen hans.

Hvis dette har skjedd helt plutselig, og er helt unormal oppførsel for han å være, så må det ha skjedd noe som har fått han til å klikke. En krise. Narkotika, pengespill som har gått galt, annen gjeld, han har fått sparken, utroskap, han vil ut av forholdet men vil at DU skal gjøre det slutt.

Anonymkode: d1fad...780

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja egentlig. Men hva er normal oppførsel da? Jeg føler alle andre har det så normalt, men hva skjuler seg bak veggene? Hvordan oppfører dere andre dere mot hverandre? I alle dagligdagse situasjoner? Noen som kan fortelle meg det? 
forelsket og forelsket, de følelsene har dabbet mer og mer av, pga oppførselen. Men var stormforelsket, noe som har gjort det vanskelig å klare å gå. Og å se realiteten i ting, fordi han har laget en ny realitet på hvordan verden fungerer. 

Normalt? 

Si han mister mat på gulvet fordi han skvetter fordi jeg plutselig kommer inn på kjøkkenet. Da kan det komme en rask "må du komme så brått på!". Men det blir raskt etterfulgt av en "sorry, det var selvfølgelig min skyld, tøff dag på jobben" fra han. 

Si han igjen er 10 minutter sen. Da kan jeg bli litt krass i tonen. Og han legger seg langflat og lover bedring. Så er vi ferdig med det. 

Det er så urimelig man har rom til å være mot hverandre i et normalt forhold. 

Anonymkode: 9446c...f22

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det er jo greit for deg ettersom du finner deg i det. Hadde det ikke vært greit så hadde du ikke vært sammen med han.

Anonymkode: aead1...59e

Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvorfor har du skrevet denne tråden?

Fordi du er ulykkelig og føler deg trampet på. Er det noe galt med deg siden din magefølelse har slått full alarm? For det er det som er ditt spørsmål. Svaret er at du skal ikke finne deg i ting fra din partner som du ikke liker. Uansett grunn.

I dette tilfellet er det noe mer enn "ikke liker".

🚩Han oppfører seg sjofelt og skylder på deg.

🚩Han bestemmer om du er syk eller ikke.

Osv ...

Skrevet

Du har kanskje hørt om frosken som ble kokt levende?

Hvis han ble kastet oppi kokende vann, så spretter han ut igjen. Men hvis han blir kastet oppi behagelig temperert vann, og så blir det gradvis skrudd opp uten at han merker det, og så til slutt er vannet 100 grader og han har bare vendt seg til det varme vannet (mishandlingen), og så hopper han ikke ut og blir dermed kokt ihjel.

Anonymkode: d1fad...780

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En kjæreste skal ikke være en belastning, det skal ikke være noen som får deg til å føle deg dårlig med deg selv, eller som kjefter og får deg til å gå på egeskall. En kjæreste skal få deg til å føle deg bedre med deg selv, støtte deg når du trenger det og være en god partner i livet. En kjæreste skal gjøre seg fortjent til å være din aller beste venn. Husk at du er deg, og du bestemmer hva slags mennesker du skal ha i livet ditt. Hvis han bare drar deg ned og gjør livet ditt dårligere, hva er det vitsen med å beholde han i livet ditt? 

Anonymkode: bef7f...177

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det er jo greit for deg ettersom du finner deg i det. Hadde det ikke vært greit så hadde du ikke vært sammen med han.

Anonymkode: aead1...59e

dust! 

Anonymkode: 66b4a...cae

Skrevet

I det han hadde truet med brudd hadde jeg funnet bagen hans og sent han på dør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...